Един Ranger, готов да отиде навсякъде и да занесе всичко

Високопроходимият пикап на Ford е претърпял доста сериозна еволюция за 3 години, макар и само като фейслифт

по статията работи: Кристиан Костурков | 02.08.2016 | 11:05
Един Ranger, готов да отиде навсякъде и да занесе всичко
Ford

Пикапите не са от най-разпространените автомобили в България, въпреки че се водим за земеделска държава с плодородна земя. А именно тези машини са най-подходящи за нуждите на семейните ферми. Че и на по-големите. Те могат както да натоварят огромна част от продукцията, да я прекарат през черните пътища или местата, където такива изобщо липсват, а паралелно с това да са и семейният автомобил за дълги пътувания.

Родните стопани обаче масово предпочитат да ползват старото си руско возило, вместо да си купят нов пикап. Вероятно и заради по-ограничените си финансови възможности. Въпреки това обаче един пикап би свършил страхотна работа за семейната ферма и всеки вложен лев ще си струва. В последните няколко години именно в районите, където земеделието е основен поминък, вече започват малко по-често да се забелязват въпросните практични за селското стопанство коли. Вярно, както и при останалите класове, те са предимно втора употреба, но се намират и нови. Наскоро на нашия пазар с не кой знае какво закъснение, дойде едно от най-добрите предложения в класа - Ford Ranger. Моделът от тази година не е чисто нов, а е фейслифт на третото поколение, което още с появата си преди 3 години спечели престижната награда "Международен пикап на годината 2013”. Автомобилът обаче е претърпял доста еволюция и то не само в интериор и екстериор. Но естествено промените се забелязват първо там.

1757016

Визуалните промени са съсредоточени основно отпред. Там Ranger вече има по-тесни фарове от предшественика си. Огромната радиаторна решетка вече е оформена в стила на последните поколения на моделите на Ford – трапец (която сред феновете придоби популярност като Aston Martin-решетката). Дизайнът на предния капак също е леко променен. След всички тези "фейслифт процедури” като цяло обновеният Ranger като че ли е станал малко по-агресивен, но не много повече от модификацията от 2013 г.

1757014

Погледнат отстрани Ranger 2016 няма особени разлики от 3-години по-старата модификация. Те се изразяват само във формата на орнаментите в задната част на предните калници, които играят ролята на декоративни въздухоотводи, върху които се отбелязва обемът на двигателя, с който колата е оборудвана. Отзад пък промените са във формата на бронята и в дизайна на задните светлини. Но са достатъчни, за да стане ясно, че това е новата модификация. Като цяло, когато този Ranger бъде погледнат отвън, независимо от коя страна, първото впечатление е, че е огромен. Това обаче важи също и за кабината и за товарния отсек. В зависимост от избора на единична, удължена или двойна кабина, размерите на "легена" варират, а полезният товар достига до 1340 кг. В същото време автомобилът може да тегли до 3350 кг. Качвайки се в купето, мнението продължава да е много добро. Изненадата обаче е, че интериорът на Ranger не е типичен за работна кола. Дизайнът е много приятен за окото и доста се приближават до тези на лек автомобил. Е, вярно, че линиите са малко по-остри, но все пак трябва да се знае, че това е машина, готова и за грубости по терените, където асфалтът е мираж. Обновеният Ranger се различава доста от предшественика си по отношение на дизайна вътре, където промените са доста повече спрямо екстериора. Колата е с нов, макар и подобен на предишния волан, изцяло нова централна конзола, по-голям 8-инчов сензорен цветен дисплей и др.

В конкретния случай говорим за Ford Ranger с двойна кабина с 4+1 места, модификация Limited, което означава и последното ниво на оборудване преди върховото WildTrak. Благодарение на което колата има куп екстри и допълнителни системи, дори кожен салон с отопление на предните седалки, двузонов климатроник, множество въздушни възглавници, електроуправлявми седалки, парктроник, темпомат, мултифункционален волан за управление на инфоразвлекателната система и бордкомпютъра, хладилна жабка в централната конзола, радио CD с USB и AUX, три 12-волтови изхода (единият е към задните седалки) и т.н. В по-оборудваните версии, като Limited, е налице и познатата от много други модели на Ford система SYNC 2, чрез която автомобилът и смартфонът се свързват чрез Bluetooth. Не само, за да може шофьорът да говори спокойно, докато е на път, а и за да използва безопасно още много от функциите на телефона.  

1757018

Много приятно впечатление ми направи и почти напълно дигитализираното арматурно табло. При него скоростомерът е разположен в средата, а от двете му страни има цветни дисплеи. Левият е предназначен да показва данните от борд компютъра като среден и моментен разход на гориво, оставащи километри пробег с наличното в резервоара, налягането в гумите, настройките на колата и др. Има и опция да се покаже оборотомер в два варианта. От дясно пък се показват данни от инфоразвлекателната система като кое радио или песен слушаме, ако сме включили навигационната система, къде и кога трябва да се отклоним и др. Цялото това нещо напомня за автомобил от висок клас, каквито не сме свикнали да виждаме точно сред пикапите.

1757017

Заради обемите вътре нито шофьорът, нито пътниците могат да се чувстват некомфортно дори и на много дълъг път. С компанията го изпитахме лично, тъй като тестът продължи 3 дни, през които навъртяхме 1180 км. Никой не се оплака от каквато и да било липса на комфорт. Даже напротив, харесахме удобствата, които ни предлага една не толкова стандартна за дълги пътешествия кола. Естествено, високопроходим пикап няма как да мине и без система 4x4. Хубавото при новия Ford Ranger е, че когато се движите по нормален път или пък нямате нужда от задвижването на четирите колела, чрез бутон до скоростния лост се изключва предното предаване. А и при това положение разходът на гориво пада доста. От същото място се включва и режимът с бавните скорости, ако е необходимо да се премине през тежък офроуд терен. За последния не трябва да имате никакви притеснения, че ще го преодолеете, независимо от какъв тип е. Автомобилът е пригоден за доста сериозни препятствия, мощност и въртящ момент на двигателя имате достатъчно, колата безпроблемно може да гази в река или какъвто и да било водоем с дълбочина до цели 80 см, а отдолу Ranger е защитен с метални протектори, благодарение на които дори големи бабуни, камъни и т.н. да не могат да нанесат щети по двигателя, задвижващите валове, диференциала и т.н.

Способностите на колата извън пътя успях да изпробвам върху пясък и каменист терен. Вторият не изискваше почти никакви "усилия” от страна на автомобила, преминаваше си без да се "замисли” през неравностите, за което помага и 230-милиметровият просвет. При пясъка обаче задачата беше по-трудна – не че беше проблем. Включваме задвижването на 4-те колела и дори и без бавните скорости и без кой-знае колко подходящи за този тип терен гуми, Ranger успя да премине и да маневрира на сравнително тясно пространство без да поднесе или да пробуксува. В един участък имаше и малка рекичка, която беше направила пясъка почти на кал, но и там преминаването беше безпроблемно. Едно 20 и няколко сантиметрово стъпало се появи по едно време, но пикапът се справи с него без да изисква някакви маневри или мисъл от страна на шофьора. Предишната модификация от 2013 г. бях успял да изпробвам доста повече по офроуд терени, в кал, по планини, сериозни баири и тогава Ranger не ме подведе нито веднъж. При обновения модел навсякъде има градация, така че съм абсолютно убеден, че способностите му извън пътя също са станали по-големи, дори и без да ги изпробвам при по-сериозни предизвикателства. Тръгвайки от София по асфалтирани пътища, дори още в града новият Ranger ми направи много добро впечатление, че въпреки доста сериозните си размери, се кара лесно и много приятно. Допълнително удоволствие е, че всички нахалници по улиците гледат с респект на огромната кола и се стараят да спазват правилата за движение и да не карат както си искат. Същото важи и извън града. Нито веднъж някой не ми е примигнал с фарове, или натисна клаксон защото се е забързал към гробищата, например. Голям кеф.

1757013

Въпреки че е доста едър и тежък, новият Ford Ranger се справя отлично и с по-високите скорости. Без никакви притеснения може да се кара с по 130-140 км/ч по магистралата, при които пикапът си стои стабилно на пътя и не се чувстват никакви притеснения. Единственото нещо, с което шофьорът трябва да се съобразява, са по-големите габарити, свикването с които не е много времеемко. Иначе Ranger си се кара лесно като обикновена кола и дори слабичка девойка, свикнала с малък градски автомобил, няма да изпита проблем да шофира и този великан.

Като споменахме градацията малко по-горе, трябва да обърна внимание и на двигателя, с който беше оборудван новият Ranger. Става въпрос за 2.2-литровият 4-цилиндров дизелов TDCi с турбокомпресор в съчетание с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Със същия беше и предишната модификация, когато я изпробвах. Разликата сега обаче е, че мощността е нараснала със 10 к.с. и вече са 160. Въртящият момент пък е увеличен от 375 на 385 Нм. Точно обратното обаче се е случило с консумацията на гориво. Спомням си как онзи Ranger от 2013 г. по почти същия маршрут ми даде смесен разход от 8 на 100. При новия в едната посока беше 7.4, а в обратната – 7.6 литра на 100 км. Което намирам за много добра част от градацията на модела. Трябва да отбележа все пак, че става въпрос за пътуване с още двама души, като всеки от нас имаше и по един средно голям куфар, малко по-голям от раница. Т.е. колата изобщо не може да се каже, че е била натоварена, особено спрямо нейните способности да носи тонове. Естествено при такова положение разходът ще скочи. Но сигурно пак няма да бъде кой знае колко голям. Поне в моите очи постигнатата от мен консумация е добра с оглед на това, че само собственото тегло на този Ranger е 2119 кг.

1757015

Стигнахме и до цената. Изпробваната от мен версия Limited, тъй като е с почти топ нивото на оборудване, е от по-скъпичките – 74 800 лв. с ДДС. Базовият вариант с единична кабина започват от 47 700 лв. с налога. При модификациите с удължена кабина стартовата цена е 53 000 лв., а при двойните с 4+1 места – с 1700 лв. повече. Върховите версии WildTruk пък струват между 79 300 и 82 300 лв. с ДДС. В България новият Ford Ranger се продава с гаранция от 5 години или 250 000 км.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Арт дъга детски образователен филм
  • 14:40 Вълкът и седемте козлета 2...
  • 14:45 Господин Тау тв филм /18 епизод/
  • 15:20 Пътешествия: В света на прекрасната...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • Сега "Златно момче" - сериал, еп.74 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.46
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.2
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.