"Фейсбук" започва офлайн кампания срещу фалшивите новини в няколко британски вестника, сред които "Гардиън" и "Таймс", съобщават английски медии. Рекламите се появяват точно месец преди британските избори.
Посланието на инициативата е подобно на това, което социалната мрежа вече използва и онлайн: те съветват потребителите да бъдат скептични към нещата и заглавията, на които попадат, особено ако те съдържат "шокиращи твърдения.
Друг съвет е информацията да бъде проверявана и от други източници, да съобразяват и снимките, които придружават новината. Сред другите съвети са и по-внимателно вглеждане в URL-адреса, проверка за необичайно форматиране.
"Заедно, може да ограничим разпространението на фалшиви новини", пише още в рекламата. Никъде в нея обаче социалната мрежа "Фейсбук" не е спомената, освен чрез поместване на логото й в началото на рекламата".
"Хората искат да виждат точна и вярна информация във "Фейсбук", както и ние. Затова и се опитваме да се справим с проблема на фалшивите новини", заявява пред "Файненшъл таймс" Саймън Милнър, директор по политиката на медията за Великобритания.
От компанията ще изтриват мними профили и ще престанат да популяризират постове, които имат признаци на неправдоподобностт, пише Ройтерс.
Агенцията припомня, че "Фейсбук"спря 30 000 акаунта във Франция преди първия тур на президентските избори миналия месец и използва външни източници за проверка на фактите в страната.
Освен това публикува в германски вестници разяснителни статии, в които съветва читателите как да различават фалшивите новини.