Европа вече знае какво е чалга

Азис, Андреа и Преслава лъснаха в BBC

по статията работи: Гергана Златкова | 17.01.2013 | 09:19
Европа вече знае какво е чалга
Facebook / Галена

Независимо дали сте "за” или "против” чалгата, или дали подкрепяте, или точно обратното – не сте съгласни с отпуснатите милиони от Брюксел за "Пайнер” - едно е сигурно – скандалът, който това предизвика у нас, определено не ни направи добра реклама в Европа.

Нещо повече – започва да се отразява сериозно върху имиджа на страната ни, след като дори BBC коментира какво се случва у нас.

И така вече се знае и из Европа какво е това "чалга”, кога е възникнала, а информацията за това "музикално движение” е онагледена в BBC със снимка на трима от фолк иконите у нас - Азис, Андреа и Преслава.

Интересно е й определението, което BBC дава за начина, по който "Пайнер” популяризира музиката и изпълнителите си – "с полуголи снимки и клипове”.

А таргет групата, която слуша тази музика – предимно млади българи, определено не прави добра реклама за младите будни и интелигентни хора у нас.

Не е отминат от BBC и фактът, че отпуснатите средства предизвикаха масово недоволство в арт средите у нас, възможно е дори да се стигне до протест от страна на хората на изкуството у нас.

Цитирането на рапъра Мишо Шамара или Big Sha, който не пропусна да се изкаже по темата, също намира място в обзорната статия за скандала, редом до това на видния режисьора Александър Морфов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


119 Petya Todorova 20.01.2013 | 11:33
Ние се излагаме пред Европа така и така постоянно,да се изложим поне докрай!!!
118 Yana Mishkova 20.01.2013 | 01:40
Браво - събрали са над 40 000 в Пловдив. Браво - Вие не се определяте с общия знаменател за чалгарите. Браво - държите на своята позиция. Сега може ли да спрем тази вече безсмислена кавга, тъй като е очевидно, че нито една от нас няма да убеди другата, а и вече дори не съм сигурна за какво спорим? Благодаря.
117 Антоанета Стойнева 19.01.2013 | 21:35
http://www.ekrana.info/rekord-300-000-posetiha-turneto-planeta-derbi-2010.html ето ти линк относно публиката.Едно е мотиви и елементи и друго е самата музика,лично аз харесвам народна музика да не ме разбере някой погрешно... За Елица и Стунджи също евала.Просто аз не отричам нещо което ме забавлява и разтоварва и ми харесва,само защото е под някакъв знаменател и рамка определена от обществото.Не харесвам рок и метъл значи невиждан стойностното,така ли !?
116 Yana Mishkova 19.01.2013 | 20:45
Г-жице/г-жо Стойнева, съжалявам, че отговарям така на коментара Ви, но нямаше бутона "Напиши отговор". Сега да Ви отговоря. Българска народна музика съм чувала в не един чуждестранен филм, сега не мога да се сетя поименно. Някои бяха американски, авсралийски и британски филми. В сериала Angel още в първия епизод се пуска за фон песента Touched на Vast, в която ясно се открояват български народни гласове. Във един от филмите Step Up също се появява нещо подобно: "Дъбстеп ремикс на „Притури се планината” е част от траклиста на официалния саундтрак на летния хит „Step Up: Revolution”. По едно време македонците бяха казали, че Steve Vai се е вдъхновил от тяхната народна музика за песента Incantation, но той пряко заяви, че е била българската народна музика. Като за капак, който не помни, да потърси в YouTube песента на Елица и Стунджи, която от всичките опити на нашите изпълнители в Евровизия ни закара на най-високото място, на което сме били. Също - моля кажи ми дата и място, където чалга, пардон "поп-фолк", концерт е събрал толкова публика. Тогава ще приема грешката си. Чалгата не излиза от Балканите, но чуждестранната фолклорна музика и нейните модернизирани версии някак си успяват да излезнат от родните си страни и да дойдат тук. Чудно защо ли е така? Рокът също има причина да преуспява световно, въпреки че в първите си 15-20 години е бил музика за долнопробни хора според масата. Съгласна съм, че трябва да се подкрепяме като Българи. Няма за какво да завиждаме на Запада, защото тук си имаме предостатъчно таланти - и млади, и стари. Въпросът е, че прекалено много хора отказват да ги видят и отиват при това, което е "готино" и "секси", а не при това, което е качествено.
115 Антоанета Стойнева 19.01.2013 | 13:28
Еми да дръж си на твоето ама бая глупости си ми написала като например ", както и нашата народна музика е известна по света и се използва в западни филми, сериали и музика!???!!?"моля ?! не знам за кои филми говориш,а колкото до това че не си чула чалга концерт да е събирал по 70 000+ човека публика до сега значи не си се поинтересувала и не си в час а коментираш.Поп-фолка не излиза от Балканите ,но и рока не е тръгнал от тук а е заимстван тръгва от запада... не можеш да сравняваш световната музика с балканската,а само като Българи да се подкрепяме и да се радваме на нашето не да завиждаме, мрънкаме, да съпоставяме и сравняваме с тези на Запад.
114 Yana Mishkova 19.01.2013 | 00:22
И аз слушам почти всичко. И не съм казала, че чалгата прави всички тъпи, а само повечето. Аз лично познавам някои много интелигентни фенове на въпросната музика. И не е най-слушаната музика у нас. Не съм чула чалга концерт да е събирал по 70 000+ човека публика до сега. Както не е най-печелившата - концерти и фестивали на метъл, че ако щеш и на други стилове, се правят в цяла България и някои от тях събират десетохилядна публика без проблеми. Пример за това са Kaliakra Rock Fest, Sofia Rocks, Loud Fest, Spirit of Burgas и някои по-малки фестивали на национално ниво. Пък и има причина "поп-фолка" да не излиза от Балканите - той не е достатъчно качествен за по-развитите музикално страни. Чужда фолклорна и фолк-метъл музика си пробива при нас, както и нашата народна музика е известна по света и се използва в западни филми, сериали и музика. И като за финал, аз не налагам мнението си, а изкарвам факти, които го подкрепят. Който си иска, да се съгласява с мен. Аз понякога също съм твърдоглава и независимо какво ми кажат, си държа на моето.
113 Yana Mishkova 19.01.2013 | 00:16
И аз слушам почти всичко. И не съм казала, че чалгата прави всички тъпи, а само повечето. Аз лично познавам някои много интелигентни фенове на въпросната музика. И не е най-слушаната музика у нас. Не съм чула чалга концерт да е събирал по 70 000+ човека публика до сега. Както не е най-печелившата - концерти и фестивали на метъл, че ако щеш и на други стилове, се правят в цяла България и някои от тях събират десетохилядна публика без проблеми. Пример за това са Kaliakra Rock Fest, Sofia Rocks, Loud Fest, Spirit of Burgas и някои по-малки фестивали на национално ниво. Пък и има причина "поп-фолка" да не излиза от Балканите - той не е достатъчно качествен за по-развитите музикално страни. Чужда фолклорна и фолк-метъл музика си пробива при нас, както и нашата народна музика е известна по света и се използва в западни филми, сериали и музика. И като за финал, аз не налагам мнението си, а изкарвам факти, които го подкрепят. Който си иска, да се съгласява с мен. Аз понякога също съм твърдоглава и независимо какво ми кажат, си държа на моето.
112 Стамен Стоянов 18.01.2013 | 10:35
Кандидатствал - Спечелил!!! Не доумявам къде точно има скандал??? А ако се говори за култура, какво прави "женката" Мишо-ШАМАРА там??? Може би дава пример как да се именоват новите европейски звезди, ето няколко примера: Джъстин- Юмрука, Бритни-Разврата, Крис Браун-Къртача!!! Истината е че в нашата малка държавица, завистта у хората е голяма, аз също несъм от най големите фенове на тази музика, но защо като неможем да постигнем нещо, трябва да пречим на другите???
111 Стамен Стоянов 18.01.2013 | 10:31
Кандидатствал - Спечелил!!! Не доумявам къде точно има скандал??? А ако се говори за култура, какво прави "женката" Мишо-ШАМАРА там??? Може би дава пример как да се именоват новите европейски звезди, ето няколко примера: Джъстин- Юмрука, Бритни-Разврата, Крис Браун-Къртача!!! Истината е че в нашата малка държавица, завистта у хората е голяма, аз също несъм от най големите фенове на тази музика, но защо като неможем да постигнем нещо, трябва да пречим на другите???
110 Slavi Stefanov 18.01.2013 | 09:53
Защо около казана на българите в Ада нямало дяволи,които да ги пазят???Защото,когато някой се помъчел да се изкатери и да излезе от казана,другите го хващали за краката и го дърпали обратно в него.Сами си направете изводи.....
109 Антоанета Стойнева 18.01.2013 | 00:57
Яна,благодаря ти,че си отговорила и на моя коментар.По отношение на товоа дали е най-прогресиращ жанр или не - ми да най-слушаната музика у нас е-факт за някой неприятен.Не казвам,че няма други изпълнители,които също се стараят,напротив но най-печаливша е "чалгата" което име ми звучи пошло и казано с негативна насоченост,ама се тая кой както иска да го нарича.Та имам себе си за средно интелигентен млад човек,отворена съм към живота и имам стремеж към развитие и много хора като теб искат да кажат че едва ли не като аз или който и да е друг човек слуша чалга то той е на по-ниско интелектуално ниво.Е не знаех че нивото на интелигентност се определя от стила музика който слушаш но ОК.Освен това ограничена ли съм да харесвам само един стил...Аз лично не деля музиката на стилове,а на лоша и хубава и слушам почти всичко стига да ми хареса.Няма смисъл да се лепят етикети.И т.н безмислено е да се спори всеки има мнение и неможе да го наложи на другите.
108 мария страшилова 17.01.2013 | 23:33
виж, проблемът е в простотията, която чалгата пропагандира и навира в лицето на света, не друго ;)
107 wdwdwdwd wdwd 17.01.2013 | 21:58
Оф пак се прави от мухата слон,кандидатствали са по проект-спечелили са,всичко е напълно законно парите не са от вашите джобове, не зная изобщо защо поставяте въпроса.И така какво са 2 милиона лева за Payner?Повярвайте нищожна сума,а как се стигна до това 2 милиона да са нищожна сума вие?Да вие драги протестиращи я слушахте/слушате,и им пълните джобовете.Сега нека да погледнем хората започнали протеста-някакви си "арт среди у нас"...ами хора замислете се,ако от поп,рап и рок изпълнителите ни през последните 20 години ставаше чеп за зеле(има малки изключения разбира се)може би народът нямаше да слуша чалга. О да и всички сте адски възмутени как чалгаджийте ни представяли пред Европа.Съжалявам отново,че трябва аз да ви отварям очите,но и преди да научат за Пайнер европейците не ни уважаваха кой знае колко,а да и Дядо Коледа не съществува.Надявам се да успеете да заспите след като разбрахте,че Пайнер не ви е виновен за невъзпитаните и неграмотни деца,които утре ще ви управляват и ще са по-лоши и от сегашните тиквеници :) Лека вечер!
106 wdwdwdwd wdwd 17.01.2013 | 21:57
Оф пак се прави от мухата слон,кандидатствали са по проект-спечелили са,всичко е напълно законно парите не са от вашите джобове, не зная изобщо защо поставяте въпроса.И така какво са 2 милиона лева за Payner?Повярвайте нищожна сума,а как се стигна до това 2 милиона да са нищожна сума вие?Да вие драги протестиращи я слушахте/слушате,и им пълните джобовете.Сега нека да погледнем хората започнали протеста-някакви си "арт среди у нас"...ами хора замислете се,ако от поп,рап и рок изпълнителите ни през последните 20 години ставаше чеп за зеле(има малки изключения разбира се)може би народът нямаше да слуша чалга. О да и всички сте адски възмутени как чалгаджийте ни представяли пред Европа.Съжалявам отново,че трябва аз да ви отварям очите,но и преди да научат за Пайнер европейците не ни уважаваха кой знае колко,а да и Дядо Коледа не съществува.Надявам се да успеете да заспите след като разбрахте,че Пайнер не ви е виновен за невъзпитаните и неграмотни деца,които утре ще ви управляват и ще са по-лоши и от сегашните тиквеници :) Лека вечер!
105 Вечен Патриот 17.01.2013 | 21:32
Бедни са по 3-4 бона взима една изпълнителка на вечер, Митьо Пайнера казва ,че тава са пари за HD апаратура и прочее, аз доколкото знам има Планета HD, сигурно се снима с обикновени камери а!!! но това не е проблем в чалгарска държава стават чалгарски работи-поне забавлява хората, какво стана с апартаментите на Цветанов и още много други нередности и абсурди .Аз може и да напусна тази страна ако не се направи нещо хора , е скъпо за живеене тук, пазарната цена на тока, който се пуска в мрежата , и който се продава на Италия например, е 4-5 стотинки- а на нас 20.
104 Stella S 17.01.2013 | 21:03
Малка корекция........В изброените от Вас страни има много гениални певци и пвици и групи.......... За коя чалгаджийка може да се каже същото?!
103 Stella S 17.01.2013 | 20:59
Проститутки да, но не и елитни.....
102 svetla svetlasun111 17.01.2013 | 20:54
Не мога да разбера какво недоволствате повечето??? Жанр с балкански мотиви, ако щете арабски, турски и така нататък. Не харесвате такава музика? ОК? Текстовете ОК. Знаем за тях. Ама това да казвате, че хората, които слушат такава музика са тъпи, необразовани, малоумни, без вкус е обида за половината български народ. Sorry много ама аз да ви кажа, че това е много ама много долнопробно. При положение, че аз не слушам рок и метал трябва ли да обиждам тези, които я слушат? Или те са с привилегия понеже рок и метал се слуша навсякъде? ТОВА Е БЪЛГАРСКА МУЗИКА и ЕСТЕСВЕНО, че българите ще я слушаме. Аз пък да ви кажа, че не са малко тези, които харесват чалгата и не са българи. Самият ритъм, балканските мотиви и т.н. КАКВО протестирате?? АМАН ОТ hater-и! После как ще ни представят в чужбина, когато ние като народ се обиждаме взаимно. Да ви кажа честно не ви разбирам! Никой от тези, които изразяват такова отрицателно мнение!! Всеки с вкуса си казало кучето и си облизало задника
101 Stella S 17.01.2013 | 20:54
Как изобщо Ви хрумва да сравнявате Amy Whynehouse и Великобритания с чалгаджийките и България !!!!! :))))Несравнимо и смешно! Геният Ейми, получила 6 награди “ГРАМИ“...., пишеща текстовете и музиката си сама, и най важното....имаше ГЕНИАЛЕН глас...!!! Вие сравнявате с някоя си там певачка–чалгаджийка, дето е минала през кревата на Митко Пайнъра :) :)И това, че Великобритания ви е отрязала с виза, и сугурно е права..., не Ви дава основание да плюете срещу държавата! И ако може следващият път, коментар с по малко правописни грешки!
100 Yana Mishkova 17.01.2013 | 19:11
Еми, който слуша музика, която може да се популяризира само с голотии, така ще каже: "То в САЩ и Англия не са по-облечени!" Който слуша музика, която се представя и печели фенове с музиката друго ще каже...
99 Yana Mishkova 17.01.2013 | 19:06
Аааааааааа! Много моля, чалгата си е чалга. Терминът "поп-фолк" се използва само в официалните среди, че и там понякога го пропускат. И е много вероятно да не е най-прогресираща в България - метълът е изключително доходоносен бизнес и много популярен стил музика (за щастие). Най-големите икони на българската музика са фолклорни пев(и)ци и изпълнители, естрадни изпълнители, или рокери (и блусари). Друг въпрос е, че от това, което съм видяла, в младите хора, слушащи чалга, изключенията са много повече от "положително развиващите се изпълнители". За себе си мога да кажа, че нито злобея, нито завиждам. Просто не виждам никакъв смисъл в това да се подкрепя нещо, което толкова подронва репутацията на нашата Родина с пошлостта и простотията си. Също разголените и полуразголените клипове и снимки на музиката в други държави се цензурират и се продават с разширени дискографии и тем подобни. Или се пускат в YouTube с ограничение за възрастта. Обаче не се слагат на ученически чанти и тетрадки. Ако не помните, около началото на учебната година лъсна голият задник на Азис върху ученическа раница - е ТОВА от чуждестранни певци не го бях виждала! Хубаво, да се правят раници на тоя да-не-му-викам-както-си-залужава, ама да не са негови снимки в гръб и по прашки! А и нека си го признаем - ако чалгата започне да се развива повече и да се популяризира повече, ние, които искаме да живеем сред хора, които не са пияници и простаци, сме обречени на живот сред точно такива.
98 Yana Mishkova 17.01.2013 | 19:03
Поправката: "Специално Великобритания се опитва по всякакъв начин да набеди нашата майка България, за да не ни дадат зелена светлина за работа. Тяхната Ейми Уайнхаус да не е много безпорочна(поне това май имаш предвид)? Наркоманка, умряла от алкохолно натравяне. Престанете да защитавате другите. Това е проблема - че никога не се подкрепяме като народ. Продължавайте да подържате ''балканския синдром'' да живее във вас и ще просперирате. Ама в друг живот... евентуално. Извинявам се, ако съм обидил някого." И сега, след като коментарът е подобаващ за четене, нека кажа отговора си - това е пълна простотия. Великобритания е излъчила изключително много успешни музиканти, които всеки с поне малко обща култура трябва да знае: The Rolling Stones, The Beatles, Black Sabbath, Judas Priest, Ritchie Blackmore (велик китарист, който е бил и в Deep Purple, и в Rainbow, а сега е в Blackmore's Night), Tony Iomy (от Black Sabbath, не знам дали така му се пише името) и още изключително много други, включително и не рокери или метъли. И е известна с тях. Ейми Уайнхаус също е известна, но с нея има редица хора, от които да се гордеят. А България да стане известна с Азис, Андреа и Преслава, за мен е просто обидно. Защо не са Звезди Керимидчиев, който вече е имал концерти извън България пред чужденци, или Данчо Караджов, или Наско от БТР? Те всички са велики български гласове.
97 чунга чанга 17.01.2013 | 17:46
така е, елита на България отдавна е изместен в съвсем друга посока. за такива са нарочени жените, които са на снимката, а не интелектуалната половина на държавата.
96 Тръпкомир Тръпков 17.01.2013 | 17:45
само, че риана я слуша цял свят и не се реди за пари по еврофондовете. има огромна разлика.
95 чунга чанга 17.01.2013 | 17:45
не се извинявай, просто се научи да пишеш без правописни грешки, за да може тези които те четат, да те вземат насериозно.
94 Тръпкомир Тръпков 17.01.2013 | 17:44
да, и това е важно да се отбележи. хубаво е, че нацията не е изтъпяла напълно и все пак обръща внимание на стойностните неща.
93 чунга чанга 17.01.2013 | 17:43
тези пари е можело да отидат при някой, който се нуждае много повече от тях, а не тези елитни проститутки. това е подигравка.
92 Тръпкомир Тръпков 17.01.2013 | 17:42
да, това и аз съм го чувал. дори съм чувал, че чужденците се питат, защо дават проститутки по телевизията. унизително е това!
91 Йоан Лазаров 17.01.2013 | 17:02
"А таргет групата, която слуша тази музика – предимно млади българи, определено не прави добра реклама за младите будни и интелигентни хора у нас". - Аз май съм изостанал много, повечето ми добри познати и интелигентни млади хора не слушат "Чалга" а стилове далеч от чалга стиловете. Само моите познати от ромски произход и няколко от български (всичките са привърженици на чашката) харесват тази музика. Ако тези мой познати които харесват чалгата са "интелигентни хора у нас" то тогава тази държава да я отпишем.
90 Jivko Petkov 17.01.2013 | 16:27
Абе хора, това ли са ви най-важните проблеми? През последните години залите на театрите са пълни, това показва, че си има хора за всичко. Не може да убием едните, за сметка на другите.
89 Neli Pencheva 17.01.2013 | 16:15
честно много странно изказване...който кандидатства го финансират...който не кандидатства...никой друг не му е виновен...парите се дават от ес за проект...ама някой трябва да седне и да го напише тоя проект...
88 Dian Dimitrov 17.01.2013 | 16:08
http://bit.ly/WhKWde - Маскирани и въоръжени обраха бензиностанция http://bit.ly/WhgOil - Откриха 4 древни фалоса http://bit.ly/URTHd8 - Въоръжени ограбиха казино
87 Антоанета Стойнева 17.01.2013 | 15:55
Абе в България много възвишени хора имало... "Чалгата",която всъщност се нарича поп-фолк (за пояснение) ви пречи,това ви пречи,онова ви пречи...Абе от българина по-голямо мрънкало няма! Спечелил е човека парите-евала...Веднага да оплюете!Ама 90% от тия дето много знаете сте по масите в дискотеките точно на тази музика,която колкото и да я отричате е най-прогресираща за България.Ние сме балканска държава каква музика да имаме,а и самия жанр няма нищо общо с това което беше в началото.Има смислени и качествени песни и много развиващи се положително изпълнители,естествено има и изключения.Престанете да злобеете и да завиждате,като ви харесва във Великобритания ходете да живеете там,само не се превземайте хаха.А колкото до това как се снимат в клиповете те са не по-разголени от западните певици ,за текстовете също не се изказваите да не ви припомням за "чадъра-ъра-ъра " на Рианчето и цензурата в американските рап и поп песни като цяло.Като постигнете нещо тогава оплювайте чуждия труд!
86 Gogo Gospodinov 17.01.2013 | 15:35
Че да не би Риана да е облечена на концертите или в клиповете си? Те като бяха за изтрепване с гнусни текстове, културата мълчеше, сега като се очовечиха малко, тогава бучат.
85 склеротик невротиков 17.01.2013 | 15:23
Тя пък Преслава все едно не се друса, това не е никакъв критерий... Да не говорим за секс касетите на някои от тях. Много добър пример дават нали?! Плюс това Ейми сама си пишеше песните и пееше на ЖИВО.
84 Kaloyan Zhivkov 17.01.2013 | 15:17
Специално Великобритания се опитва по всякакъв начин да набеждава нашата майка България за да не ни дадат зелена светлина за работа....тяхната Ейми Уайнхаус да не е много порочна??? Наркоманка, умряла от алкохолно натравяне. Престанете да защитавате другите...това е проблема, че никога не се подкрепяме като народ....продължаваите да потдържате ''балканския синдром'' да живее във вас и ще просперирате....ама в друг живот...евентуално (извинявам се ако съм убидил някой)
83 Masha Orso 17.01.2013 | 15:15
У нас тази разлика май не се разбира особено. Я някоя от прехвалените им ветеранки да се осмели САМА да напълни Арена Армеец, както направи Лили Иванова, не смеят нали... Истинските звезди на България са други, жалко че хората сега ще ни асоциират с тези певачки.
82 Пипа Мидълтънова 17.01.2013 | 15:03
И как точно тая помощ за Пайнера ще се отрази добре на икономиката ни, че не се сещам. навярно ще се осигурява заетост на простовати, во добре изглеждащи девойки в тоя бизнес?!
81 задънена улица 17.01.2013 | 15:02
Това интересно, уж ги харесат, пък в същото време ги е срам от това.
80 задънена улица 17.01.2013 | 15:01
Защо трябв ада ес финансира само Пайнер, хората харесват и други музикални жанрове освен тъпата чалга. Да финансират всичко по равно. Изпълнители като Графа, Орлина Палов, Мария Илиева, Лора Караджова, Ъпсурт - защо не им помагат и на тях в проектите. Никой не си дава сметка колко доволни хора ще има накрая ако това се случи
79 Пипа Мидълтънова 17.01.2013 | 15:00
Да бе, уж такива ги слушат, а в в същото време никой в социалните мрежи не поуства такива песни, защо?! Защото дори и най-кухите лейки знаят, че да си чалгар не е готино!
78 Beautiful Mind 17.01.2013 | 14:59
Ти пък точно за британците недей да говяориш, че от там идват едни от най-великите музиканти, повтарям МУЗИКАНТИ, а не порно звезди.
77 sleeping sun 17.01.2013 | 14:58
"А таргет групата, която слуша тази музика – предимно млади българи, определено не прави добра реклама за младите будни и интелигентни хора у нас." - уви, така е
76 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 14:58
Да бе и на мен това ще ми е много интересно! :) Как точно са спечелили парите, дайте да видим този ПРИМЕРЕН проект??
75 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 14:56
Всеки има право на лов вкус, това няма как да го изкореним, но наглостта и безочието вече идват в повече.
74 Една Българка 17.01.2013 | 14:55
Ти нали си достатъчно интелигентен да се сетиш защо точно Пайнер са допуснати в този конкурс и са го спечелили?? Нали?? Да обяснявам ли?
73 kristian balev 17.01.2013 | 14:55
Шамара знаем кой го спонсорираше - един престъпник, ама същото се отнася и за чалга певиците, които без мутренския си кондингент и братята от малцинстмото са аут!
72 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 14:54
Много ми дреме за Гага, а Мадона направи сексуална революция във времена в които дори не си била родена. Така, че да примера ти много куца! Осъзнайте се!
71 Една Българка 17.01.2013 | 14:53
Какво да ги оставим! Казвм ти защо - защото най-вероятно Пайнер са знаели на кого да платят, че да са допуснати! За това не е случайно, че точно те участват и взимат тези пари от конкурса! Корупцията при тези проекти и програми е огромна и това всички го знаем!
70 Trendafil Mihaylov 17.01.2013 | 14:51
Има хора нямат пари за хляб, а тия ще дават пари за да се развива гнусната чалга и да промива мозъците на децата ни.. ненормална работа
69 Beautiful Mind 17.01.2013 | 14:51
Не става въпроса за самия проекти парите, а за това, че е нагло тази мапина за пари Пайнер, дето половин България я мрази, нагло да позлва евро-пари, а целия малък и среден бизнес да бъде тотално заприщен от масова корупция и бюрокрация и за него да не се отпускат никакви евро средства! Не е случайно, че точно Пайнер ще вземе тези евро пари.
68 Emily Reed 17.01.2013 | 14:51
Със секс продават звезди, които не могат да пеят - Мадона, Гага... Защо Тина Търнър не трябва да си показва циците като Мадона, за да напълни една зала, да не говорим за рок групи...
67 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 14:49
Какво изнасяш бе? Написал си 5 реда и нищо не си казал? Каква икономическа политика? И когато се обръщат към хората в множествено число не се използва главна буква, а малка! Само в първо лице, ед. число имаме главна буква, когато говориш на Вие!
66 Trendafil Mihaylov 17.01.2013 | 14:49
Гавра с Българския народ !
65 задънена улица 17.01.2013 | 14:49
така е, снимат се но поне не си търсят някой богат чичка или мутрагенчо като коко динев с който да се сродяват
64 Emily Reed 17.01.2013 | 14:48
Нашенската музика е фолклорът! А поп фолкът в огромната си част са крадени песни от сърби, гърци, турци, араби и не знам още какви... Тоя жанр толкова страда от липса на креативна мисъл, че краде всичко визии, песни, клипове...
63 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 14:47
А бе какъв секс?! Продавай се ти със секс! Качетвената музика продава много повече от това и създава едно добро реноме на всички изпълнители и техните държави, за справка големи банди от миналото и настоящето! Така, че не ми говори глупости. Не искам да ни окачествяват с тази порно-бозава-чалга!!
62 Dimi Petkov 17.01.2013 | 14:41
Азис, Андреа и Преслава лъснаха в BBC - точно с тези звезди ли трябва да се оприличаваме, не мога да разбера?
61 Калина Терзийска 17.01.2013 | 14:38
британците да си мислят каквото искат ...тва си е нашенската музика и толкова кво толкова се впечатлявате от чуждото мнение... човека е креативен направил си е проекта... дори да е платил тук там евала му заслужил си го е ... дали ще е чалга или рок все тая ...важното е че Българската музика ще бъде усъвременена ... да не забравим че пайнер продуцират и бая народни певци и певици ... ТОВА Е БАЛКАНСКА МУЗИКА ОСЪЗНАЙТЕ СЕ И СПРЕТЕ ДА МРЪНКАТЕ ЧАЛГА МАЛГА СЕ ТАЯ ВАЖНО Е РАЗВИТИЕ ДА ИМА
60 Stoio Jelev 17.01.2013 | 14:35
Колко лошо, че така сме се представили с чалгата пред европа....аз съм много неприятно изненадан.
59 teniente castillo 17.01.2013 | 14:30
Разликата между тия стилове и чалгата е, че не се натискат да си модернизират техниката с европари, ами се спасяват поединично. А тези най-малко са опрели до тези пари.
58 fernando pineda 17.01.2013 | 14:29
А нали знаеш къде са популярни споменатите и къде са популярни нашите певици? Примера ти малко куца, дай пак!
57 teniente castillo 17.01.2013 | 14:28
Така като те чете човек, може да си помисли, че току-що си кацнал от Марс с редовен полет.
