КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни

Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет

по статията работи: iNews.bg | 15.07.2017 | 17:35
КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни
КЗП/Дарик

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.

"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.

При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас Информационна...
  • 23:25 Зелена светлина
  • 23:30 Череп и кости тв филм /6 епизод/(14)
  • 00:15 Бързо, лесно, вкусно рецепта на деня
  • 00:25 Денят започва с Култура /п/
  • 02:05 Едно голямо семейство тв филм /2...
  • 03:15 Туристически маршрути /п/
  • 03:45 Череп и кости тв филм /6...
  • Сега "Шоуто на Слави" - вечерно ток шоу
  • 23:30 bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Извън играта"- сериал, с.6, еп. 6
  • 01:00 "Изкушение" /п./- сериал
  • 02:00 bTV Новините /п./ - късна емисия
  • 02:30 "Преди обед" /п./ - токшоу
  • 04:30 "Седем часа разлика"- сериал, с.2,...
  • 05:30 "Лице в лице" /п./ - публицистично...
  • Сега "Господари на ефира"- забавно...
  • 23:30 Новините на NOVA
  • 00:00 "Часът на Милен Цветков" -...
  • 01:00 "Мотив" - сериен филм, 3 сезон
  • 02:00 "Непростимо"- сериен филм
  • 03:00 "Ритъмът на мечтите" - сериен филм
  • 04:00 "Войната на розите"- сериен филм /п/
  • 05:20 "Часът на Милен Цветков" -...
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница