Българският велосипед, пред който оставате без дъх

Красота, природа и технологии в изобретението на Галин Бонев и Галин Атанасов

по статията работи: iNews.bg | 29.11.2016 | 18:57
Българският велосипед, пред който оставате без дъх
Снимка: galex.bike

Двама българи създадоха уникален велосипед, който достойно може да бъде определен като българска технологична гордост. Дизайнът му е толкова красив, че всеки остава без дъх. Създателите му Галин Бонев и Галин Атанасов го наричат "Галекс”.

Двамата варненци споделят, че на специализираното изложение Eurobike в Германия през август тази година, той е признат за един от най-красивите велосипеди в класа си. За иновативното превозно средство разказва за БНР Галин Бонев, основател и управител на фирмата производител.

"Ние се занимаваме вече над 3 години с производство само на електрически велосипеди. Започнахме с изработка на алуминиеви рамки, но решихме, че може да направим нещо по-различно и невиждано досега в света - първият дървен електрически велосипед с вградена в рамката батерия. При него електрическият двигател е монтиран на средното движение, където са педалите. Това изисква специална рамка, която в частта между задвижването и кормилото побира батерията", обяснява Галин Бонев.

В света има много дървени електрически велосипеди, но при тях моторът е в задната главина "хъб”, а батерията често е прикачена за багажника на колелото. Следователно това са стандартни дървени рамки за велосипеди, които са преправени на електрически. Тази концепция се разминава с вижданията на българските производители.

"Ние успяхме да вградим мотора в средата и батерията в рамката. Нашия опит с електрическите велосипеди ни даде увереност, че ще можем да се справим с този предизвикателен проект. Другото, което беше от полза, е приятелство ми с дърводелец, занимаващ се само с изработка на бутикови мебели от масив и притежаващ над 20-годишен опит в тази сфера. Той ни помогна, със своите знания, за свойствата и качествата на всеки вид дървесина", посочва изобретателят.

Рамката на велосипеда е направена от два вида дърво. Сърцевината е от ясен. Той носи цялата конструкция на колелото. Самото дърво има широко приложение в спортните уреди заради своята еластичност и здравина. От двете страни на ясена е залепен дървен материал, пурпурно сърце. Той притежава силно наситен червен цвят, които не се нуждае от лакиране и придава на велосипеда изискан вид. Цялата рамка е проектирана и изработена само от дърво и няма метална основа в себе си. Но каква е цената за такова качество?

"Цената за такъв тип уникален велосипед не е висока. Разбира се, целевият ни пазар е Западна Европа и САЩ. Там хората са свикнали да плащат между 3-4000 евро за стандартни велосипеди в серийно производство. При нас всичко по колелото е изцяло ръчна изработка, така че срещу високата му стойност хората получават един уникален продукт. Всяко колело е различно заради цветовете на дървесината и различните жили във всяко дърво. На практика получавате един жив продукт", казва Галин.

Създателите на "Галекс” са се опитали да запазят усещането като при стандартен велосипед. Неговата система за задвижване е спомагателна, с различни степени и изисква от водачите да въртят педалите. С едно зареждане на батерията могат да се изминат около 50 км. Всички настройки и самото управление са направени много интуитивно. Колелото има вграден GPS и постоянна връзка с интернет. Така чрез смартфон приложение по всяко време можете да следите, къде точно се намира вашият велосипед. Всичко това ли се произвежда в България?

"Освен рамката, ние произвеждаме и батериите. Това е нещо, с което се гордеем, тъй като направата им е един труден процес. Но в България има достатъчно квалифицирани инженери и заедно с необходимата апаратура ние можем да гарантираме една надеждна и сигурна за използване батерия. Знаете какви проблеми имаха наскоро други фирми точно с това. Самите енергийни клетки са групирани така, че да не са в противоречие с дизайна и визията на колелото. Останалите части по велосипеда са внос, но без компромиси в качеството им", допълва авторът на "Галекс".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите анимационен филм
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.12...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.65
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.