56 Silviya Stefanova 17.01.2013 | 13:53
Между секс и еротика има голяма разлика, световните изпълнители правят смислени текстове, разнообразни ритми, мелодии, клипове и всичко останало. В България популярната музика е порно, боза, ужас наричайте го както искате, но не и изкуство. Нито текстовете и клиповете нямат друго послание освен: секс, изневяра и други от този сорт. Това ли са хората на които трябва да подражават децата в нашата страна. Не случайно всяко второ момиче изглежда на проститутка, а всяко второ момче иска да прилича на мутра, гангстер или някоя друго простотия. Нормално ли е момиченца на по 10 години да ми мятат гюбеци, нормално ли е, че повечето деца не правят разлика между фолклор и чалга. Защо не се отпуснат пари за всички кадърни хора който участват в реалити предавания и наистина имат уменията да са звезди, не като тия. Няма да ни покажат по ВВС заради някое изобретение, някой изпълнител на световно ниво като Мария Илиева, Белосва, Рафи или някой от многото други значими таланти в България, на ще ни показват заради недоразумението на природата Азис, и другите порно звезди, на къде сме тръгнали..? Представям си след 5 - 10 години го къде ще сме..?
55 Silviya Stefanova
Този коментар е маркиран като неуместен.
54 Silviya Stefanova
Този коментар е маркиран като неуместен.
53 Silviya Stefanova
Този коментар е маркиран като неуместен.
52 Masha Orso 17.01.2013 | 13:50
Да снимат се, ама го правят на сцената на няколко метра от публиката, а не под носа им... А и го правят сравнително рядко и умерено в сравнение с нашите певачки, които перманентно са си голи, понеже освен плът друго не могат да покажат.
51 Данаил Стайков 17.01.2013 | 13:18
Браво бре, царе сме да завиждаме, ами спечелете вие пари от някакъв еврофонд, ама нее губите си времето да драскате по цял ден в нета. Аз чалга не слушам, но в случая подкрепям Пайнер с две ръце. Нима не гледате как са облечени световни звезди по клиповете си, хора осъзнайте се, сексът продава. Пайнер поне правят клиповете си качествено и като звук и като картина. Всеки има право да се развива, дали ще успееш зависи от това колко качествен и търсен продукт предлагаш на пазара и видно е, че Пайнер се справят!
50 lilia tashkova 17.01.2013 | 12:19
това е ужасяващо, предствяте ли си сега колко пошли и прости изглеждаме в ичте на европейците ? като някакви ориенталски динозаври
49 Kamen Jelqzkov 17.01.2013 | 12:10
Тоя скандал изкуствено се раздухва, а се прикриват много по-важни проблеми. Не мисля, че регетона например е по-малко чалга. Ако имаме акъл в главата си, ще знаем какво да не слушаме.
48 склеротик невротиков 17.01.2013 | 11:53
Какво ли си мислят британците за нас след като са им изтипосали тия ми ти наши жрици, на които като им сравниш творенията с това, което коват новата генерация британски изпълнители като Адел, Джеси Джей... изглеждат направо жалки, че на всичкото отгоре не могат и да пеят, раздават секс уроци по участия и пъчат гордо силиконова гръд.
47 Didy Anestieva 17.01.2013 | 11:53
А пък да не би Лейди Гага и Мадона и многоо други не се снимат голи и полуголи. Снимат се! Да, сигурно нашите много повече от тях, но и тяхната еротика продава. А относно кой е доволен или не - и аз съм недоволна, че им дават пари да разпространяват "СПИН", нее всъщност музика и т.н., но нямаше и да бъда доволна и да дадат на някой рапър дето само за аборти, и дроги и т.н. пее. Жалко нали!
46 Teodora Boyanova 17.01.2013 | 11:49
Язък че харесвам Галена, но редом до Андреа и тя изглежда вулгарна!
45 Margо Filipova 17.01.2013 | 11:46
Ами и ние да им обогатим мирогледа с нещо!
44 Лолита Набокова 17.01.2013 | 11:46
Елитни проститутки ! Това е чалгата .
43 Kostadin Filipov 17.01.2013 | 11:31
Азис, Андреа и Преслава лъснаха в BBC - точно тях ли трябва да дават за пример пред Европа. Много неприятно съм изненадат да прочета подобна информация.
42 Zaharin Zaharinov 17.01.2013 | 11:27
Не сте наясно хора... Не се мислете за по-вещи от Брюксел. Това си е чисто и просто една икономическа политика, която очевидно не разбирате.
41 Zaharin Zaharinov 17.01.2013 | 11:24
не сте наясно хора... Не се мислете за по-вещи от Брюксел. Това е икономическа политика, която очевидно не разбирате. А и няма смисъл да негодувате няма кой да Ви чуе. Не съм от ония хейтърчета дето са тук за да ви дразнят. Просто изнасям истината.
40 Georgi Hristov 17.01.2013 | 11:23
Това си е тяхно право на тълкуване на случващото се. Ако на нас не ни харесва и се чувстваме обидени можем да си потърсим правата по законни път!
39 Milen Stanchev 17.01.2013 | 11:13
Можем да кажем, че за съжаление - Европа вече знае какво е чалга. То нашата чалга е като някакъв наркотик, хем я плюеш, пък хем не можеш без нея.
38 Анита Кралева 17.01.2013 | 11:05
Айде да не драматизираме излишно, те и преди знаеха какво е чалга!
37 Drago Panov 17.01.2013 | 10:57
Цитирането на рапъра Мишо Шамара или Big Sha, който не пропусна да се изкаже по темата, също намира място в обзорната статия за скандала, редом до това на видния режисьора Александър Морфов. Ето това вече е огромна глупост! Точно той ли да е недоволен? Все едно неговата музика не е пълна простотия?
36 задънена улица 17.01.2013 | 10:57
имам чувството че с това коментиране има за цел да спечели допълнителна популярност на чалгата
35 paralelna vselena 17.01.2013 | 10:56
мисля че твърде голямо значение се отдава на темата за чалгата. колкото до голите певици, и какво - нима световно известните им колежки като Риана , Бионсе, Агилера, Бритни Спиърс, не се снимат полуголи и не ходят на официални мероприятия с разголени тоалети ?
34 sleeping sun 17.01.2013 | 10:52
"Интересно е й определението, което BBC дава за начина, по който "Пайнер” популяризира музиката и изпълнителите си – "с полуголи снимки и клипове”- това е малко прекалено, по цял свят музиката, филми, игри залагат на разголени реклами.
33 Anagreg Avoradrab 17.01.2013 | 10:50
До време е.. Дълбоко вярвам в това и в сънищата си. Скоро сънувах, че Преслава и още една певица (не й знам името) умират от свръхдоза. Не те, ами чалгата ще умре от свръхдоза простащина. Силно се надявам да направят нещо наистина грозно, че и фенове и противници и политици да я забранят някак. Или просто тез певици да кривнат в добра пътека и малко да покажат мозъчен ъпгрейд в музиката! Ще съм щастлива да стана свидетел на подобно нещо.
32 Манго Марципана 17.01.2013 | 10:49
Аз не казвам, че други заведения не се пълнят, казвам, че чалгарниците са най-много и винаги са най-пълни. Едното не пречи на другото. Мисли малко преди да пишеш.
31 Anagreg Avoradrab 17.01.2013 | 10:45
Ами до време е.. Няма да е така за дълго. Познавам доста чужденци, които живеят в България и наистина не носят на звуците на чалгата. Пък и си вярвам на сънищата! Скоро сънувах, че Преслава умира от свръхдоза. И тълкувам това не като буквална ликвидация, ами някакъв шанс да кривнат от самия стил. Или пък да се появи нещо супер фрапантно, което да отврати фенове и противници на чалгата.
30 Цвети Цветанова 17.01.2013 | 10:39
"Ало ТЕАТРАЛИТЕ... Спите ли или се друсате или пак тревичка сте запалили или пак сте налягали пред някой театрален салон.Уж репетирате,пък сте с пластмасова бутилка бира в ръка и с мръсни дънки клечите по первази,тротоари... Пушите една цигара 10 души и си разказвате колко е ниска културата на народа ни защото слуша чалга. Ами направете нещо де,стига с тези наркотични зависимости...Подгответе проект който да бъде забелязан от ЕВРОПА!!! -ТЕДИ МОСКОВ,ИЗКЪПИ СЕ!!!!!" Този Азис ,не го ли е срам ??? Той изобщо стъпвал ли е в театър ? Това негово изявление има над 300 харесвания....представяте ли си ? Българският театър линее а те дават пари за стимулирането на проституцията в България..... Нямам думи да изразя ,колко се срамувам ,че съм българка! ВЕЧЕ НАПЪЛНО СЕ ОТКАЗВАМ ОТ ТОЗИ ФАРС,НАРЕЧЕН : РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!
29 Koko Taysana 17.01.2013 | 10:38
Пари при пари отиват. Интересно ми е обаче да видя от "Пайнер" да си покажат целия проект и да покажат какво толкова обещават с проекта си. да кажат такива и такива нови работни места, това и това,за какво ще са парите и да си покажат една реална декларация на приходите,да се види имат ли нужда от 2 милиона.
28 Milkova Vasileva 17.01.2013 | 10:29
Хора за вас не е ли по - важно да се спазват законите и фирмите да имат равни права ? Какво значение има коя фирма се финансира. Не е ли по - лошо, че се финансират проекти на фирми, които произвеждат мляко и млечни продукти и в краен случай не знаем дали в това, което консумираме има изобщо мляко, че се финансират проекти, за птицевъдство, а накрая консумираме пилета натъпкани с хормони и вода..... А всички тези пари трябва да отиват за подобряване на качеството на продукцията, че на вас проблема ви е Пайнер. Аз също не слушам тази музика, но какво от това. Много хора работят в тази компания и имат право да работят в по - добра среда, с по - добра техника. Но ние както винаги трябва да злословим и благодарение на нашата злоба да си правим антиреклама в Европа.....
27 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 10:29
Кой купува чалга бе?! ;)) Всичко, което правят е да печелят от гледаемост на клипвоете им, от участия и от хонорари по различни събития! Никой не си купува чалга!!
26 Една Българка 17.01.2013 | 10:26
И ти си права. Защо наистина другите бг изпълнители от поп, рок и народната музика не са кандидатствали досега за развитие на един такъв бизнес? Има и друг момент - корупцията за спечелването на един такъв проект, тръгва още от гишето за подаване на документи. Всеки иска своето, ако искаш да ти отпуснат някакви пари. А който има вече натрупан капитал, може да даде по един аванс на всички по линията, докато един млад бизнес предприемач, ще му е малко трудничко да спонсорира всички....
25 Beautiful Mind 17.01.2013 | 10:24
Не, заведенията с чалга, това са дискотеките, само те се пълнят. Ще те заведа на един рок бар в нашия град, който винаги е пълен и никога няма места, дори в неделя. Така, че нека не надуваме нещата и без това са си прекалено раздути.
24 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 10:23
Само не викай. ИдентичносТ се пише. Иначе, да, естествено че чалгата не е нашата идентичност!!
23 Една Българка 17.01.2013 | 10:23
Кои ВСИЧКИ бе?! Аз и ти във всички ли сме?! Аз не само, че не обичам чалгата, на мен ми е противна тотално вече! Не стъпвам в подобна дискотека и дано не ми се налага да стъпвам.
22 Beautiful Mind 17.01.2013 | 10:22
Факт. Значи малките бизнес начинания не могат да бъдат спонсорирани, които наистина имат нужда от тези пари, а машина за пари, каквато е Пайнер, що да не им дадат няколко милиона?!
21 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 10:21
Тя си ходи по хората, нали знаеш? За съжаление е като чума!
20 Една Българка 17.01.2013 | 10:21
Само като ги гледам тези двете и все едно рекламираме подбрани проститутки на Европа. така се чувствам. За музиката изобщо не бива да става въпрос.
19 Kalin Petrov 17.01.2013 | 10:21
Посрамихме се :) И не виждам защо трябва да заставаме един срещу друг,трябваше мирно и тихо да се потули историята от българска страна и да не ставаме за срам пред целия свят като държава с легална тв проституция. Отгоре на всичкото...то като цяло не е трябвало да бъде одобрена монополна богата компания за подобен проект.
18 Beautiful Mind 17.01.2013 | 10:20
Не е истина просто. Как може такова нещо?? Точно с чалгата да изпъкнем?!
17 Божидара Алексиева 17.01.2013 | 10:20
Ами честит срам и позор на всички, които не сме фенове на тази помия!! Честито, за пореден път ИЗПЪКНАХМЕ!
16 Emily Reed 17.01.2013 | 10:12
Те европейците от край време мислят чалгаджийките за елитни (или не до там) проститутки и не са много далеч от истината, а по отношение на клиповете - че имат нужда от цензура.
15 sleeping sun 17.01.2013 | 10:04
Тя Европа отдавна си знае за чалгата в България. Някои чужденци даже си мислят че чалга каналите са начин да си поръчаш проститутка
14 Svetlozara Halacheva 17.01.2013 | 10:03
Нямам нищо против парите,които са им отпуснали,имам против,че са избрали преуспяваща компания, а не са избрали нуждаеща се, по-добре да ги бяха оставили и да бяха направили нов конкурс, парите не трябва да се дават на този,който има,а на този,който няма. Не е ли така?
13 ivan georgiev 17.01.2013 | 09:58
в цяла Европа сега се славим с простотията на чалгата и най-вече с "невероятните" ни представители .
12 Silvi Milenova 17.01.2013 | 09:58
Интересно ми е,що всички викат,че не слушат чалга,а накрая всички са в чалга дискотеките,срам ме е, мен лично,че такъв ни е вкусът.... а сега ще се срамим и пред целия свят!
11 Hristiyan Jechev 17.01.2013 | 09:47
НЕ МИСЛЯ ЧЕ ЧАЛГАТА Е НАШАТА МУЗИКАЛНА ИДЕНТИЧНОС ЗАЩО НЕ СЕ ДАВАТ ПАРИ ЗА НАРОДНА МУЗИКА
10 zhoro nov 17.01.2013 | 09:41
Чалгата е повече от музика - това е унищожителна долнопробна пошлост и тъпота, която се просмуква в хората, които я слушат, и те стават същото - пошли, тъпи и т.н. А после се налага да общуваме с такива:(
9 zhoro nov 17.01.2013 | 09:39
Я оставете вие "Пайнер", а кажете онези чиновници защо изобщо, по какви критерии, са допуснали тази компания да участва в конкурса?!!!
8 Marusq Laleva 17.01.2013 | 09:35
Чалгата си е вид музика, както метъла, рапа, рокът и т.н и не виждам какво толкова роптаят срещу нея, който не я харесва просто да не я слуша, никой никого не кара на сила.
7 Манго Марципана 17.01.2013 | 09:34
Хайде пак станахме за смях и резил и то за какво - за нещо толкова нормално като това да кандидатстваш по европейска програма и да спечелиш някакви пари. Млад човек съм, не слушам чалга и не искам да ме причисляват към младите български чалгари, но е факт, че изключително много хора я слушат тази музика и заведенията с чалга са най-много и най-пълни. Едното от нещата, които ме издразни е това - ""Пайнер” популяризира музиката и изпълнителите си – "с полуголи снимки и клипове”. " - добре че в цял свят не се използва този подход. Да погледнем примерно Англия или САЩ. Там да не би да пеят много облечени. Всяка комерсиална музика е придружавана от голи жени. В моменти като този, би трябвало да се подкрепяме пред света и да не си изкарваме кирливите ризи, а ние точно обратното правим. И плужека Шамара и той да се изкаже. Понеже неговите песни са много читави, нали, и не се затъпява от тях прогресивно. Или пък клиповете му? Доста повече голотии и порнография има. Нещастник. Кой му даде думата изобщо? Не защитавам чалгата, срам ме е от нея дори, но ме дразни неразбирането на толкова много хора по въпроса с европарите и по въпроса с пазенето на имиджа на страната ни.
6 silviq yordanova 17.01.2013 | 09:33
Написали проект,отпускат им пари. Може ли са например и качествената българска култура да направят нещо подобно и да ги изпревари,но няма кой да се сети! Всичко е въпрос на идея и осъществяването и.Наистина доста срамно е, но не мисля, че трябва да им пречат, ако всичко им е изрядно.
5 Alexander Porsche 17.01.2013 | 09:29
Митко Пайнера да се откаже от идеята да получи европейски пари. Това е просто абсурдно според мен и не може да се излагаме така.
4 известна личност 17.01.2013 | 09:28
"Не е отминат от BBC и фактът, че отпуснатите средства предизвикаха масово недоволство в арт средите у нас, възможно е дори да се стигне до протест от страна на хората на изкуството у нас." - Не съм срещал интелектуалец да слуша чалга. Не е само в арт средите това недоволство според мен.
3 Миро Т 17.01.2013 | 09:28
Какви са превзети и тримата само. Един естествен няма от тях според мен. Изобщо не ме впечатляват с каквото и да било.
2 Nikola Kolev 17.01.2013 | 09:28
Лично аз не харесвам чалгата,но не се сърдя на хората ходещи там.Тези пари,които се дават са за нас и не мисля,че трябва да ги губим!В момента чалгата се развива и продава,защото има кой да я купува и нито Европа,нито правителството са виновни,че ние нямаме вкус!
1 Иван Ангелов 17.01.2013 | 09:27
Само като ги видя тези тримцата какви са изкуствени на снимката и наистина ми се повдига. Жалко че простотията обхваща цяла България, че вече и Европа.

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 14:15 Арт дъга детски образователен филм
  • 14:40 Вълкът и седемте козлета 2...
  • 14:45 Господин Тау тв филм /18 епизод/
  • 15:20 Пътешествия: В света на прекрасната...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • Сега "Златно момче" - сериал, еп.74 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.46
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.2
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.