По-строги правила ще върнат българите по родните курорти

Хората подкрепят урегулирането на плажната търговия, но не и пълното й премахване

по статията работи: iNews.bg | 06.02.2018 | 18:02

По-строги правила и контрол по българските морски и планински курорти ще върнат в тях българите, които предпочитат да почиват в чужбина. Такъв извод може да се направи от резултатите от анкета на "Галъп интернешънъл" сред родните потребители. От запитването става ясно, че повечето българи, които могат да си позволят и планират почивка, ще изберат българското море или планина. Други обаче са категорични, че ще отидат в чужбина. Сред вторите обаче има хора, които казват, че биха се посетили отново български курорт, ако в тях бъдат въведени по-строги правила и по-строг контрол.

46% от българите над 18 години казват, че в последните пет години са почивали, макар и за малко, на български морски курорт. 35% пък твърдят същото за планински курорти у нас. 20 на сто пък са ходили на море в чужбина, а 2% - в планински курорт в друга държава.

41% казват, че в започващата година ще посетят български морски курорт, 31% твърдят, че ще идат на български планински курорт. 15% се надяват да отидат, дори и за кратък отдих на море в чужбина, а 3% - на планина в чужбина. Очевидно родната публика остава най-големият клиент на туристическата ни индустрия. Данните са от нов експресен сондаж от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл" по потребителски теми. Анкетата е осъществеа съвместно Националния борд по туризъм и със Съюз "Произведено в България".

Мнозинство от българите са крайно категорични за въвеждане на повече правила и ред в курортните места. Например, всякакви мерки за въвеждане на ред по плажовете се одобряват. Мнозинство от 92% приемат идеята по-ясни правила къде могат да се разполагат каравани и палатки. 84% пък одобряват тавани на цените на чадъри и шезлонги. Мнозинство от 63% принципно одобрява идеята за категоризиране на плажовете.

Всички мерки предлагани от ресорните администрации срещат почти инстинктивна подкрепа сред обществото. Респективно, 39% одобряват работата на туристическото министерство, 35% не я одобряват, а останалите се колебаят.

Мнозинство от 55% одобряват прословутите преместваеми обекти по морето да добият стандартизирана визия. 36 на сто са на обратното мнение, а останалите се затрудняват да отговорят. Мнозинство от 67% обаче не е съгласно подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Очевидно подобна мярка едновременно би затруднила и родните туристи, и оскъпила покупките им поради надценките в хотелите.

Явно всякакви мерки за повече ред в туристическите райони се възприемат, но и крайностите се отхвърлят. Друг пример в това отношение: за 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време – за да има постоянен контрол. Малцинство от 36% избират становището, че проверките по курортните места трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите – за да има повече гласност. Останалите се колебаят. Явно обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки. Вероятно това се дължи и на цялостния скептицизъм към прекалено медийни акции и към политическата прослойка въобще, обясняват от социологическата агенция.

Бяха проверени и други подобни двойки твърдения, които да уловят генералната структура на нагласите по потенциални алтернативни становища по дадени теми. Например, беше зададен и провокативният въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант, или пък липсата на стопанисване и концесиониране – за да се съхрани максимално природният вид. Както можеше и да се очаква, 79% предпочитат концесионирането и стопанисването на плажове – за да се поддържа ред и чистота, а 17% предпочитат природния им вид. Дилемата е трудна, защото стопанисването и поддържането не противоречи на максимално природния вид на плажовете. Затова и въпросът целеше да покаже по-скоро каква е онази част от българите, които предпочитат краен вариант. Тези 17% се равняват на почти милион българи. Това значи, че за милион наши сънародници отдалечаването на туристическите места от природата и спокойствието е толкова тежко, че биха предпочели дори липса на стопанска грижа.

Когато става дума за зимния туризъм мнозинство от 67% смятат, че той като цяло се нуждае от нови лифтове и съоръжения, а 19% са на обратното мнение. Очевидно, развитието на зимния туризъм и ски спорта се подкрепя, новите лифтове и съоръжения не се възприемат като проблем. Проблем се вижда по-скоро в опасността от презастрояване – както беше отбелязано в друг скорошен наш сондаж, отбелязват от "Галъп интернешънъл".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вил Мари игрален филм /Канада,...
  • 01:15 Флеминг - човекът, който щеше да се...
  • 02:05 Клопката на Мегре игрален филм /п/
  • 03:50 Отблизо с Мира Добрева /п/
  • 04:50 Вяра и общество с Горан Благоев /п/
  • 05:50 Бързо, лесно, вкусно рецепта на деня
  • 06:00 Денят започва Сутрешен...
  • 09:00 По света и у нас Информационна...
  • Сега "Дневниците на вампира" - сериал,...
  • 00:20 "Космос" - научно-популярна поредица
  • 01:10 "Тайната на скрития град" -...
  • 02:40 "Приятели" /п./ - сериал
  • 03:40 "Двама мъже и половина" /п./ -...
  • 04:40 "Търси се…" /п./ - токшоу
  • 05:10 bTV Репортерите /п./ - поредица за...
  • 05:30 "Лице в лице" /п./ - публицистично...
  • Сега "Винаги ще има утре" - с уч. на...
  • 00:45 НАЦИОНАЛНА ЛОТАРИЯ /п/
  • 01:15 "Ароматът на любовта" - с уч. на...
  • 03:50 "Моят Джордж" - с уч. на Сара...
  • 05:20 "Часът на Милен Цветков" -...
  • 06:20 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 11:30 "Бон Апети" - предаване
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кой безумец вкара в учебник, че мъжът трябва да бие жената? МОН крие имената на оценителите, одобрили или проспали дискриминиращия цитат от Корана

Анкета

Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница