„Дженерали“ и „Виктория“ - обединени и с двуцифрен ръст

Новата компания „Дженерали Застраховане“ ще се фокусира изцяло в общото застраховане и здравните полици

по статията работи: Кристиан Костурков | 12.01.2016 | 14:38
„Дженерали“ и „Виктория“ - обединени и с двуцифрен ръст
Дженерали

Двуцифрен ръст на продажбите ще отчетат за 2015 г. обединените вече застрахователни компании "Дженерали" и "Виктория". Прогнозата важи и за двете дружества по отделно, тъй като те са съществували така до 18 декември м.г., когато новата компания е била вписана в търговския регистър. Засега това са прогнозни резултати, тъй като окончателните предстои да излязат след няколко месеца, обясни главният изпълнителен директор на "Дженерали Застраховане" Данчо Данчев, който по-рано управляваше и ЗАД "Виктория". Той обаче е убеден, че двете дружества със сигурност ще отчетат двуцифрен ръст в процентно отношение за миналата година. "Което е отличен резултат в условията на стагнация на пазара и изключително голямата работа, която е коствало обединението", коментира Данчев.

Процесът по сливането на "Дженерали" и "Виктория" започва още през март 2015 г. Той е бил предшестван и от сериозна фаза на подготовка. Малко след това е било подадено и уведомлението до Комисията за защита на конкуренцията. Тя издава своето разрешение за обединението на компаниите на 27 май. По-късно двете дружества огромно количество документи, за да получат и одобрението на Комисията за финансов надзор (КФН). Според изискванията това е включвало и 3-годишен план за развитие на новата обединена компания, което не е било лесна задача, стана ясно от думите на Данчев. След като през декември и КФН издава своето одобрение, веднага са подадени документите в Търговския регистър. Така на 18 декември 2015 г. новото обединено дружество "Дженерали Застраховане" официално е било вписано в регистъра.

Така поне през близките години фокусът на новата компания ще бъде изцяло в общото застраховане, а също и в здравното. "Знаете, че "Дженерали Застраховане" е една от малкото компании в България, която има свой собствен здравен център", отбеляза Данчев. Както преди при двете дружества, така и при обединеното, фокусът няма да бъде предимно в автомобилното застраховане, както е при много от конкурентите. И преди обединението около 55-60% от портфейла на двете дружества се е дължал на автомобилните полици. Сега след сливането новият застраховател не възнамерява да променя този факт, стана ясно от думите на Данчев. Освен това в последните години "Дженерали" се очертава като лидер в здравното застраховане, особено на корпоративно ниво, така че ръководството на компанията смята да продължи да развива бизнеса и в тази посока.

Според него основното предизвикателство през 2016 г. ще бъдат новите регламенти, въведени чрез Кодекса за застраховане и директивата "Платежоспособност 2". Същото се отнася и до предстоящите стрес тестове, които предстоят не само за застрахователните компании, но и за банките и пенсионноосигурителните дружества. Данчев е убеден, че "Дженерали Застраховане" ще се справи с всяко от тези предизвикателства без никакви проблеми. Той даде пример с това, че покритието на капитала на новата обединена компания за 2016 г. е 120%.

Данчев съобщи още, че новото дружество ще има много голяма база в страната. След обединението компанията ще обслужва клиентите си в 130 офиса, 15 центъра за ликвидация на щети, над 1700 агента и 317 застрахователни брокера. До един месец ще приключи и ребрандирането на офисите. Така от второто тримесечие на 2016 г. "Дженерали Застраховане" ще фокусира работата си изцяло върху развитието на пазара, каза Данчев.

Голям потенциал за развитие на дружеството виждат и в компанията майка. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор на Generali Central and Eastern Europe Лучано Чирина, който също присъства на събитието по повод официалното обединение на "Дженерали" и "Виктория". Той отбеляза, че за 2014 г. компанията е била на шесто място в общото застраховане у нас, но в не малко държави от Централна и Източна Европа дружествата от групата са лидери на съответните пазари. Затова в бъдеще Чирина очаква и в България компанията да се развие.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Дворът с люлките игрален филм...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика
  • 14:00 Религията днес
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Загадки за начинаещи: Убийствен...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • Сега "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Необичайният живот на Тимъти...
  • 15:00 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.