Какво можеше да се подобри в Renault Clio (СНИМКИ)

С фейслифта градският французин получи повече нови технологии, отколкото визуална промяна

по статията работи: Кристиан Костурков | 26.06.2017 | 15:02  8 Виж всички снимки
Какво можеше да се подобри в Renault Clio (СНИМКИ)

Малките градски автомобили отдавна не са рядко срещани по улици и пътища. Докато в края на 70-те и началото на 80-те те ставаха популярни заради тогавашната петролна криза и умопомрачителните за онзи период 30 долара за барел, вече повече от 20 години основната причина за търсенето им е във все по-големия градски трафик и все по-малкото място за паркиране в урбанизираните територии. Е, заради по-малките разходи за гориво също. Още в началото на 90-те на пазара се появи един изключително конкурентен модел, който и до ден днешен продължава да бъде сред най-популярните. И макар при появата си преди точно 27 години да имаше нелеката задача да замести легендарното Renault 5, днес Clio трябва да се справя не само с конкуренцията, но и с подобряването или поне със запазването на реномето на предходните поколения, които се наложиха сериозно на пазара.

Преди близо 5 години на пазара се появи Clio IV. Моделът веднага предизвика огромен интерес както с визията си, така и с технологиите, някои от които бяха взети дори и от по-високия клас автомобили. През миналата година Renault предприеха логичната стъпка да поосвежат колата. И така на пазара се появи фейслифтът на доказалото се за четвърти път в историята си Clio. Но какво толкова можеше да се подобри в този автомобил, който продължава да бъде един от най-предпочитаните в сегмента си?

1935161Визуално обновената версия на Clio IV не се отличава като основни линии от оригиналния модел, представен през 2012 г. Веднага обаче се набиват на очи новите фарове. Макар да запазват стила на предшественика си, формата им е леко видоизменена, когато говорим за въшния контур. Вътре обаче следва една малко почти революция. Променени са не само секторите, в които са разположени отделните светлини, но и във фаровете вече са вградени най-новите технологии – характерните за последните поколения на моделите на Renault С-образни дневни LED светлини, както и още по-добрите къси и дълги. Благодарение на промените в дизайна на фаровете французите са изчистили една от малкото забележки, които имаше към това Clio преди фейслифта. А именно дневните светлини, които бяха разположени от вътрешната страна на фаровете върху решетката, но изглеждаха някак евтино и създаваха впечатление за поставени допълнително, а не фабрично. Сега, освен че тези "досадници" ги няма, имаме една красива дневна светлина в самия фар.

Дизайнерите леко са пипнали и предната броня и по-конкретно горната и долната част на радиаторната решетка, както и гнездата на фаровете за мъгла. Но не драстично. Вероятно защото това Clio така и така доста се харесва вече няколко години и се превърна в един от топ моделите на Renault за почти всички пазари, на които марката е представена. Вярно е, че всички нови поколения на марката, появили се след Clio IV, имат вече характерна "муцуна", която то все още няма, но клиентите така и така си го харесват и с тази. Пореди което верочтно от Renault са решили да не давам на дизайнерите да се развихрят много-много.

Отстрани разлики с предходната визия на модела няма. Почти същото важи и за задницата. Там леки изменения могат да се видят в светлините. Те са запазили абсолютно същата форма, но вече са с по-модерна визия, леко изменен, ако мога така да се изразя, интериорен дизайн. И вече разчитат на LED светлините, които ги нямаше при модела от 2012 г. Липсва единствено най-новият светлинен подпис при моделите на Renault отзад, които бяха въведени при Talisman, а след това видяхме и при Magene във всичките му версии. Убеден съм обаче, че ще ги видим и при Clio след някоя друга годинка, когато дойде време за петото му поколение.

1935148В купето "лифтингът" също не е засегнал кой знае колко елементи. Най-забележим е той в ценралната конзола. Там линиите на уредите са запазени, но същите вече разполагат с по-модерна визия. Някои от бутоните са видоизменени – по-конкретно тези за управление на климатика. Лека намеса виждаме и във волана, но я намираме единстено в дизайна на 3-те спици и бутончетата за управление на аудиосистемата и темпомата. Малки промени могат да се намерят и по корите на вратите и дръжките. На много места в салона пък, макар и в същия вид, оборудването е изработено от нови материали. Едно от нещата, които веднага се набиват на очи, ако преди това човек е гледал модела от преди фейслифта, са новата облицовка на отворите на въздуховодите.

С това в обши линии се изчерпват промените по външния и вътрешния вид на колата. Но това далеч не важи за технологиите, които предлага обновената й версия. На първо място трябва да отбележа, че Clio вече се предлага и със система за автоматично паркиране. И предвид факта, че това е градска кола, която ще се кара предимно там, какво по-хубаво от това не само да нямаш проблеми с намирането на място за паркиране, но и да не се занимаваш в него. А колата да те отмени в тази задача. Естествено системата Easy Park Assist идва с по-високите нива на оборудване, но пък си струва парите. Освен това тя е достатъчно умна, за да прецени сама може ли да се събере колата на конкретно място. Така че хората, които трудно преценяват това, вече няма какво да му мислят. Още по-хубавото е, че Clio може да търси паркомясто още докато се движим. Само трябва да натиснем бутона и да караме с под 30 км/ч.

Нещо не толкова сложно като система са автоматичните фарове и чистачки. Подобни функции имат много автомобили, но тук си говорим за градския клас, където все още те не са толкова масово навлезли. И е много хубаво, че човек няма да има нужда да пуска сам фаровете, когато се стъмни или пък чистачките, когато завали.

1935167Когато свържете телефона си с колата и искате да си пуснете музика, ще можете да се насладите на висококачествения звук на аудиосистемата от BOSE, която включва 6 високоговорителя и субуфер. И нея я няма в по-евтините версии на колата, но пък любителите на добрия саунд ще могат да си я поръчат като опция или пък просто да си вземат Clio с по-добро оборудване, където тази система върви в комплект. Какъвто и стил музика да предпочитате, с тази система ще бъдете по-доволни. А пък Clio ще може да се мери в това отношение с по-високите класове автомобили, където обикновено по-често се намират аудиосистеми от BOSE.

Инфоразвлекателната система пък е познатата R-Link, но в добавка има и едно Evolution. Логично, тук си говорим за подобрения. Сред функциите й има както познати, така и нови. Иначе едва ли щеше да е Evolution. Така в този R-Link вече има повече опции за настройка на самия автомобил, повече функции за възпроизвеждане след свързването на смартфона, нови приложения и т.н. Самият 7-инчов сензорен екран пък е с подобрена графика и на практика с него се работи точно като с таблет, включително и когато използвате навигацията.

Освен това R-Link Evolution на практика чете информация от всякакви външни носители. Тъй като разполага с входове за USB, AUX и SD карта.

Под купето промени няма. Но това не трябва да се приема като забележка. Просто явно инженерите на Renault не са намерили какво да подобрят по ходовата част. Но и така Clio продължава да бъде един доста стабилен автомобил с доста директен волан, стегнато и послушно окачване, което позволява и малко повечко своеволия по планински пътища със завои, например.

1935147Изпробваният от мен автомобил беше оборудват с новия 1.2-литров TСe двигател с турбокомпресор в комбинация с 6-степенната автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител. С мощността от 120 к.с. и въртящ момент от 205 Нм този малък автомобил се превръща и в доста пъргав такъв. Реално с него са оборудвани най-мощните версии (като изключим спортиста Clio RS). Когато имате нужда от по-рязко ускорение или просто ви се кара по-спортно, този мотор е готов да задоволи нуждите ви. Когато колата се кара нормално, той може да бъде и истински спестовник. Разходът на гориво наистина е впечатляващ. В града, ако не настъпвате много-много газта, консумация от 7 на 100 е напълно постижима (при 6.8 на 100 по каталог). За икономията помага не само това качество на двигателя, но и Stop&Start системата с която е оборудван. Благодарение на която колата не харчи нищо в досадните задръствания. Освен това самото шофиране на градско с автоматик е доста по-приятно.

Извън града пък каталожните данни са постижими дори без да оставяме някакъв резерв над традиционно непостижимите данни, вписани в книжките. Все пак да споменем, че в тази на това Clio за извън града пише 4.5 литра на 100 км. Ако карате по нормален път с нормална скорост от около 90 км/ч, колата наистина ще даде толкова. Аз успях да постигна каталожният разход, като в колата освен мен, се возеше и един едричък 115 килограмов приятел. Вярно, багаж нямахме, не карахме по магистрала, но самият факт, че колата даде 4.5 на 100 говори много добре за двигателя.

Който пък беше съчетан с 6-степенната автоматична скоростна кутия EDC. Благодарение на двойния съединител с нея се постига разход на гориво, който не е по-различен от този с механична трансмисия. Тази кутия се предлага още и при 1.5 литровият дизелов мотор на Clio. Но пък при него колата е по-мудна. С 1.2-литровият бензинов мотор автомобилът реално постига най-доброто ускорение за цялата моделна гама, което е 9.2 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост при това съчетание двигател-трансмисия също е най-добрата за Clio – 199 км/ч.

1935152Малкото Clio има и едно друго предимство, което може да се разгледа отново като отправка за по-големия клас коли. И това е багажникът. Компактното градско Renault може да се похвали с втория по големина багажник в този клас – цели 300 литра (при сгънати задни седалки нараства до 1146 литра). С такъв обем може да се похвали единствено братовчедчето Nissan Micra, а Skoda Fabia е единственият представител на класа с по-голям багажник – 330 литра. Всички останали конкуренти могат да дишат праха на Clio в това отношение. Което като цяло може да се каже и за размерите вътре в купето, които също са трудно сравними с тези в останалите представители на този клас коли. А като добавим и по-високото качество на материалите, включително и спрямо Clio преди фейслифта, козовете в "ръцете" на тази кола стават още повече.

Цените на този автомобил варират в доста широк диапазон, което естествено се дължи на много богатата гама от модели с различно оборудване и възможностите за индивидуализация – цели 30 цветови комбинации. Освен това има и цели 5 модификации с хомологация N1. Най-евтиният от тях струва 16 658 лв. без ДДС. За физически лица с налога това базово Clio с 1.2-литров бензинов мотор със 75 к.с. струва точно 19 990 лв. Бизнесмените могат да разчитат и на дизелова версия с N1, която струва 24 075 лв. без ДДС. За физическите лица най-евтиният дизел 1.5 dCi със 75 к.с. излиза 26 390 лв. с налога. Тестваният от мен екзепляр на новото Clio, който е с най-високото ниво на оборудване Intense, излиза 33 490 лв. Предвид допълнително монтираното оборудвдане и екстри обаче тя набъбва до 37 650 лв.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /47...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:40 Господин Тау тв филм /33, последен...
  • 04:10 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.