Focus стана по-агресивен

Компактният семеен Ford претърпя сериозна „пластична операция“, но крие и много приятни изненади

по статията работи: Кристиан Костурков | 15.06.2015 | 15:47
Focus стана по-агресивен
Кристиан Костурков

В съвременния свят сме свикнали да можем да си купим всичко, което поискаме. Дори и в България, където новите технологии понякога идват с леко закъснение. Затова и пред производителите на каквото и да било винаги стои не леката задача да създадат продукт, който да се хареса на потребителите и те да го купуват. Същото е и при автомобилите. Вярно е, че за всеки влак си има пътници, но, за да е икономически оправдано движението на този влак, пътниците трябва да са повечко. Явно от Ford са се справили с тази задача, защото техният компактен семеен модел Focus вече е най-продаваната кола в света. А пък най-разпространеният мотор, с който се оборудва тази кола – 1-литровият EcoBoost, вече три поредни години получава титлата "Двигател на годината” – през 2012, 2013 и 2014 г. И макар комбинацията между дизайна и двигателя вече няколко години да се справя отлично на пазара, дойде времето за промени. Така налице вече е фейслифт версията на третото поколение Focus.

Още на пръв поглед се вижда, че колата е претърпяла доста промени, особено по предницата. Веднага се набива на очи новата трапецовидна решетка, която вече е типична за последните поколения на моделите на Ford. Освен това Focus вече е оборудван и с нови фарове, които са не само с променен дизайн, но и технологии – разчитат изцяло на светодиодните (LED) технологии. Изменения има и при самата броня, въздухозаборниците, фаровете за мъгла, както и по предния капак. Крайният резултат от всичко това е доста по-агресивната и спортна предница спрямо тази преди фейслифта. В същото време обаче колата е запазила елегантната, изчистена и стилна визия.

1519982

Промените отвън обаче не свършват дотук. Обновеният Focus е получил и леко променена форма на задните светлини. Те са станали малко по-тесни, за да се постигне "по-обтекаема” форма. Самото разположение на габарита, мигача и светлината за заден ход също са претърпели известни изменения и се открояват малко повече едни от други спрямо преди.

Промените в интрериора на обновения Focus обаче са по-мащабни дори и от тези по предницата на колата. Вътре почти няма нещо, което да е останало като от модела преди фейслифта. По-спортното излъчване от предницата се е пренесло и към волана. Той вече не е с 4 лъча, а с три, променени са бутоните за управление на борд компютъра и инфоразвлекателната система, по него има повече алуминиеви елементи, а също е добавен и по-добър панел за управление на темпомата.

Изменения има и по централната конзола. Тенденцията за намаляване на броя на бутоните спрямо второто поколение на Focus продължава. Докато при първоначалната версия на третата генерация те бяха намалени значително, сега, след фейслифта, са направо минимално количество. Причината е и в новата инфоразвлекателна система Ford SYNC 2. Чрез нея лесно се преви синхронизация със смартфона и така може да се използват много негови функции и приложения по време на шофиране. Към системата има и голям 8-инчов цветен сензорен екран, чрез който се управляват навигацията, музиката и климатроника. Това става и с бутоните на волана. Още по-хубавото е, че всичко изброено вече може да се прави и с гласови команди.

В обновения Ford Focus могат да бъдат намерени и други функции и екстри, разпространени повече при по-високите класове автомобили. Такива например са безключовият достъп до колата, паленето и гасенето на двигателя с бутон, подгряването на волана и седалките с регулиране на температурата и т.н. Много полезен и функционален за града е и асистентът за паркиране, който се предлага като допълнително оборудване. Чрез него само с натискането на бутон колата сама преценява дали дадено паркомясто е достатъчно, за да се събере колата в него. При положителен резултат на шофьора единствено се налага да включи на задна предавка и да подаде газ. А през това време воланът сам се завърта в необходимата посока и колата се паркира сама.

1519980

Въпреки изключително сериозното количество подобрени по екстериора и интериора, обновеният Focus крие и доста такива под себе си. След не много километри зад волана му човек усеща, че на сериозна модернизация е била подложена и ходовата част. И след фейслифта колата продължава да бъде стабилна на пътя и особено в завоите – типично по фордаджийски. В същото време обаче някак си се усеща по-голяма сигурност. Лично за мен беше доста приятна изненада, че такова пътно поведение получавам от автомобил, който е оборудван с двигател с обем едва 1 литър – емблематичният EcoBoost. В случая става въпрос за по-мощната версия със 125 к.с. Но макар и при това положение трябва да отбележа, че не са много колите от този клас, които могат да предложат толкова стабилно поведение в сериозни и последователни завои и то при по-висока скорост. Воланът в обновения Focus е станал още по-директен от преди. Вследствие на всичко това шофирането на този автомобил започва доста силно да наподобява спортен режим. Е, не изцяло, все пак си говорим за семейна и икономична кола, но по-стабилното й поведение е голям плюс.

За безопасността на пътниците и околните автомобили и пешеходци се грижат и още няколко иновативни технологии. Една от впечатляващите такива в новия Focus е системата Active City Stop. Тя автоматично може да спре колата, ако тя се движи в градски условия със скорост до 50 км/ч и пред нея се случи произшествие, друг автомобил спре рязко, появи се изненадващо пешеходец и т.н. Преди да се стигне до екстремното спиране пък колата предупреждава, че отпред нещо се случва и на дисплея, вграден в таблото, се появява предупреждение. Не по-малко полезна е функцията за разчитане на пътните знаци. Тази кола може да ги разпознава и съответно да ги визуализира. Така водачът няма да изпитва притеснения, ако например кара дълго време и не може да си спомни колко е било последното ограничение на скоростта.

Макар, когато излезе първият Focus с 1.0 EcoBoost, да бях до известна степен скептичен към кола от този клас с толкова малък двигател, пък макар и представител на най-новите технологии, постепенно се убедих, че съм грешал. Истината е, че този мотор е напълно достатъчен, за да изтегли купето. Особено, ако е по-мощната версия със 125 к.с. Макар и с малък обем, двигателят се справя чудесно с този Focus, ускорява идеално, а за разходът на гориво просто няма какво да се каже. Е, сигурно има и хора, които предпочитат колата от този клас да е по-мощна. На тях бих препоръчал новият представител на семейството EcoBoost – 1.5-литровият агрегат, който започна да се предлага именно във фейслифт версията на Focus. Там може да се разчита на мощност от 150 или 180 к.с., което вече си е сериозна работа. Ако пък и това не е достатъчно, има и Focus ST, да не говорим за суперспортният RS, който чакаме да се появи през тази година.

Но стига мечти, да се върнем в реалността. Освен достатъчно динамика за един семеен автомобил, 1.0 EcoBoost е ненадминат по отношение на липсата на "апетит”. Този мотор сякаш постоянно е на диета и не иска и не иска бензин. Така след над 600 км по всякакви пътища средният разход при мен се закова на 5.6 литра на 100 км. Което си е идеален резултат за този клас кола, а в същото време е само с 0.6 литра повече от това, което предвижда производителят за смесен цикъл с този мотор. И така веднага се сетих за първоначалния рекламен слоган на Ford Focus 1.0 EcoBoost, когато се появи на пазара – "Сбогом, дизел”. Да, наистина. Сбогом!


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Светът и ние /п/
  • 00:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:15 Господин Тау тв филм /18 епизод/п/
  • 03:45 Натисни F1 образователна поредица...
  • 04:15 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега "Марлон" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:10 "Пожари" - сериал, еп.5
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Марлон" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Честни измамници: Отново в...
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.