Брюксел ограничава броя и съдържанието на клипчета в нета

ЕК дава право на СЕМ да глобява при излъчване на неподходящи или твърде много платформи за видеосподеляне

по статията работи: iNews.bg | 25.05.2016 | 20:45
Брюксел ограничава броя и съдържанието на клипчета в нета

Брюксел иска да въведе лимит по отношения на броя клипчета, които можем да публикуваме в платформите за видеосподеляне в интернет. Ако не спазваме правилата, може да бъдем и глобявани. Санкции ще има и при качване на определени видове клипчета, а глобите ще се налагат от националните регулатори, в нашия случай - от Съвета за електронни медии (СЕМ). Това става ясно от предложенията на Европейската комисия за промяна на правилата в ЕС в областта на аудиото, видеото и телевизионното излъчване.

Според обясненията на Брюксел идеята е да се даде възможност на отделните държави в ЕС да въведат в националното си законодателство налагането на глоби за съдържание в платформите за споделяне на голямо количество видеоматериали.

"Комисията ще покани всички платформи за споделяне на видеоматериали да работят в рамките на Алианса за по-добра защита на непълнолетните лица в интернет, като целта е да се подготви кодекс за поведение на индустрията. Вместо да бъдат просто саморегулиращи се, националните органи в областта на аудио-визията ще имат правомощия да прилагат правилата, което в зависимост от националното законодателство може да доведе и до налагане на глоби”, информират от ЕК, предаде БГНЕС.

Засега става дума само за предложение, което ще трябва да извърви дълъг път. До въвеждането на такива нови правила и ограничения вероятно могат да минат и години. Въпреки това обаче може да се окаже, че в даден момент СЕМ ще може да ни глоби, ако прекалим с видеосподелянето, дори и да го правим само от добро чувство.

Под мотото "Медийната рамка на ХХI век” Брюксел предлага промени, които да превърнат в "отговорни” платформите за споделяне на видеоматериали, да засилят ролята на аудио-визуалните регулаторни органи. Отправят се препоръки за стимулиране на творчеството в Европа, както и по-голяма гъвкавост на излъчващите реклама телевизионни оператори, става ясно от прессъобщение на Комисията в Брюксел.

ЕК иска също и гаранции от страните-членки, че регулаторните органи са "действително независими от правителствата и индустрията” и ще могат да изпълняват оптимално своята роля – да гарантират, че аудио-визуалните медии работят в интерес на зрителите. Комисията на практика издига ролята на националните регулатори, какъвто у нас се явява СЕМ. Чрез членството си в Групата на европейските регулатори на аудио-визуални медийни услуги, СЕМ ще участва в консултирането на ЕК.

Европейската комисия предлага по-голяма гъвкавост на излъчващите реклама телевизионни оператори. Заради появата на онлайн канали, които са без реклами, се налага преразглеждане на правилата в областта на аудио-визията. В преразгледаната директива на излъчващите оператори се дава повече гъвкавост за това кога могат да се излъчват реклами. Общото ограничение — рекламата да не е повече от 20% на един астрономичен час ефирното време — се запазва в часовия пояс между 7:00 и 23:00 часа, но вместо по 12 минути на час, както е в момента, излъчващите оператори имат по-голяма свобода да решават по кое време на деня да бъдат показвани реклами.

Излъчващите оператори и доставчиците на услуги по заявка същоще могат по-гъвкаво да използват позиционирането на продукти и спонсорството, като в същото време ще продължат да информират зрителите.

Комисията иска телевизионните оператори в ЕС да продължат да отделят най-малко половината от ефирното време за европейски произведения. Изискването към доставчиците на услуги по заявка ще е да гарантират, че поне 20% от съдържанието им ще е европейско. По инициатива на националните власти пък може да бъде поискано от достъпните на тяхна територия услуги по заявка да подпомагат финансово европейски произведения.

От ЕК уточняват, че промените се налагат заради новите тенденции, които водят до все по-голямо ползване на видео по заявка, каквито са платформите Netflix и MUBI, както платформите за споделяне на видеоматериали като YouTube и Dailymotion.

 

"Начинът, по който гледаме телевизия или видеоматериали, може и да се е променил, но не и нашите ценности. С тези нови правила ние ще подкрепим медийния плурализъм, независимостта на регулаторните органи в областта на аудио-визията и ще гарантираме, че в платформите за споделяне на видеоматериали няма място за подклаждане на омраза. Също така искаме да гарантираме еднакви условия на конкуренция, отговорно поведение, доверие и равноправие, що се отнася до работата на онлайн платформите”, казва еврокомисарят по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество Гюнтер Йотингер, цитиран от пресслужбата на ЕК.  


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • 22:00 Любов в окови 3 тв филм /20 епизод/
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /43...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.4
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.4
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.