Ованес Ованесян: Имейлът е един от най-сложните маркетингови канали

Всеки може да изпрати имейл, но не всеки може да постигне добри резултати, казват управителят на Web&Events

по статията работи: iNews.bg | 28.03.2011 | 17:26
Ованес Ованесян: Имейлът е един от най-сложните маркетингови канали
личен архив

Ованес Ованесян е съсобственик и управител на компанията за събития и уеб дизайн Web&Events. Тя организира предстоящия на 6 и 7 април април семинар "Интернет маркетинг с нулев бюджет", чийто медиен партньор е iNews.

Разговаряме с г-н Ованесян за семинара, българския интернет и новостите в уеб пространството като цяло.

- В блога си казвате, че разликата между спама и имейл маркетинга е, че при имейл маркетинга хората получават писма по теми, свързани с тяхната професионална дейност или с интереси, които са заявили, че имат. Достатъчно ли е да са спазени тези условия?

Това според мен е една много деликатна тема и границата между имейл маркетинга и спама е много тънка. Освен таргетирането, изключително важно е да не се прекалява, да не се досажда и да се даде възможност на получателя да се отпише само с 1 клик и никога повече да не получава имейли от конкретната фирма.

Аз, например, получавам имейл бюлетин всяка седмица от една от най-големите модни къщи в България. Освен че никога не съм се абонирал за този бюлетин, няма и абсолютно никакъв начин да се отпиша. Това е недопустимо, особено за голяма фирма.

- Редно ли е според Вас електронният ни адрес, който сме предоставили за регистрация в някой форум например, впоследствие да бъде използван от трети лица, за да ни изпращат съобщения, опитващи се да ни продадат нещо?

Зависи дали сме се съгласявали да получаваме такава информация и имейлът ни да бъде предоставен на трети лица. Принципът е същият като в цял свят. Ако сме дали съгласието си, няма нищо нередно и незаконно.

Все пак според мен е изключително неетично имейл да се предоставя на трети лица без значение дали сме се съгласили, или не.

- Какво могат да направят маркетолозите, за да променят понякога негативното отношение на потребителите към имейл маркетинга?

Потребителите не го харесват, защото е досаден, ако е нежелан. Ако имейлът е интересен, дори да е непоискан, никой не го третира като "спам”. Имейлът е един от най-сложните маркетингови канали, въпреки че изглежда евтин, бърз и лесен. Всеки може да изпрати имейл, но не всеки може да постигне добри резултати. Много са малко истинските специалисти по имейл маркетинг в България.

- Според данни на НСИ за 2010 г. около 44% от фирмите в България имат корпоративни сайтове. Какво бихте казали на тези предприятия – повече от половината в страната, които не само не мислят за имейл маркетинг, а дори и за интернет?

Има браншове, където уебсайтът е по-скоро лукс, отколкото нужда. Даже има браншове, които ще загубят повече от един уебсайт, отколкото ще спечелят. Тези браншове са малко и според мен не са повече от 3-4% от всички фирми.

Всички останали фирми губят пари всеки ден с липсата си на уебсайт. Скоро ще дойде моментът, в който ще започнат да фалират фирми, които не са си направили уебсайт навреме, особено в силно конкурентните ниши.

- По-малко от 5% пък са регистрираните у нас фирми, продаващи онлайн. Кога според Вас електронната търговия в България ще се развие до степента на тази, ако не в скандинавските страни, то във Великобритания, Германия, Франция?

За мен проблемът в електронната търговия винаги е бил в това, че потребителите не са били предразположени да пазаруват и няма почти нито един удобен онлайн магазин.

Най-големите онлайн магазини в България са под всякаква критика особено откъм удобство (ползваемост).

Това, което ще повлияе много позитивно на онлайн търговията, са сайтовете за оферти и намаления, които нашумяха последните няколко месеца.

- Ако социалните мрежи и сайтовете за групово пазаруване могат да се определят като две от основните събития в интернет в последните една-две години, можете ли да направите опит за прогноза с какво ще са свързани следващите ключови фактори за развитие на глобалната мрежа?

Почти съм сигурен, че следващият бум ще бъде в областта на мобилните приложения. Има доста популярни платформи вече, но още не може да се говори за "бум”, защото не се използват толкова масово.

Мисля, че следващият "бум” ще е свързан с платформа, която извършва определени функции или предоставя информация, свързана с пазаруване на базата на нашето местоположение.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Брат за брата тв филм /12...
  • 00:20 Култура.БГ /п/
  • 01:15 100% будни /п/
  • 02:15 Системата тв филм /9 епизод/п/ (12)
  • 03:20 Малки истории /п/
  • 04:20 Брат за брата тв филм /12...
  • 05:05 Още от деня коментарно предаване/п/
  • 05:45 Телепазарен прозорец
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Приятели"- сериал, с.8, еп.4,5
  • 01:00 "Дневниците на вампира" - сериал,...
  • 02:00 bTV Новините
  • 02:30 "Преди обед" /п./ - токшоу
  • 04:20 "Опасни улици"- сериал, с.11, еп. 81
  • 05:00 "Приятели"/п./- сериал
  • 05:30 "Лице в лице" /п./- публицистично...
  • Сега Новините на NOVA
  • 00:00 VIP BROTHER 2018 - риалити шоу, на...
  • 00:30 "Хотел "Халсион" (премиера) -...
  • 01:30 "Костюмари" - сериен филм, 6 сезон
  • 02:30 "Докоснати от слънцето" - сериен...
  • 03:30 "Ритъмът на мечтите" - сериен филм
  • 05:20 "Костюмари" - сериен филм, 6 сезон...
  • 06:20 "Здравей, България" - сутрешен блок
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница