Максим Бехар: Смислените послания към Европа трябва да дойдат от София*

Да сложим на "масата" интересен проект, който ще бъде запомнен като българския принос, казва президентът на Световната PR асоциация ICCO и управител на M3 Communications Group

по статията работи: iNews.bg | 26.09.2017 | 11:08
Максим Бехар: Смислените послания към Европа трябва да дойдат от София*
Списание BULGARIA ON AIR

През следващата година България има уникалния шанс да покаже на Европа всичко, което има като позитиви, и завинаги да обърне инерцията, работеща срещу бранда България още от началото на 90-те години. Това казва пред сп. "Мениджър" Максим Бехар, президент на Световната PR асоциация ICCO и управител на M3 Communications Group, Inc.

Няма нужда дори да споменавам колко драматично зле се възприема всичко българско, или по-точно – почти всичко, през последните двайсетина години от Западния свят. По много причини, но най-главната от тях е пълното неумение, пък и нежелание, на държавната бюрокрация да изгради система, която да покаже истинското лице на България пред света. Всъщност да избяга от ужасно мухлясалите схващания, че това, което трябва да показваме, са нашите планини и реки, върхове и гори, менци и пендари, усмихнати червендалести девойки с народни носии.

Това вече го знаят всички, а и това не е модерна България.

Всъщност нещата са доста прости и ако има няколко приоритета, всичко ще си дойде на мястото.

Най-важното като начало е да излезем със страхотни онлайн продукти – иновативни, свежи, интерактивни, които, без да многословят, да покажат какво могат нашите брилянти софтуерни компании. Страници, приложения, табове... всичко, което индиректно може да каже на света "Ние тук, в България, сме пълни с идеи, а и имаме кой да ги осъществи". Ако тези продукти имат широка европейска насоченост, така че да бъдат ползвани години наред от всички държави, това ще бъде изключителна реклама за България.

Още преди старта на председателството България трябва да има кратък, лесно запомнящ се и дългосрочен слоган, така че само с произнасянето му да паднат всички потенциални предразсъдъци, които така или иначе са наслоявани през годините.

Преди петнайсетина години патентовах, но и многократно използвах в различни международни конференции слогана Bulgaria – Dream Area, който доста несръчно превеждахме на български език като "България – страна на мечтите", но за нас беше далеч по-важен английският вариант.

Предлагах на поредица от български правителства да го продам на държавата срещу цената от едно евро, но винаги някак си ми показваха, че това не е важно. Сега обаче е важно, дори съдбоносно. И ако Bulgaria – Dream Area не е толкова привлекателно за тези, които са в центъра на подготовката за председателството, то непременно ще трябва да измислят по-добро. Но да се запомня лесно, да казва много и да се използва години напред.

Ще бъде огромна грешка, ако акцентираме на масовки от типа на форуми, срещи и конференции, както и на всички официалности като посещения, срещи в министерства или разходки на чиновници от Брюксел. Но ще бъде полезно, запомнящо се и атрактивно, ако хора като Бил Гейтс или Марк Зукърбърг, Джеф Бесос или Гай Кавазаки дойдат в България и говорят пред огромни аудитории, например в зала "Армеец", безплатно за посетителите, но държавата да поеме разходите за тези срещи от бюджета си за председателството.

Безсмислено ще е да лъскаме улиците и да лустросваме мастодонти като НДК само и само да каним в тях безполезни брюкселски чиновници със "стъклени очички", които да ни говорят общи приказки. По-добре тези средства да бъдат използвани първо, да попаднем на точното място и в точното време по възможно най-добрия начин на картата на Европа и в световните медии, и второ, българите да научат неповторимо интересни неща от неповторимо интересни хора.

Един от най-важните проекти е да включим в брандирането на България както суперизвестни и разпознаваеми българи като Григор Димитров, Христо Стоичков, Ралица Василева, Ирина Бокова и много други, така и българи на добри позиции в световни и локални организации, като Вени Марковски, Крис Караджов, Мария Касимова, Ирина Асиова, Виолета Симеонова, банкери, бизнесмени. От една страна, много по-лесно ще идентифицираме България като тяхна родина (историята с Джон Атанасов е христоматийна в това отношение), а от друга, част от тях със сигурност биха могли да бъдат перфектни посланици на идеите на председателството в страните, в които работят, или сред медиите, които имат интерес към тях.

И накрая, да "сложим на масата" на Европа интересен проект, който ще бъде запомнен като "българския принос". Какъв ще е той – при толкова много свежи и амбициозни мозъци в България едва ли ще е трудно да се измисли. Но да е практичен, семпъл и важен за всички, а не за тесен кръг от политици. Нещо като предложението на Соломон и Гергана Паси преди петнайсетина години до Европейската комисия за универсалното зарядно за мобилни телефони, което не след дълго стана факт. Трябва да е оригинална и иновативна идея. Имаме доста време, за да я измислим.

Ето това е. Ако всичко описано по-горе бъде свършено бързо и професионално, няма да сме си загубили времето. А то всъщност е най-ценно. За всички нас.

                                                                                                                                                                         

С тази статия на Максим Бехар редакциите на информационните сайтове "Новините" започват дискусия на тема българското председателство на Европейския съюз.

 Готови сме да публикуваме и вашите позиции, мнения и предложения в Novinite.bg и Novinite.com!

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Паметника и неговия брат...
  • 16:35 Семеен бизнес тв филм
  • 17:00 Вяра и общество с Горан Благоев...
  • 18:00 Животът е вкусен Кулинарно риалити...
  • 19:00 70 /70 години Българска гражданска...
  • 19:55 Лека нощ, деца! Случки с бърколини
  • 20:00 По света и у нас Информационна...
  • 20:30 Спортни новини
  • Сега "Седем часа разлика" - сериал, с.2,...
  • 16:00 "Мармалад" - токшоу
  • 18:00 "Карбовски: Втори план" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бойни кораби" - екшън, фантастика...
  • 22:00 "Денят, в който Земята спря" -...
  • 00:00 "Дневниците на вампира" - сериал,...
  • Сега "Агент Коди Банкс 2: Дестинация...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 17:55 "Теглене на Лото 5 от 35 -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:30 НАЦИОНАЛНА ЛОТАРИЯ
  • 20:00 "Крийд: Сърце на шампион"...
  • 22:45 "Z-та световна война" - с уч. на...
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница