Култовото Volvo 164 стана на половин век

Моделът получава технология, използвана днес, още през 1972 г.

по статията работи: iNews.bg | 24.08.2018 | 14:08
Култовото Volvo 164 стана на половин век
Volvo Cars

Докато редица държави по света са разтърсени от протести през размирната 1968 г., екипът на Volvo в Гьотеборг се подготвя за премиерата на новия престижен модел – 164. Всъщност идеята за проектиране на по-голям, ексклузивен модел, датира много преди това.

В края на 50-те години е планирано голямо Volvo с V8 двигател и мощна вертикална решетка, но този проект "умира" през 1960 г., тъй като според тогавашно проучване, бъдещето принадлежи на компактните автомобили, особено в САЩ. Премиерата на серията 140 през 1966 г. обаче отново възражда идеята да се постави 6-цилиндров двигател във Volvo 140, който да осигури комбинацията от престижност и компактни размериабсолютно необходима на потребителите тогава, според шведския производител.

Главният дизайнер Ян Уилсгард запазва шасито от серията 140 и използва предната част от проекта 358, създаден през 50-те. Тук логото отново е на централно място, позиционирано върху диагонал, също като на първото Volvo от 1927 г. и както го виждаме осъвременено и на моделите днес. Шасито на 140 е удължено напред с 10 см, за да се осигури достатъчно място за новоразработения 6-цилиндров 3-литров двигател, означен като В3 и осигуряващ 145 к.с., благодарение на двойните карбуратори Zenith-Stromberg.

В прессъобщението от август 1968 г. с гордост е обявено, че немската скоростна кутия ZF е от типа "дистанционно управление", което означава, че сравнително късият лост е позициониран върху трансмисионен тунел в съседство с предните седалки. Оборудването е значително по-богато от серията 140, с плътна вълнена тапицерия на седалките, текстилни стелки на пода и задни седалки, проектирани за двама пътници, със спускащи се подлакътници по средата.

След първата година на производство, 164 получава кожена тапицерия като стандартно оборудване, интегрирани спомагателни халогенни светлини и облегалки за глава. В САЩ, разбира се, моделът се предлага с електрорегулируеми и тонирани стъкла, електрорегулируем панорамен покрив и климатик.

Когато американското списание Car and Driver тества Volvo 164 за юлския брой на 1969 г., подходът към читателите е като към хора, които се очаква да закупят новото Volvo: "Volvo се опитват да откраднат клиенти от шоурумите на Buick, Oldsmobile и Mercedes и наистина го правят. Новите клиенти на Volvo са професионалисти от различни области – лекари, стоматолози, адвокати – хора, които могат да си позволят нещо различно". Рекламата на 164 за американския пазар носи същото послание: "Луксозният автомобил, който показва, че имате нещо повече от пари".

Volvo 164 претърпява непрекъснато развитие през целия си жизнен цикъл и получава редица допълнителни характеристики, като електронно впръскване на горивото от моделна година 1972. Последната му моделна година е 1975 и всички автомобили, произведени тогава, са изнесени за САЩ. По това време неговият наследник – 264, вече е пуснат в производство.

5 малко известни факта за Volvo 164:

  • Само едно Volvo 164 е превърнато в линейка. Подразделението на Volvo за специализирани превозни средства създава прототип, който е значително по-висок и с разширено междуосие. Въпреки че от него е произведен само един автомобил, той се превръща в предшественик на бъдещите линейки, създадени по-късно на базата на Volvo 265.
  • През 1974 г. производството на Volvo 164 е преместено в шведския град Калмар. Методите, използвани в новия завод на Volvo, са изключително модерни за времето си. Автомобилите са премествани по специални съоръжения, задвижвани с батерии. Сглобявани са от екипи работници, които са имали възможност да поемат различни производствени задачи на ротационен принцип.

  • Прототипът на луксозното купе Volvo 262C е базиран на 164 и до голяма степен изглежда като него.

  • 6-цилиндровият В30 двигател на Volvo 164 е използван и при редица военни офроуд автомобили на Volvo. Морска версия пък е произвеждана от Volvo Penta.

  • Италианското ателие Zagato представя на автосалона в Женева през 1970 г. концептуалното спортно купе 3000 GTZ, което всъщност има В30 двигател и механично е базирано на 164.

Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вяра и общество с Горан Благоев...
  • 15:00 Венецът на Св.Йоан детски игрален...
  • 16:40 Шоуто на Греъм Нортън с участието...
  • 17:30 Джинс Родът на проф.Анастас...
  • 18:00 Извън играта развлекателно...
  • 18:45 Нощта на шампионите - церемония по...
  • 19:45 Лека нощ, деца!
  • 20:00 По света и у нас информационна...
  • Сега "Смотаняци 2" - комедия, (САЩ, 1993...
  • 15:00 "Бригада Нов дом" - социален проект
  • 16:00 "Мармалад" - токшоу
  • 18:00 "Карбовски: Втори план" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 Мегахит: "Човек отвътре" - трилър,...
  • 22:30 Мегахит: "Ван Хелсинг"...
  • Сега "Смърфовете" - с уч. на Ханк...
  • 15:00 "Професия блондинка 3" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 17:55 "Теглене на Лото 5 от 35 -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:30 НАЦИОНАЛНА ЛОТАРИЯ
  • 20:00 "Белият зъб: Митът за белия вълк" -...
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница