Правилата за зареждане на хотелски комплекси и търговски обекти са разработени от специалисти в областта на туризма и са съгласувани със собствениците, опериращи на територията на Слънчев бряг. Те са съобразени изцяло с изискванията и навиците на туристите, почиващи в курорта. Това заявява ръководството на Слънчев бряг относно изявлението на Съюза на собствениците, че имат проблеми със зареждането.
Графикът на зареждане е сутрин до 7 часа, което е напълно приемливо за осигуряване на закуските на гостите на хотели, които започват от 7 часа и продължават до 10 часа. След този час туристите напускат хотелската база. Дневното зареждане започва веднага след този час и продължава от 10 до 17 часа. Това отговаря на работното време на подържащия персонал на хотелите, което обикновено приключва по това време.
От ръководството на комплекса считат, че тези периоди са напълно подходящи и достатъчни за зареждането на обектите, както с хранителни продукти, така и с консумативи. Въпрос на организация от страна на самите собственици е да не се получава струпване на автомобили по едно и също време.
Този график действа вече втора година, от миналия сезон и беше приветстван изцяло от туроператорските фирми и отзивите на самите туристи, тъй като предотвратява съществуващия дотогава хаос и движението на товарни коли и камиони по всяко време по пешеходните зони и алеите. Липсата на ред би означавала драстично падане на качеството на почивка и живот в Слънчев бряг, тъй като освен създаването на шум, води до повишена запрашеност, рискове за инциденти и замърсяване на въздуха.
Таксите за съответните дейности: търговско зареждане, таксиметрови услуги, файтони, рикши и т.н. са определени на базата на влаганите в подръжка средства и категорично са в минималния ценови диапазон за Слънчев бряг, считат от ръководството на курорта.
Обикновено тези такси, които са за целия сезон, се компенсират за дни от желаещите да работят на територията на курорта и затова напливът им е много голям, а разрешителните са "в пъти” по-малко от заявките.
От ръководството на курорта отчитат, че не всички хотелиери и собственици на обекти са недоволни. Големите оператори и по-голямата част от собствениците приветстват действащите правила от миналия сезон.