Наши учени откриха: Бирата е полезна за организма

За дамите на ден е полезно да пийват по 2 малки бирички, а за господата - по 4

по статията работи: Кремена Бедерева | 30.07.2014 | 15:52

Ново българско изследване потвърждава наличието на важни антиоксиданти в бирата, съобщиха за БТА от изследователския екип. Антиоксидантите са нискомолекулни съединения, които имат благоприятен ефект върху човешкото здраве и се набавят в организма чрез различни храни и напитки.

Те имат свойството да неутрализират токсините в тялото и по този начин да ни предпазват от различни тежки заболявания. Антиоксидантите подобряват също цялостно организма като засилват имунната система и ни защитават от различни вируси и бактерии.

Освен свежест в летните горещини, благодарение на своите натурални съставки, бирата може да предложи разнообразни ползи за човешкия организъм при умерена консумация, посочват специалистите.

От Съюза на пивоварите в България коментираха за БТА, че за умерена консумация при жените се приемат две бири от 330 милилитра на ден, пет пъти седмично.

При мъжете за умерена консумация се смятат четири бири от 330 милилитра, пет пъти седмично.

Антиоксидантите в бирата - пролин и глутатион Актуалното изследване, проведено през тази година, илюстрира, че произведеното у нас пиво е отличен източник на важни нискомолекулярни антиоксиданти. В доклада на колектива от учени от Центъра по биология на храните, Института по криобиология и хранителни технологии към Селскостопанска академия и Института по физиология на растенията и генетика към БАН се посочва, че в бирата има високо количество ключови антиоксидантни съединения като пролин и глутатион.

Пролинът е една от 20-те аминокиселини, изграждащи структурата на белтъчните молекули, незаменима при синтеза на колаген - протеин, отговорен за поддържането на костите и съединителната тъкан. Веществото се синтезира естествено в организма, но може да бъде усвоено и от храна. В зависимост от вида и технологиите на производство, в бирата се съдържат от 130 до 570 мкгр/литър.

По този показател пивото се нарежда на едно от първите места сред храните. В допълнение, пролинът в напитката се намира в свободна форма и е напълно усвоим от консуматорите. Наличието на свободен пролин е важно и за технологичните показатели на бирата. Високото му съдържание подпомага ферментацията на пивоварните дрожди и е един от факторите, стабилизиращи по естествен път вкуса и аромата на готовия продукт.

Изследването допълнително илюстрира наличието и на тиолсъдържащи съединения като глутатион в българските бири - малък протеин, който се намира в плодовете и зеленчуците и се синтезира и от човешкото тяло. Заедно с витамин C, глутатионът е основен антиоксидант, унищожаващ вредните вещества, поети от външната среда, като например пестициди и индустриални замърсители.

Глутатионът играе важна роля за правилното функциониране на целия организъм. Изследването на българския научен колектив развенчава мита, че в пивото почти липсва глутатион. Резултатите отново потвърждават предишни изводи на родните учени, че в бирата се открива достатъчно високо количество глутатион - 0,1 до 1 мкмол/литър.

Нивото му варира според технологията на пивопроизводството и вида дрожди. Глутатионът и другите антиоксиданти създават естествено балансирана среда и стабилизират както химичните, така и вкусовите и ароматните свойства на пивото, и, разбира се, са ценно допълнение към хранителния режим на хората.

Коментари

4 mileni ta 30.07.2014 | 16:24
Умерени...ако се злоупотреби после главоболието не е приятен момент.
3 mileni ta 30.07.2014 | 16:22