Британският кандидат потвърждава интереса си към концесията на летище „София“

От Manchester Airport Group са били готови да подадат оферта и без удължаването на срока

по статията работи: iNews.bg | 05.02.2019 | 11:34
Британският кандидат потвърждава интереса си към концесията на летище „София“
Летище "София"

Manchester Airport Group (MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35 години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019 г. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София днес, вторник, 5 февруари.

MAG потвърждава, че въпреки, че не е поискал това удължаване на крайния срок, има намерение да вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия краен срок 3 април 2019 г.

MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.

Андрю Харисън, Изпълнителен директор по летищни услуги на MAG, споделя: "Миналата година официално обявихме интереса си в тръжната процедура по отдаване на концесия на летище София, и днес съм щастлив да го потвърдя. MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица. MAG вярва, че тази концесионна процедура ще бъде от огромна полза за България като цяло и вярваме, че заедно с BCEG сме подготвили изключителна оферта.

Прекарахме по-голямата част от последните две години в България, проучвайки различните бизнес сектори, и, което е по-важно, слушайки жителите на София, какво те биха искали да видят в едно ново, преобразувано летище. Бяхме готови да подадем офертата си в София днес, но подкрепяме новата времева рамка и ще работим до новия краен срок.”

Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица. В офертата си, MAG ще се възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Летището провежда в момента първи тестови полети и проектът се движи в срок и съобразно предварителния бюджет.

Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата "Един пояс, един път".

Уникалната структура на собственост на MAG включва както Градския съвет и Общинските власти на Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Този тип собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда.

MAG оперира всяко от летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и интересите на местното население, служителите и икономическите партньори. Компанията разбира и отговорността на управляването на едно летище, имайки предвид икономическия растеж и просперитет, които то може да донесе на всеки един град, регион или държава.

MAG има практиката да работи с местни компании като доставчици. MAG, съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и беше първият консорциум, който официално потвърди участие в процедурата.

Партньорът на MAG, китайската държавна компания BCEG, една от световните топ 250 строителни компании, има над 65 години опит, специализирайки в строителството, развитието и инвестициите. В BCEG работят над 20,000 човека по целия свят, развивайки проектите и услугите на компанията в 27 държави на 5 континента, включително с регионални офиси в Австралия, Канада, Нова Зеландия, САЩ и Великобритания.

BCEG има сериозно портфолио от завършени проекти в авиационния сектор. До днешна дата групата е изпълнила и предала повече от 1 милион квадратни метра нови площи за терминали, 15 големи карго/технически хангара и стотици километри писти, пътеки за рулиране и перони.

Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя: "BCEG има сериозно портфолио от завършени важни проекти като този, изпълнени в рамките на бюджета и с най-високо качество. Ние разглеждаме процедурата като първи от потенциално много следващи строителни проекти в и около летище София, и с удоволствие ще работим в тясно сътрудничество с MAG за подобряване на транспортната инфраструктура и стабилно позициониране на летище София на авиационната и туристическата карта. Летище София ще допринесе значително за процъфтяването на района и за успеха на България и нейните граждани.”


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 14:00 "Петолиние на паметта
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • 15:30 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • Сега "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.