Нулева онлайн реклама "краде" европейските туристи от България

За сметка на това посещенията в съседните Турция, Гърция и Македония скачат рекордно

по статията работи: Теодора Кокаланова | 08.10.2014 | 18:50

Не само за нас, ами и за тези, които веднъж са се докоснали и са преоткрили страната ни, родната България остава траен белег в сърцето. Редица са тези туристи у нас, които посетитили ли са България, искат да се върнат отново и отново. Впечатлява ги красивата природа, гостоприемното отношение и разбира се всеизвестните в цял свят кисело мляко и шопска салата. Истината е обаче, че това колко желаещи ще има да зърнат една страна зависи от рекламата. 

Сериозен спад от 15,5% на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7% отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). 

"От 70-75% преди пет години, европейските туристи сега заемат едва 50% от дела на туристите в България", заяви председателят на УС на организацията Байко Байков. По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години.

Според данните за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4%. 17,8 от румънците също са предпочели друго място за отдих и почивка. 24,4% от англичаните са избрали друга дестинация за своята отпуска. У нас са се отказали да летуват 36,8% датчани, 36,9% шведи и 20,9% холандци. 

При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10%, ръст от 29% от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30%.

Според асоциацията отстъплението е факт поради липсата на реална рекламна кампания извън страната, предаде БТА. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса".

"България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет", коментира Байко Байков. По думите му външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 хил. лв.

"Всичко това обяснява спада на посещения на туристи, на фона на ръста им в съседните Турция, Гърция и Македония", каза още председателят. Байков даде пример с Македония, където се отделят около 70 до 100 хиляди евро за медийна реклама към крайни клиенти за Балканския пазар.

Той посочи, че сред проблемите в държавното управление на туризма са некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 БНТ представя Проф. Асен Златаров:...
  • 22:00 Любов в окови 3 тв филм /23 епизод/
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.8
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.8
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Кошмари в кухнята"- риалити
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.