Идеалната диета - бира, вино и череши

Времето, в което се храним е също толкова важно, колкото и това с какво се храним, пише „Дейли Мейл“

по статията работи: iNews.bg | 11.08.2016 | 14:13

Повечето от нас не могат да направят разлика между храните, които са добри за нас и онези, толкова бедни откъм хранителна стойност, че просто се лепят по бедрата ни много бързо.

Оказва се обаче, че времето, в което се храним е също толкова важно, колкото и това с какво се храним, пише "Дейли Мейл" (Daily Mail), цитиран от vesti.bg. Смята се, че нередовните часове на хранене допринасят за високо кръвно налягане и затлъстяване.

Ето какво и кога трябва да ядем, за да бъдем здрави, да се чувстваме и изглеждаме добре:

07.00 ч.: вода Може да умирате за кофеин, под формата на голяма чаша кафе, в мига, в който отворите очи сутрин, но това, от което мозъкът ви се нуждае е вода. Съвет: чаша вода с изцеден лимон в нея ще прочисти токсините в черния ви дроб, ако сте пил алкохол предната вечер и ще ви даде витамин C за добро начало на деня.

08.00 ч.: закуска с овесена каша Заредете се с въглехидрати. Изследванията показват, че нивата на инсулин – хормонът, който преобразува въглехидратите в енергия, спадат в рамките на деня. Овесът в овесената каша съдържа фибри, които освобождават енергия бавно през цялата сутрин.

09.00 ч.: кафе Включете кафеварката преди компютъра. Освен това е важно да закусвате преди това. Никога не пийте кафе на гладно или рискувате да претоварите нервната си система с кофеин, който може да ви направи по-нервни.

10.00 ч.: тиквени семки Шепа тиквени семки може да спаси всеки, който започне да се изкушава от няколко бисквити. Богати на цинк и витамин B, за да поддържат кожата и косата здрави, тиквените семки съдържат и омега-6 линолова киселина – незаменима мастна киселина, която се смята, че помага за облекчаване на симптомите на менопаузата.

11.00 ч.: целина Стресът в течение на работния ден може да повиши кръвното налягане. Целината съдържа калий – минерал, който помага за намаляването на нивата на натрий, които са знак за високо кръвно и стрес.

12.00 – 13.00 ч.: обяд от сьомга и салата Обяд на базата на протеини ще ви даде повече енергия, отколкото сандвич от бял хляб, който съдържа прости въглехидрати и ще доведе до скок на кръвната захар, преди да ви накара да се почувствате уморени. Сьомгата е пълна с омега-3 мастни киселини, които подобряват когнитивните функции и паметта, а салата е от съществено значение за диетата ни, но е най-добре да се яде на обяд, когато метаболизмът е най-бърз.

14.00 ч.: боровинки Боровинките са с нисък гликемичен индекс, което означава, че се абсорбират бавно и не водят до рязко покачване на нивото на кръвната захар. Една здравословна идея, ако искате нещо сладко след обяд, но не твърде скоро след основното ястие.

15.00 ч.: банани Вашето тяло се нуждае от захар, за да запази енергията си за по-дълго и сега е точното време. По това време нивата на кортизол в организма ни – хормон на стреса секретиран от надбъбречните жлези, който ни държи тонизирани – намалява. Фруктозата в един банан се превръща в глюкоза в черния ни дроб и ни дава енергия.

16.00 ч.: фреш от цвекло и джинджифил Това ще ви даде допълнително енергия в края на работния ден. Цвеклото и джинджифилът са съдоразширяващи и ще отворят кръвоносните ви съдове. Това ще позволи повече кръв да нахлуе в мозъка ви и ще повишат концентрацията ви.

17.00 ч.: сушени плодове Ако сте се запътили към фитнеса след работа, ще ви трябва лека закуска час преди това. Ако тренирате на празен стомах рискувате мускулите ви да се разбият и да се превърнат в глюкоза, която да подхранва тялото ви. Сушените плодове са идеален вариант за хапване преди тренировка.

18.00 ч.: бира Хмелът в бирата има успокояващ ефект, което прави глътките бира идеален начин за релакс. Внимавайте обаче, защото една чаша е напълно достатъчна.

19.00 ч.: предястие от аспержи Аспержите са с високо съдържание на витамин Е, за който е установено, че повишава желанието за секс при жените. Освен това те съдържат съединения, наречени нестероидни гликозиди, които са добър източник на фолиева киселина и витамин B, които повишават репродуктивното здраве.

20.00 ч.: основно ястие – пуйка с боб Месото на пуйката е с много малко съдържание на мазнини и е с високо съдържание на протеин. Най-добре е да го сервирате със зелен боб едамаме (бел. ред. младо соево зърно, което е било обрано, преди да е узряло и да се е втвърдило).

22.00 ч.: вино Чаша вино може да подобри съня ви. Съвет: Пийте виното след вечеря, за да не поглъщате захарите на празен стомах и да повишите нивата на кръвната си захар, тъй като тогава организмът започва да произвежда адреналин, за да компенсира.

23.00 ч.: череши За хапване преди лягане изберете черешите. Те съдържат мелатонин – хормон, който предизвиква сън. Имайте предвид, че тръпчивите череши съдържат повече мелатонин от сладките.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Зодия Риби
20 февруари – 20 март

Денят не е подходящ за големи покупки. Почти сигурно е, че ако изчакате малко, ще получите по-добра оферта. Някои неща не могат да чакат, но забавете поне тези, които...

ТВ програма

Кино

  • Сега Световна купа по ски алпийски...
  • 14:30 Иде нашенската музика Предаване за...
  • 15:30 Малки истории Предаване на социална...
  • 16:30 Новата кола на татко тв филм...
  • 17:00 Вяра и общество с Горан Благоев...
  • 18:00 Животът е вкусен Кулинарно риалити...
  • 19:00 Умно село "Професия: Актьор"/Борис...
  • 19:55 Лека нощ, деца! Случки с бърколини
  • Сега "Сервитьорка" - драма (САЩ, 2007),...
  • 15:00 "Връзки" - сериал, с.2, еп.4
  • 16:00 "Мармалад" - токшоу
  • 18:00 "Карбовски: Втори план" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Пърси Джаксън и боговете на Олимп:...
  • 22:30 "Хищникът"...
  • Сега "Книга за джунглата: Историята на...
  • 14:30 "Мултиплициране" - с уч. на Майкъл...
  • 17:00 "Кошмари в кухнята" - предаване на...
  • 17:55 "Теглене на Лото 5 от 35 -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:30 НАЦИОНАЛНА ЛОТАРИЯ
  • 20:00 "Игрите на глада: Сойка-присмехулка...
Специални оферти
Реклама от 3Bay

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница