Румънци и чехи с интерес към "БДЖ-Товарни превози”

Шест фирми участват в процедурата по приватизацията на дружеството

по статията работи: Ралица Стоянова | 11.07.2012 | 12:04

Шест фирми продължават участието си в процедурата по приватизацията на "БДЖ-Товарни превози".

Очаква се на 16 юли да стане ясно кои са инвеститорите, защото тогава трябва самите те да подадат документите си, съобщи директорът на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред Агенция "Фокус”. Според него към обявената процедура е имало много голям интерес.

Миналият петък министър Ивайло Московски съобщи, че успешна ще е всяка сделка над 200 милиона лева.

Румънска и чешка фирма и адвокат са закупили тръжна документация за участие в конкурса, информира Econ.bg. Румънската компания Grup Feroviar Român е собственик на най-големия частен жп превозвач у нас - "Българска железопътна компания" (БЖК). Чешкият кандидат Advanced World Transport  притежава 6000 вагона и превозва около 11 млн. тона товари годишно - колкото и "БДЖ-Товарни превози".

Адвокатът Петко Илчев е закупил документите от името на неизвестен засега инвеститор.

"БДЖ-Товарни превози” ще бъде продадено заедно с дългове от 104 млн. лева.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


21 Kalina Vicheva 11.07.2012 | 14:24
Добре би ни се отразил един чуждестранен инвеститор, който да въведе малко ред в железниците, които от дълги години са се превърнали в банка, от която крадат всички от мениджъри до машинисти.
20 нелепо съвпадение 11.07.2012 | 13:50
Не е лесно, ама защо не продадат пътническите превози - там задълженията са много повече, проблемите са много повече и не на последно място - там загубите са огромни, докато товарни превози мисля, че са на печалба.
19 нелепо съвпадение 11.07.2012 | 13:44
Значи някой ще даде примерно 200 милиона лева за БДЖ Товарни превози като купувайки него, той получава като бонус и едни такива 104 милиона лева дългове на дружеството - много приятна изненада ще бъде това :)
18 pushit realgood 11.07.2012 | 13:27
не си единствена!
17 pushit realgood 11.07.2012 | 13:26
това е изненадващо за мен, не мислех че някой ще прояви инерес
16 Леля Марче 11.07.2012 | 13:20
Аа тука торябва да се сменя персонала;) Иначе...няма да спре това
15 Леля Марче 11.07.2012 | 13:18
Еми дано не се слчува. Най-добре в български инвеститори, ама ще видим.
14 Леля Марче 11.07.2012 | 13:17
Така е, освен това постоянно крадат нафта и ги хващаха сто пъти! Е, да не им дават заплатите редовно, но ето сега може да се оправят нещата с приватизацията.
13 Леля Марче 11.07.2012 | 13:17
А бе ще видим вече. Мен лично ми писна да чета за тая БДЖ драма.
12 Dwight Yorke 11.07.2012 | 12:28
Това също е причина да не си купят тези товарни превози, защото машините са на дизел основно, а в момента чуваме за кражбите в железниците, които нямат край.
11 Иван Ангелов 11.07.2012 | 12:27
Да, хубавата новина е, че има такива фирми. Лошата обаче е, че някоя от тях ще наследи тези дългове, а те точно това не искат поради ред причини.
10 Анита Кралева 11.07.2012 | 12:27
И за какво са недоволни хората в БДЖ, че на мен не ми става ясно?!!? Пазарн иконмика е, никой не е вързан там, ама на другите места не се краде така лесно!
9 Jason Bourne 11.07.2012 | 12:26
Това с краденето на нафта много скоро ще остане в историята, защото вече доста се наплашиха да дърпат от железниците. Крайно време беше просто!
8 Анита Кралева 11.07.2012 | 12:26
Няма да е лошо най-накрая да се продаде. Те се опитват май да го направят от достра време. Това може да вкара някакъв ред в компанията!
7 Dwight Yorke 11.07.2012 | 12:26
Тежката задача е, че новия купувач ще наследи дълговете на железниците. Това спира тази сделка, а и непрекъснатите стачки и недоволни хора в БДЖ, които са готови да спрат влаковете отново.
6 Иван Ангелов 11.07.2012 | 12:25
Товарните превози на железницата ни са единственото печелившо звено. Останалите просто изостават много според мен и се изправят все повече и повече пред фалит.
5 Jason Bourne 11.07.2012 | 12:23
Хайде да го продават вече това БДЖ и да се свършва. То е ясно, че един ще вземе това, а друг онова, но да не се бавят, защото компанията задлъжнява още повече.
4 Младен Мммммм 11.07.2012 | 12:18
колкото повече кандидати толкова по-добре... трябва да има сериозна конкуренция, за да е здрав пазарът, а на тези които успеят да се докопат до апетитното парче, дупе да им е яко, защото с тези кражби и безотговорното отношение на служителите там, ще видят голям зор
3 Веси Иванкова 11.07.2012 | 12:08
Най-голямата простотия ще бъде българската железница да отиде в ръцете на чуждестранни фирми. много ще ми стане жал. дано това не се случи.
2 Лолита Набокова 11.07.2012 | 12:07
Доста сериозни дългове са това . Хубаво е , че има фирми , които са готови да инвестират , което доста ме изненада
1 Летящият Честмир 11.07.2012 | 12:07
че няма да е лошо да се приватизира и да се оздрави, вместо да се краде нафта и да запада още повече, а и да няма пари за заплати. така ще може да се финансира и в Пътнически превози, които са в ужасно състояние и на фатална загуба

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.13...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.66
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.