Заради спирането на повече от 70 влака БСП иска оставката на генералния директор на БДЖ Владимир Владимиров и настоява за ново ръководство без футболни амбиции. Това съобщи депутатът от левицата Георги Свиленски. По неговите думи ГЕРБ работи за ликвидирането на целия железопътен сектор.
Става дума за местни и регионални влакове - возещи пътници от малки населени места до работата им, т.е. влакове, които изпълняват социални функции. Тези влакове влизат в договора, който е подписан между държавата и БДЖ и според който 15 години БДЖ се задължава да не спира влаковете. Със спирането на тези над 70 влака обаче се нарушава този договор, но в същото време държавата продължава да плаща субсидията за тези влакове на БДЖ.
Обяснението на ръководството на държавната железница е, че тези влакове се спират за няколко месеца. Свиленски припомни, че при първия мандат на ГЕРБ са спрени 140 влака, като досега те не са пуснати.
До началото на 2009 г. БДЖ са превозвали 32 млн. пътници годишно. В началото на 2015 г. има спад с над 30% на пътниците, което е намаление с 10 млн. души, т.е. пътуват 22 млн. пътници годишно. Със спирането на влаковете сега ще намалеят с още 15-20% пътуващите с влакове. "Кога е откровен Борисов, когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят или когато разгражда БДЖ", попита риторично Свиленски.
Депутатът разказа, че с икономиите ръководството на БДЖ назначава футболисти със заплата над 1500 лв. За сравнение, един машинист в железниците ни получава средно 600 лв.
Влаковете се спират заради липса на вагони, коментира Иво Ленков, бивш главен одитор на холдинга. "Те не изпълняват дори собствения си бизнес план. Според новия график на влаковете трябва да има 122 локомотива, но днес те са с 12 по-малко, което също ще доведе до срив в системата”, обясни Ленков и допълни, че няма да бъдат обслужени влакове или ще бъдат обслужени, но с големи компромиси и ще бъде нарушена сигурността.