КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни

Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет

по статията работи: iNews.bg | 15.07.2017 | 17:35
КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни
КЗП/Дарик

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.

"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.

При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Под вълните на Черно море...
  • 10:35 История.bg Цар Иван Шишман -...
  • 11:40 Телепазарен прозорец
  • 12:00 По света и у нас Информационна...
  • 12:30 Бързо, лесно, вкусно рецепта на...
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Инуяша анимационен филм /24 епизод/
  • 13:25 Бакстър тв филм /12 епизод/
  • Сега "Преди обед" - най-доброто от...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Шоуто на Слави" /п/- вечерно ток...
  • 13:30 Премиера: "Градско момиче" -...
  • 15:00 Премиера: "Италианската булка" -...
  • 16:00 Премиера: "Клиника край езерото" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Опасни улици" - сериал, еп.792
  • Сега "Комисар Рекс" - сериен филм, сезон...
  • 10:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериен...
  • 11:30 "Бон Апети" - предаване
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Двете лица на Истанбул"- сериен...
  • 13:30 "Дъщерята на Ананди" (премиера) -...
  • 14:30 "Прости ми" (премиера) - сериен филм
  • 16:00 Новините на NOVA
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Атанас Атанасов: Прокуратурата е новото Шесто управление на ДС Борисов я превърна в спецслужба и банка за компрометираща информация, според шефа на ДСБ

Анкета