България да се насочи към развитието на СПА туризма, за да успее да привлече повече туристи. Това е залегнало като препоръка в новата Стратегия за развитие на туризма, изготвена от Министерството на икономиката.
Идеята е да не разчитаме изцяло на морския туризъм, а да се превърнем в целогодишна дестинация и да привличаме повече чужденци. През летния сезон идват около 70% от приходите в бранша. Очаква се тази тенденция да се запази, а броят на гостите от чужбина в следващите години значително да се увеличи.
Все повече обаче се увеличава възрастта на туристите в световен мащаб, което налага да се приспособим към глобалните тенденции. Затова България трябва да разработи продукти, подходящи за хора в по-зряла възраст – например балнео и СПА туризъм.
Страната ни е идеално място за изграждането и развитието на подобни центрове. Имаме над 600 минерални извора, което ни поставя на второ място в Европа след Исландия по минерални ресурси.
Именно СПА-продуктът е средството за удължаване на сезона и за развитие като целогодишна дестинация. Подобни услуги пък носят и още една полза – привличат по-платежоспособни туристи, предаде bTV.
Според стратегията на правителството, хотелите трябва да предлагат повече медицински и профилактични програми, които съчетават почивка на морето с лечение. От бранша контрират, че няма регламентация какво точно е СПА-хотел или курорт. Затова обаче често, когато място за настаняване разполага с център за красота, се закичва с названието СПА-хотел.