КЗП: Внимавайте какво се крие зад All Inclusive!

Често в пакетите не са включени всички услуги, които хората очакват да получат, предупреди Димитър Маргаритов

по статията работи: iNews.bg | 17.05.2017 | 12:49
КЗП: Внимавайте какво се крие зад All Inclusive!
КЗП

При резервирането на летните почивки хората да не се изкушават от нереалистични оферти и да бъдат внимателни по отношение на туристическите пакети, чиито наименования включват термина All Inclusive. Върху това акцентира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Директно” по телевизия BG On Air. Той подчерта, че рискът е най-вече при формулировки, които включват този термин в посока на неговото ”олекотяване”. "Следим внимателно, дори в момента разглеждаме такива казуси с лек опит да бъдат правени отстъпления. Например, пак е All Inclusive, но да речем Light. Тогава има вероятност в предложения пакет да не се включва всичко онова, което се изисква по закон за All Inclusive”, предупреди председателят. Той даде и обратния пример: "Появяват се надграждания върху термина All Inclusive – Ultra All Inclusive, All Inclusive VIP и други подобни. Когато отговарят на изискванията и освен това добавят и допълнителни неща, няма лошо.”

В Наредбата за категоризирането на туристическите обекти се посочват минималните изисквания относно услугите, които трябва да бъдат предоставени под наименованието All Inclusive. Сред тях са нощувките, изхранване три пъти на ден, минималният асортимент, включително и по отношение на напитките и т.н. "Търговците, изпълнявайки минималните изисквания, по своя преценка биха могли да добавят допълнителни услуги. Много типичен пример в това отношение - безплатен чадър и шезлонг, ако съответният хотелиер има договор с концесионера на плажа. Това обаче не е задължителен атрибут на услугата All Inclusive, би могъл да бъде допълнителен”, уточни председателят.

Във връзка с друга актуална лятна тема – тържествените събития, сред които и започващите абитуриентски балове, Маргаритов препоръча винаги да се сключват договори, да се изискват и пазят платежните документи. "При свързани с определена дата събития, има риск да се прояви недобросъвестно поведение на търговците – когато организацията е в такава фаза, че няма как да се откажете от договора, да изискат нерегламентирано допълнителни суми в последния момент. Например, договорен е кетъринг, но се оказва, че трябва да се заплати и за транспорта. Или пък за наемането на инвентар. Също при услуги като направата на прическа, грим, дрехи – неща, за които няма как да реагирате, защото не разполагате с достатъчно време. И този свършен факт принуждава потребителите да извършват непланирани допълнителни разходи, което е нелоялна търговска практика”, разясни Маргаритов. Той настоя независимо от възможността да остане "горчив вкус”, когато потребителите са били принудени да правят такива плащания, задължително да сигнализират в комисията, за да може тя да се произнесе за тази нелоялна търговска практика. "И тук, както и във всеки друг случай на нелоялна практика, щом като нашата заповед влезе в сила – освен, че търговецът бива санкциониран, потребителят има право на обезщетение за вредите, които е претърпял. Затова дори за такъв тип услуги е хубаво да сключваме договори и да изискваме всякакъв тип документи, които да докажат извършените от нас плащания”, каза още председателят. Това помага, както на контролния орган при разглеждането на случая, така и на самите потребители впоследствие да получат обезщетение, за вредите, които са претърпели.

"Примерите показват, че когато потребителят е информиран за своите права и е склонен да обърне внимание на неприятностите, които се случват и най-вече когато разполага с документ, с който може да докаже, че е платил, тогава той в голяма степен може да разчита и на респекта на търговеца. Но дори и да не го получи, може да разчита на нашето съдействие”, завърши Маргаритов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Открито с Валя Ахчиева
  • 21:30 Концерт на Виенската филхармония с...
  • 23:00 По света и у нас Информационна...
  • 23:25 Зелена светлина
  • 23:30 Глухаря тв филм /22 епизод/(12)
  • 00:20 Бързо, лесно, вкусно рецепта на...
  • 00:30 Денят започва с Култура /п/
  • 01:45 Жо тв филм /4 епизод/п/
  • Сега "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 22:30 "Шоуто на Слави" - вечерно ток шоу
  • 23:30 bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Лонгмайър"- сериал, с. 2, еп.8
  • 01:00 "Бог да ни е на помощ" - сериал, с....
  • 02:00 "Преди обед" /п./ - токшоу
  • 03:50 "Аламинут: Добре дошли в България"
  • Сега "Ние, нашите и вашите" (премиера) -...
  • 22:00 "София - Ден и Нощ" (премиера) -...
  • 23:00 "Господари на ефира"- забавно...
  • 23:30 Новините на NOVA
  • 00:00 "Часът на Милен Цветков" -...
  • 01:00 "Д-р Хаус" - сериен филм, 7 сезон
  • 02:00 "Законите на съдбата"- сериен филм
  • 03:15 "Ритъмът на мечтите" - сериен филм
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Реформаторски блок: Чистият мажоритарен вот обслужва ГЕРБ, БСП и ДПС Тази система е полезна за големите партии и е вредна за демокрацията

Анкета