Масово медиите не информират кой колко плаща за предизборна кампания

Наблюдавани са 33 национални и 147 местни и регионални медии

по статията работи: iNews.bg | 02.09.2014 | 17:37

Колкото повече наближават изборите, толкова повече изниква въпросът ще бъдат ли достатъчно честни и прозрачни те. В същото време финансовите взаимоотношения между медиите и партиите, коалициите и инициативните комитети е един от ключовите инструментите за гарантиране на почтеност и равнопоставеност в предизборната надпревара.

Дали обаче законовите разпоредби се изпълняват правилно или въобще са пренебрегнати? Асоциация "Прозрачност без граници” е извършила проверка на интернет-страниците на 33 национални и 147 местни и регионални медии, за да даде отговор на този въптос.

Основен фокус е бил поставен върху изпълнението на законовите изисквания и отчитането на тенденциите с два акцента - публичност на информацията относно условията и цените за отразяване на предизборните изяви на участниците, чрез публикуването й на интернет страницата на съответната медия и предоставянето й на Сметната палата и ЦИК (чл. 187 и чл. 198); Второто, на което са наблегнали от асоциацията е публичност на договорите за отразяване на предизборната кампания на участниците в изборите, чрез публикуване на конкретна информация (участник, предмет, срок, стойност и т.н.) от договорите на интернет страницата на съответната медия (чл. 180).

Междинните резултатите от наблюдението показват, че предвидените разпоредби не се спазват стриктно, като не се публикува информация за тарифите за отразяване на предизборната кампания или информацията е частична, непълна или неактуална.

Едва 42,42% от наблюдаваните национални медии са изпълнили изискването на разпоредбите на чл. 187. Не по-различно стоят нещата и в местните и регионални медии. Едва 36,73% от тях са изпълнили изискванията.

Тенденциите, които отчитат от асоциацията показват, че има значителен спад при изпълнението на изискванията за публичност на тарифите в сравнение с последните две предизборни кампании: през май 2014 година изискването е спазено от 56,25% от регионалните медии, 2013 г. – от 50,28%.

Данните показват още отстъпление от стойностите, установени при първото наблюдение, проведено през 2011 година. Във връзка с президентските избори 44,2% от местните и регионални медии са спазили изискването за публикуване на тарифите и условията за отразяване на кампанията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Господин Тау тв филм /27 епизод/
  • 15:15 Духът на Япония документален филм
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • Сега "Златно момче" - сериал, с.2, еп.6...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.59
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Dancing Stars" - танцувално шоу с...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.