Асансьорните техници масово блокират автоматичните спирачки на асансьорите, за да не засядат често и те да не трябва да ходят на адреси, отбелязват представители на бранша.
Така намалявала работата и бизнесът ставал рентабилен. Асансьорите са най-безопасното превозно средство, след като преди повече от 100 г. Илайша Отис изобретява автоматичните спирачки. При нормално функциониращ асансьор, който няма конструктивни промени, е практически невъзможно да се получи свободно падане, както е станало при нелепия инцидент в столичния блок.
По оригинална конструкция асансьорите имат от 6 до 8 въжета, всяко от които би могло самостоятелно да издържи кабината и пътниците, и още 25% допълнителна тежест. Ако се скъсат има гениално просто устройство, което спира свободното падане - въпросните клинове или спирачки, а най-накрая на дъното на шахтата има амортисьори.
Досегашната техническа експертиза показва, че този асансьор е имал само две въжета, които били закрепени на нестандартна ролка, която е предизвикала постоянното им триене, довело до скъсването им. Не е още изяснена причината за несработването на автоматичните спирачки, но най-вероятно те са били блокирани, информира в. "24 часа". В световната история има общо 70-80 случая на смърт в асансьора, но обикновено са на техници, които падат в шахтата при ремонтни дейности.
При инцидента в столицата загина 46-годишната Цветелина Радулчева. Спътничката й Мария Игнатова на 41 години бе приета в Окръжна болница в много тежко състояние.