7 тенденции на маркетинга в социалните медии, които ще доминират през 2017-а

Какво да очакваме от най-популярните социални мрежи през тази година?

по статията работи: iNews.bg | 13.07.2017 | 09:55
7 тенденции на маркетинга в социалните медии, които ще доминират през 2017-а
pixabay.com

Всяка година правя прогнози за това какви са възможните развития през предстоящата година в света на маркетинга в социалните медии. И всяка година си мисля за изминалия период и се смея на всички хора, които твърдят, че социалният маркетинг е краткотрайна мода.

Сега е ясно, че маркетингът в социалните медии се задържа и неговата сила се дължи на една ключова характеристика – фактът, че социалните медии продължават да еволюират. Те реагират на новите технологии (като мобилните устройства), непрекъснато изпреварват очакванията на потребителите и се състезават със себе си, за да ни донесат повече и по-добри функции.

Така че какво има 2017-та за нас, специалистите по маркетинг в социалните медии?

1. Еволюцията на Snap ще доведе до интересни нови възможности.

Най-напред искам да спомена огромната еволюция, която преживя Snapchat, която сега се нарича Snap, и къде може да се насочи в бъдеще. Snap вече трансформира очакванията на потребителите и основните тенденции в света на социалния маркетинг. Snap помогна да се върне една гледна точка за комуникацията, която е по-фокусирана върху момента, а това доведе до повече материали от момента и в реално време, подпомогна повече разработване на приложения, базирани на мобилните устройства, и въведе вертикалните видеоклипове в мейнстрийма. Сега Snap търси да разработи продукти извън основните си начини за размяна на съобщения, въвеждайки "очила за реалния свят” (real–world glasses), които да помогнат на потребителите да уловят визуална информация от първо лице. Очаквайте през 2017-та големи неща от тази наскоро преименувана компания и големи маркетингови възможности, които да гиподкрепят.

2. Умората от Twitter ще нарасне.

Twitter не се справя толкова добре. През последните години хората предричаха смъртта на Twitter, но аз не съм този, който ще каже дали Twitter ще оцелее още една година (най-вероятно ще оцелее). Вместо това искам да обърна внимание на един потенциален фактор за упадъка на това приложение, който аз наричам "умората от Twitter". Twitter се изгради върху бързи, сбити ъпдейти, но това води до преграждане както на входящите, така и на изходящите туитове. Първоначално това беше ново и вълнуващо, но сега потребителите започват да жадуват нещо различно – по-големи, по-подробни, по-интересни материали, които се случват по-бавно, например по веднъж на ден. Може да видите, че тази тенденция вече се налага в платформи като Instagram.

3. Потребителите ще жадуват за повече косвени преживявания.

Хората започват да изискват и социалните медии да станат канал за повече косвени преживявания. Вече не е достатъчно да публикувате вашите чувства за дадено събитие; трябва да покажете на своите потребители какво е преживяването да сте там. Можете да направите това с неща като видеоклип в реално време, 360 градусови образи и видеоклипове, а дори и само с повече публикации в реално време. Идеята е да накарате потребителите си наистина да се почувстват част от преживяването, докато то се случва.

4. Ще се появят нови комуникационни области.

Исторически, социалните медии съществуват като начин отделните хора да комуникират онлайн. Когато брандовете разбраха това, социалните медии се превърнаха в начин брандовете да говорят на и да рекламират пред консуматорите. Но сега социалните медии еволюират в нови комуникационни области. Някои платформи предлагат начини за обслужване на клиентите, увеличавайки значимостта и интерактивността на обмена между брандовете и консуматорите. Други, като Facebook, се заравят все повече в професионална комуникация. Очаквайте да видите повече разнообразие, когато повече брандове разберат потенциала.

5. Ще има възраждане на рекламите.

Органичната видимост беше в упадък за известно време, тъй като платформите се опитваха да се погрижат за индивидуалните потребители за сметка на компаниите и организациите. Но вторичната полза за социалните платформи е, че те принуждават повече компании да се занимават с платени реклами. Нарасналата конкуренция и натиск да станат (или останат) печеливши също принудиха социалните платформи да измислят повече изобретателни и креативни опции за рекламиране на бизнесите. Комбинацията от тези фактори може да доведе през 2017-та до ново възраждане на рекламирането в социалните медии.

6. Вдъхновението и въображението ще станат модерни.

Практичните постове получават много внимание от консуматорите. Емоционално заредените постове имат по-голям шанс да плъзнат из мрежата. Но вдъхновяващите постове започват да стават дори по-силни кандидати за успеха в социалните мрежи. Те често са творчески по природа, давайки на потребителите нещо ‘красиво’ в контраст с нещо прагматично или нещо, на което да се реагира. Те също налагат ясно разграничаване от всякакъв вид позициониране на компаниите или от незначителните реклами, давайки на потребителите нещо наистина ценно. През 2017-та ще бъде ценно да се откажете от преструвките и просто да поствате красиви образи или чувства.

7. Брандовете ще избират социалните платформи според естествения подбор.

Всяка година се появяват нови платформи за социални медии, опитвайки се да нарушат статуквото или да намерят своето място сред големите риби в света на социалните медии. Но очевидно, предприемачите и специалистите по маркетинг не могат да скачат на всяка платформа, която се появява. Вместо това, през 2017-а, ние ще видим по-силна тенденция към рафиниране; вместо изразходването на същите усилия в пет различни платформи, повече бизнеси ще намерят една платформа, която работи особено успешно за тях и ще стеснят своя фокус върху нея. В резултат на това можем да видим по-голяма стратификация между големите платформи на нашата ера.

Това са някои от най-важните тенденции, които предвиждам за социалните медии през 2017-та. Те ще останат силен коз за всяко съдържание или стратегия за оптимизиране на търсачките и са задължителни за всеки бизнес, който се опитва да се маркетира сам заради скромен бюджет. Не е нужно да включите всички тези тенденции в своята стратегия за предстоящата година, но има добър шанс да извлечете полза от това поне да си поиграете и поекспериментирате с тях.

Източник: https://revtag.com/


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • 00:20 Светът и ние /п/
  • 00:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:15 Господин Тау тв филм /18 епизод/п/
  • 03:45 Натисни F1 образователна поредица...
  • 04:15 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:40 "Марлон" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:10 "Пожари" - сериал, еп.5
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Марлон" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 00:30 "Честни измамници: Отново в...
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.