Германски експерт: Модерните двигатели са много по-взискателни към горивата

Даунсайзингът и еконормите са най-голямото предизвикателство днес, казва Валерия Лорети

по статията работи: Кристиан Костурков | 13.06.2017 | 12:25

В последните 1-2 десетилетия автомобилостроенето започна да се развива доста бурно. Което в пълна сила се отнася и до най-важния компонент на една кола – двигателят. От една страна процесът се движи от желанието на производителите, предизвикано от изискванията на шофьорите, те да стават още по-динамични, а в същото време и икономични. От друга страна развитието на технологиите в моторите на колите се тласка и от новите и все по-строги екологични изисквания. Всичко това доведе до сериозни и осезаеми от всеки шофьор промени под предния капак на автомобилите, а като цяло и на поведението им на пътя.

Еволюцията на двигателите с вътрешно горене обаче не е единственото нещо, което се случва в тази индустрия. Самото въвеждане на най-съвременните технологии в двигателите води и до доста по-високи изисквания към горивата, с които те работят. Това стана ясно от думите на д-р Валерия Лорети, която разработва новите и адекватни на съвремието бензини и дизели в технологичния център на Shell Global Solutions в Хамбург. "Горивата се променят във времето", отбеляза тя. И даде пример с конкретни автомобили. Единият е произвежданият през 60-те години на миналия век Ford Anglia. Става въпрос за компактна кола, която е оборудвана с 1-литров бензинов двигател. Мощността му е била 36 конски сили. Неговият аналог в наши дни е Ford Fiesta – също представител на компактния градски клас и също използващ еднолитров бензинов двигател. Разликата обаче е, че при съвременната кола неговата мощност вече е 140 к.с. "Именно поради тази причина горивата през тези повече от 50 години няма как да останат същите. Те, както и двигателите, непрекъснато търпят развитие", отбеляза д-р Лорети.

Германски експерт: Модерните двигатели са много по-взискателни към гориватаShellЕкспертът обясни, че т.нар. даунсайзинг, т.е. вграждането на двигатели с все по-малка кубатура, но с по-голяма мощност, в съчетание с налагането на все по-високи екологични норми, което пък води до по-нисък разход на гориво и по-малко изхвърляни вредни газове, няма как да остави без развитие и самите горива. От друга страна, за да се постигне всичко това, новите съвременни двигатели имат нужда да работят с такива бензини и дизели, които да се преборят с предизвикателствата, предизвиквани от даунсайзинга. Като например повишаването на температурата на мотора, триенето, нагарите и отлаганията от горивото и т.н. А всичко това няма как да се постигне без адекватно на съвремието гориво, обясни д-р Лорети по време на представянето на третото поколение на премиум бензините и дизелите Shell V-Power, които вече са нашия пазар. Любопитен факт е, че България е третата държава след Великобритания и Холандия, в която те се предлагат.

Според думите на експерта висококачествените горива, използващи съвременни технологии и добавки са полезни не само за най-новите двигатели, но и за по-остарелите. Чрез използването им се подобрява значително работата на навъртелите десетки и стотици хиляди километри мотори. Което е било доказано и от направените тестове. След сипването на бензин или дизел от най-новото поколение и управлението на автомобилите единствено с такива, извършените тестове в реални условия са показали, че нагарите и отлаганията по двигателите са намалели значително. Благодарение на което пък самите те са станали по-ефективни, възстановили са голяма част от първоначалните си характеристики, а самите шофьори на тези коли са установили, че те се движат по-динамично, не е имало загуба на мощност, а и шумовете са намалели, обясни д-р Лорети.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега В кадър Космически кадети/п/
  • 14:15 Круиз в Япония
  • 14:40 Светът на Япония: Моменти от...
  • 14:55 Телепазарен прозорец
  • 15:10 Спасителен отряд Калифорния тв филм...
  • 16:00 По света и у нас Информационна...
  • 16:10 Новини на турски език
  • 16:25 Телепазарен прозорец
  • Сега Премиера: "Градско момиче" -...
  • 15:00 Премиера: "Италианската булка" -...
  • 16:00 Премиера: "Клиника край езерото" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Лице в лице" - публицистично...
  • 17:50 Спорт тото
  • 18:00 "Опасни улици" - сериал, еп. 832
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Остани с мен" (премиера) - сериен...
  • 14:30 "Прости ми"(премиера) - сериен филм
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:30 "Завинаги свързани" (премиера) -...
  • 17:55 "Теглене на Лото 5 от 35 -...
  • 18:00 "Семейни войни" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Откраднат живот: Чуждо тяло"...
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Георги Първанов: Държавни институции вече са в „студена война“ Опозицията демонстрира активност, но всъщност не предлага алтернативни политики, казва той

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница