В челната шестица на ЕС сме по скок на продажбите на нови коли

Volkswagen е най-популярната марка на Стария континент за първото тримесечие

по статията работи: Кристиан Костурков | 19.04.2015 | 13:01
В челната шестица на ЕС сме по скок на продажбите на нови коли
inews.bg/Марио Евстатиев

С 21.4% са се увеличили продажбите на нови автомобили у нас през миналия месец спрямо март 2014 г. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) за регистрацията на нови коли в държавите от ЕС. През март 2015 г. в България са били регистрирани 2108 нови автомобила, докато година по-рано броят им е бил 1736. Увеличение се наблюдава и през първото тримесечие, но с по-бавни темпове. Така за периода януари март 2014 г. регистрираните у нас нови автомобили са били 4619, докато година по-късно те се увеличават до 5008. Което представлява ръст от 8.4%.

Резултатите на България за първото тримесечие на т.г. са приблизително равни на средноевропейските. Продажбите в ЕС през разглеждания период растат с 8.6 на сто. Само за март 2015 г. пък увеличението в общността (без да се отчита Малта, за която липсват данни – бел.ред.) е 10.6 на сто. По този показател България значително изпреварва средноевропейските тенденции със своите 21.4% ръст. Този резултат ни изпраща в челната шестица по увеличение на регистрациите на нови автомобили, в която влизат още Кипър, Чехия, Ирландия, Латвия, Испания и рекордьорът Португалия, където отчетеният ръст е цели 41.8%.

Като брой продадени нови коли през първото тримесечие на 2015 г. обаче страната ни се намира в долната част на класацията. По-назад от нас са единствено Кипър, Естония, Литва и Латвия, където местните са купили по-малко автомобили от официалните представителства на марките.

Челните места по този показател в класацията едва ли ще изненадат някого. Там са Германия със 757 630 регистрации на нови коли, следвана от Великобритания със 734 588, Франция – с 477 319 и Италия - с 428 464. И в четирите държави се наблюдава увеличение на продажбите. То е между 6.4 и 6.9%, като единственото изключение е Италия, където ръстът е 13.5%.

По отношение на популярността на различните марки коли в Европа, първото място отново се заема от Volkswagen с реализирани продажби от 421 486. В същото положение се намира и групата VW, от чиито марки са били регистрирани 856 720 нови автомобила. На второ място по продажби е френската група PSA общо 377 857 продажби, където водещо място има Peugeot с 217 795 коли, следва Citroen със 140 445 и отделната вече луксозна марка DS с 19 617. Третата позиция в класацията е за Renault Group – 334 817 коли, от които 239 403 са Renault, а останалите се падат на Dacia. Марката Ford е на четвърта позиция по популярност с 263 477 продадени нови автомобила, пети са Opel 239 553 коли.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.