Британският кандидат потвърждава интереса си към концесията на летище „София“

От Manchester Airport Group са били готови да подадат оферта и без удължаването на срока

по статията работи: iNews.bg | 05.02.2019 | 11:34
Британският кандидат потвърждава интереса си към концесията на летище „София“
Летище "София"

Manchester Airport Group (MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35 години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019 г. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София днес, вторник, 5 февруари.

MAG потвърждава, че въпреки, че не е поискал това удължаване на крайния срок, има намерение да вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия краен срок 3 април 2019 г.

MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.

Андрю Харисън, Изпълнителен директор по летищни услуги на MAG, споделя: "Миналата година официално обявихме интереса си в тръжната процедура по отдаване на концесия на летище София, и днес съм щастлив да го потвърдя. MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица. MAG вярва, че тази концесионна процедура ще бъде от огромна полза за България като цяло и вярваме, че заедно с BCEG сме подготвили изключителна оферта.

Прекарахме по-голямата част от последните две години в България, проучвайки различните бизнес сектори, и, което е по-важно, слушайки жителите на София, какво те биха искали да видят в едно ново, преобразувано летище. Бяхме готови да подадем офертата си в София днес, но подкрепяме новата времева рамка и ще работим до новия краен срок.”

Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица. В офертата си, MAG ще се възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Летището провежда в момента първи тестови полети и проектът се движи в срок и съобразно предварителния бюджет.

Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата "Един пояс, един път".

Уникалната структура на собственост на MAG включва както Градския съвет и Общинските власти на Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Този тип собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда.

MAG оперира всяко от летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и интересите на местното население, служителите и икономическите партньори. Компанията разбира и отговорността на управляването на едно летище, имайки предвид икономическия растеж и просперитет, които то може да донесе на всеки един град, регион или държава.

MAG има практиката да работи с местни компании като доставчици. MAG, съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и беше първият консорциум, който официално потвърди участие в процедурата.

Партньорът на MAG, китайската държавна компания BCEG, една от световните топ 250 строителни компании, има над 65 години опит, специализирайки в строителството, развитието и инвестициите. В BCEG работят над 20,000 човека по целия свят, развивайки проектите и услугите на компанията в 27 държави на 5 континента, включително с регионални офиси в Австралия, Канада, Нова Зеландия, САЩ и Великобритания.

BCEG има сериозно портфолио от завършени проекти в авиационния сектор. До днешна дата групата е изпълнила и предала повече от 1 милион квадратни метра нови площи за терминали, 15 големи карго/технически хангара и стотици километри писти, пътеки за рулиране и перони.

Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя: "BCEG има сериозно портфолио от завършени важни проекти като този, изпълнени в рамките на бюджета и с най-високо качество. Ние разглеждаме процедурата като първи от потенциално много следващи строителни проекти в и около летище София, и с удоволствие ще работим в тясно сътрудничество с MAG за подобряване на транспортната инфраструктура и стабилно позициониране на летище София на авиационната и туристическата карта. Летище София ще допринесе значително за процъфтяването на района и за успеха на България и нейните граждани.”


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Сийбърт анимационен филм/п/
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Пътеки седмично предаване с водеща...
  • 08:30 По света и у нас информационно...
  • 09:00 Денят започва с Георги Любенов...
  • 11:00 Отблизо с Мира развлекателно...
  • 12:00 По света и у нас информационно...
  • 12:30 # Европа информационно предаване
  • Сега "Двама мъже и половина" - сериал,...
  • 08:00 "Тази събота и неделя" - предаване...
  • 11:00 "Търси се" - токшоу с водещи Меги и...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 13:00 "Сабрина" - романтимчен, комедия...
  • 15:30 "Кенгуруто Джак" - комедия,...
  • 17:00 "120 минути" - публицистично...
  • Сега "Черна любов" - сериен филм
  • 08:00 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Кучетата на приятелите ми" - с уч....
  • 14:15 "Съкровено желание" (премиера) - с...
  • 16:00 "Нора Робъртс: Точно по пладне" - с...
  • 18:00 "Мис Пепеляшка" - тв риалити
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница