Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобил

Второто поколение на електрическия Nissan може не само да получава, но и да отдава ток

по статията работи: iNews.bg | 23.10.2017 | 17:07
Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобил
newsroom.nissan-europe.com

Че светът върви активно към електрификация на автомобилния транспорт вече е ясно. С напредването на технологиите колите на ток вече почти преодоляха най-големия си недостатък спрямо тези с дизелови и бензинови двигатели – пробегът. През първите години от масовата поява на електромобили проблемът беше именно, че те не можеха да се използват практично за големи разстояния на извънградско. За доста кратко време обаче този проблем е почти решен. И доказателството идва с новия Nissan Leaf.

След като доскоро само моделите на американците от Tesla можеха да изминат по няколкостотин километра с едно зареждане на батерията, сега способните на подобни преходи електромобили се увеличават с още един. При Leaf пробегът без дозареждане е почти 400 км, което го прави изключително практичен автомобил на ток. Освен това второто поколение на модела е доста пораснало спрямо предшественика си. И докато при първия модел пробегът беше доста по-малък, което е в сила и за самия автомобил, то втората генерация е със силно увеличени размери, така че спокойно да превози цяло семейство и то комфортно. А багажникът може да побере целия им багаж.

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилРено Нисан БългарияСъвсем наскоро Nissan представи и в България напълно новия Leaf. Моделът бе и звездата на щанда на Nissan по време на Автомобилния салон София 2017. Чрез Leaf, Nissan представя бъдещето на марката и развитието и интегрираното на изцяло нови технологии.

Изцяло електрически, оборудван с гениални технологии, новият Leaf е първият компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача. Leaf е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Колата изминава с едно зареждане 378 км (според тестовете на New European Driving Cycle – NEDC).Oswen towa новото поколение е с напълно променен дизайн, с елегантно оформление както вътре, така и отвън.

Nissan Intelligent Mobility e проектът на компанията, който цели да предефинира бъдещето на шофирането. Той се грижи да развие ролята на автомобила, която да е нещо повече от само начин на придвижване. Nissan Intelligent Mobility се определя от начина, по който автомобилът се управлява, как се задвижва и как се интегрира в обществото. С технологиите ProPILOT, модерното електрическо задвижване и уникална способност да захранва сградите, към които е свързан, новият Nissan Leaf е въплъщение на Nissan Intelligent Mobility.

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилnewsroom.nissan-europe.comФокусната точка на Nissan Intelligent Power в новия Nissan Leaf е неговият e-powertrain, който предлага подобрена енергийна ефикасност, увеличени въртящ момент и мощност за по-добра динамика. В допълнение на този нов задвижващ тракт идва високотехнологичният пакет литиево-йонни батерии, които осигуряват по-висока мощност и капацитет за съхранение на енергия. Наред с подобрената енергийна ефикасност, новият електромотор в автомобила предлага вълнуващо линейно ускорение с мощност от 110 кВт. Въртящият момент е увеличен до 320 Нм, което води до още по-бързо ускорение.

Nissan Intelligent Driving пък е технология, предназначена да подобри удоволствието от шофирането, безопасността и да намали умората. Новият Nissan Leaf разполага с три основни нови технологии за интелигентно шофиране. Първата е високотехнологичната система за подпомагане на водача ProPILOT. Използвана при движение в една лента на магистрала, тя улеснява шофирането, прави го по-спокойно и сваля напрежението от водача. Втората, ProPILOT Park, ще промени начина, по който хората мислят за паркирането. Когато я включите, тази технология ще поеме контрола върху завиването, ускорението, спирането и избора на предавка, за да насочи автоматично автомобила в мястото за паркиране. Това сваля напрежението по време на паркиране, като извършва маневрата изключително прецизно. Третата, e-Pedal, е революционна технология, която трансформира начина, по който шофираме. Тя позволява на водачите да потеглят, ускоряват, намаляват и спират, като само регулират натиска върху педала на газта. Когато вдигнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място. Автомобилът остава на място, дори и спрял на стръмен наклон нагоре, докато не натиснете отново педала на газта. Начинът на работа на e-Pedal позволява на водачите да изпитат по-голямо удоволствие, когато излязат извън града. Конвенционалният педал на спирачките все още трябва да се използва при ситуации, налагащи агресивно спиране.

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилnewsroom.nissan-europe.comВторото поколение на Leaf може не само да черпи ток от електрическата мрежа, но и да отдава енергия. Което се случва чрез технологията Nissan Intelligent Integration, която захранва чрез батерията на на колата обществена инфраструктура. Новаторската визия на Nissan за потенциала на електрическите автомобили не спира до захранването на новия Leaf . Батериите на автомобила могат да се използват и за мобилни енергийни устройства.

Технологията Vehicle-to-Grid (V2G) комбинира двупосочно зареждане, което позволява автомобилите на ток да са изцяло интегрирани в електрическата мрежа. Нещо, което доскоро бе само идея и визия за бъдещето, сега Nissan превръща в реалност. Чрез иновативната система в Leaf се помага за балансирането на енергийните мрежи, особено при непрограмируемите потоци от възобновяемите енергийни източници. А така се постига още по-широка интегрирация и достъпност на ВЕИ-тата.

Системата работи, като позволява на собствениците на Nissan EV да се свързват към електричаската мрежа, за да играят активна роля в мрежовите услуги, като същевременно дават възможност за алтернативен източник на доходи. След като веднъж тази технология навлезе масово на пазара, V2G ще промени правилата на играта за собствениците на електрически автомобили Nissan, тъй като те ще станат активни участници на енергийния пазар.

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилnewsroom.nissan-europe.comРаботата по развитието на едно по-устойчиво общество означава ежедневно да взимаме по-добри решения. xStorage, системата за съхранение на енергия, черпи от колективния опит на най-добрите в индустрията, за да направи домашното потребление на електричество по-ефикасно и по-устойчиво. xStorage Home съхранява енергия в най-икономичните часове от денонощието, като контролира как и кога тя се използва, спестявайки по този начин пари на клиентите и подобрявайки цялата енергийна система. Той безпроблемно интегрира в един блок целия хардуер и софтуер, необходими за контрол и съхранение на енергията, от която се нуждае едно домакинство. Използван за осигуряване на мрежови услуги, xStorage Home може да се зарежда от мрежата или да се разрежда в мрежата, за да генерира гъвкавостта, необходима за допълнително увеличаване на ползите от възобновяемата енергия.

Клиентите ще се възползват и от новоразработен интерфейс на приложението за смартфони, което позволява на собствениците да следят заряда на батерията на своя нов Nissan Leaf, да откриват най-близката до местоположението си зарядна станция или да охладят автомобила до идеалната температура преди потегляне.

Екстериорният дизайн на новия Leaf се отличава с елегантен силует и подсказва за иновативните технологии, използвани в автомобила. Външният вид на модела изразява и позитивното отношение на компанията. Дизайнът е вдъхновен от концептуалния автомобил IDS, който за пръв път бе показан на Автомобилен салон Токио 2015.

Предната част на Nissan се отличава с характерната "V-motion” радиаторна решетка, отражение на ДНК-то, което споделя с други световни бестселъри на Nissan, каквито са X-Trail и европейският фаворит Qashqai. Синият цвят на радиаторната решетка обаче е нов отличителен знак за електрическите автомобили на Nissan. Той разграничава Leaf от другите модели на марката. Плаващият покрив добавя стил и усещане за движение. Елегантните LED фарове се отличават с характерния бумеранг дизайн на Nissan.

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилnewsroom.nissan-europe.comИнтериорен дизайн пък цели да внуши усещане за по-високо качество с чиста, тиха емоция. Изцяло промененото вътрешно пространство на новия Nissan Leaf предлага изискан вид и усещане. Това е постигнато благодарение на използването на по-висококачествени материали и цялостната сглобка и изпълнение, които изравняват "живота на борда” с изисканата природа на задвижването.

Водачите и пътниците веднага ще оценят характерния син шев върху седалките, арматурното табло и волана, а също и новия дизайн на 7-инчовия цветен (TFT) дисплей. Конфигурацията му е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции като технологията Safety Shield, заряда на батерията, прибора за отчитане на използваната мощност, аудиото и навигационната система. В някои държави в автомобилите, оборудвани с навигация, към инфотейнмънт системата са добавени функциите Apple CarPlay и Android Auto.

Новият Nissan Leaf заменя модела от първо поколение, който се превърна в най-продавания електрически автомобил в света. Над 283 000 клиента избраха именно него от старта на продажбите му през 2010 г. Продажбите на новия Leaf у нас ще започнат през следващата година.


Технически характеристики на Nissan Leaf 2017 (европейски модел)

Спецификациите са в процес на окончателна хомологация

Екстериор (мм)

Обща дължина 4480

Обща широчина 1790

Обща височина 1535/1545

Междуосие 2700

Следа отпред/отзад 1540/1555

Минимален просвет 150

Коефициент на въздушно съпротивление (Cd) 0.28

Гуми 205/55R16 или 215/50R17

Тегла/обеми (кг)

Тегло празен (мин.) 1535

Брой пътници 5

Брутно тегло 1765-1795

Батерия

Тип Литиево-йонна батерия

Капацитет 40kWh

Електрически мотор

Име EM57

Максимална мощност 110 кВт (150 к.с.)/3283~9795 об/мин

Максимален въртящ момент 320 Нм(32.6kgfm)/0~3283 об/мин

Производителност

Възможен пробег 378 км (NEDC)

Време за зареждане (нормално зареждане) 16 ч (3kW)

8 ч (6kW)

Време за зареждане на 80% (Бързо зареждане) 40 мин

Максимална скорост 144 км/ч

Новият Leaf - пораснал и достатъчно голям за семеен автомобилnewsroom.nissan-europe.com


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни предаване за...
  • 10:45 Спортисимо спортно-развлекателно...
  • 11:15 Дързост и красота тв филм /4029...
  • 11:40 Телепазарен прозорец
  • 12:00 По света и у нас Информационна...
  • 12:30 Стани богат тв игра/п/
  • 13:30 Бързо, лесно, вкусно: "Храна за...
  • 14:00 Малки истории /п/
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Шоуто на Слави" /п/- вечерно ток...
  • 13:30 Премиера: "Любов от втори опит" -...
  • 15:00 Премиера: "Шест сестри" - сериал,...
  • 16:00 Премиера: "Алиса в страната на...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Моят живот" - сериен филм
  • 13:30 "Остани с мен" (премиера) - сериен...
  • 14:30 "Прости ми" (премиера) - сериен филм
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Плюс - Минус" - публицистично...
  • 17:00 "Намери ме" (премиера) - сериен филм
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница