АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите

Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов

по статията работи: iNews.bg | 27.02.2020 | 13:37

Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина"  – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.

Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.

България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.

Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива  тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Деца на времето детски...
  • 14:45 Господин Тау тв филм /27 епизод/
  • Сега bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.6...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.59
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • Сега Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.