Peugeot 2008 стана по-агресивен, но е все толкова стилен и функционален

През тази година освен с фейслифт, моделът се е сдобил и с много иновативни екстри и системи

по статията работи: Кристиан Костурков | 22.07.2016 | 13:11
Peugeot 2008 стана по-агресивен, но е все толкова стилен и функционален
Кристиан Костурков

Компактните градски кросоувъри са един чудесен избор както за млади, така и за по-улегнали хора. Вероятно и заради това вече няколко години популярността им расте с всеки изминал ден, поръчките им не спират да се увеличават, а и почти не остана марка, която да не предлага на пазара такъв клас автомобил. Като цяло асоциацията на всеки, когато чуе или види подобна кола, е приятели, семейство, дълъг път, уикенд, ваканция и т.н. Абсолютно същите мисли навяват още при пръв поглед и върху Peugeot 2008. За разлика от някои други класове съвременни автомобили, към кросоувърите изискванията са малко по-различни от стандартните. Вместо мощност и динамика, каквото иска от колата си почти всеки запален по автомобилите човек, тук акцентът пада върху комфорта, достатъчните обеми, функционалността и не на последно място икономията на гориво. С всичко това Peugeot 2008 се справя страхотно. И го доказва в продължение на над 3 години след появата си на бял свят през 2013 г., като се среща все по-често по пътищата дори у нас, където пазарът е силно доминиран от колите втора ръка.

На пръв поглед обновеният Peugeot 2008 е типичен представител на съвременния дизайн на "лъвчетата", което важи и за промените по екстериорния му дизайн в резултат на фейслита. Реално измененията не са кой знае колко и са съсредоточени в предницата и по-конкретно в радиаторната решетка. Благодарение на нея колата определено е станала по-агресивна, но в никакъв случай не е изгубила от стилния си дизайн. От друга страна въпросната решетка те кара да си спомниш специалната версия на Peugeot 2008 с добавката DKR, която успешно участва неколкократно в рали "Дакар”. Така в крайна сметка определението спортно-елегантен, според мен, подхожда напълно на автомобила. Като нито едно от двете не е в повече и не взема превес.

1751879

Отвън линиите на малкия кросоувър напомнят малко и на градския 208, което е нормално, тъй като колата е изградена върху неговата база. Същата прилика може да се открие и при интериорния дизайн, особено около шофьорското място. Най-напред се забелязва малкият волан, който се появи първо в 208, а по-късно и при по-големия 308. Като цяло таблото и централната конзола също доста наподобяват тези от 208. Но и в крайна сметка това са характерните белези на i-Cockpit, с който вече се оборудват всички последни модели на Peugeot. Той включва и изнесеното над волана арматурно табло, благодарение на което шофьорът няма нужда да отклонява погледа си от пътя, за да види показанията на скоростомера, оборотомера, нивото на горивото, температурата на двигателя и показанията на малкия дисплей. Върху него, по избор на водача, могат да се появяват данни от борд компютъра, дигитален километраж, инструкции от навигацията, когато е включена и др. Характерно за i-Cockpit е още и силно намаленият брой бутони по централната конзола, чиито функции се поема от 7-инчовия тъчскрийн в горната й част.

1751881

Качеството на материалите в купето на автомобила е много добро, а същото мога да кажа и за дизайна, който прави 2008 абсолютен симпатяга и отвътре. С това обаче приликите с типично градския модел като цяло се изчерпват и започват разликите. Които са доста. Изключая най-очевидната, че 2008 е по-скоро не компактен градски, а семеен автомобил, най-сериозно впечатление правят обемите, които предлага колата. А те са доста сериозни дори и за малкия клас кросоувъри. Сядайки зад волана човек по никакъв начин не се чувства като в малка кола, даже напротив. Пространството вътре е много добре организирано, благодарение на което моделът предлага повече място за шофьора и пътниците, от колкото изглежда. Това важи с особена сила и за задните места, които са напълно достатъчни за двама възрастни да прекарат комфортно пътуване, било и по-дълго. Която възможност се подсигурява и от достатъчното място за коленете. Ако между възрастните пътници обаче трябва да седне и трети, нещата може и да не изглеждат идеално. Но все пак да не забравяме, че говорим за доста компактна кола. А и 2008 се цели в семействата, а в тях обикновено няма повече от двама възрастни и две деца. Дори и вече да са пораснали, компактният кросоувър на Peugeot ще се справи чудесно с превозването им и на големи дистанции.

Много приятен елемент, естествено го има в по-високите нива на оборудване, е прозрачният покрив. Тестовата кола разполагаше с такъв и усещането, че караш почти кабрио е несравнимо. Ако случайно пък слънцето много напече, с натискането на съответния бутон се пуска автоматичната щора и проблемът е ликвидиран.

1751880

Новото Peugeot 2008 разполага и с напълно адекватния и един от най-големите за класа багажник с обем от 360 литра, които са достатъчни да съберат куфарите за ваканцията. Ако случайно ви се налага да превозите по-обемист товар, след сгъването на задния ред седалки, които са делими в съотношение 60/40, багажното пространство нараства до 1194 литра. По-оборудваните версии имат и релси на покрива, за които могат да се закрепят кутии за багаж, ски, сноуборд и велосипеди.

1751878

Peugeot 2008 определено може да се гордее и с возията си. Типично за "лъвчетата" тя е много комфортна, но същевременно колата не се държи като кораб, а напротив - стегнато. Което също е тенденция в последните поколения Peugeot, които вече возят малко повече "по немски". Поведението на шасито при големи скорости по магистралата е много добро за високото купе, а колата се представи отлично и в завоите и планинските пътища. Дори леко изненадва, когато не си й свикнал все още, тъй като се държи по-скоро не като висока кола, където заради по-високия център на тежестта се наклонява повече в завои. Но тук той е достатъчно нисък, а окачването достатъчно добре настроено, че да лиши шофьора и пътника от това неприятно чувство. Самият център на тежестта също е свален по-надолу, което е характерно за всички последни модели на Peugeot, разработени върху новите платформи.

Съществен елемент във всеки автомобил е и двигателят. В случая изпробваната от мен 2008-ца беше оборудвана с 1.2-литровият 3-цилиндров бензинов PureTech с турбо, който вече за втора поредна година печели престижната награда "Двигател на годината” в своя клас. Което е достатъчно доказателство за качествата му. Смятам, че точно този двигател във варианта с мощност от 110 к.с. (има го и с 82 коня, който реално се предлага при базовата версия на колата) е оптималният избор. Не е най-пъргавият от гамата, предлагана за 2008, но не е и най-тромавият. Достатъчно динамичен е, а в същото време и икономичен. По каталог средният му разход е 4.8 литра на 100 км.

1751883

В началото на този месец обаче концернът PSA публикува данните от тестовете за разхода на гориво в реални условия, направени от 2 неправителствени организации във Франция, на най-популярните модели на Peugeot, Citroen и DS. Според тях 2008 с 1.2 PureTech със 110 к.с., оборудван със Stop&Start система и в комбинация с автоматична 6-степенна трансмисия (същият като този, който аз карах), харчи средно по 7.1 литра. Не съм се запознал точно при какви условия и по какви пътища са правени тестовете, но при мен средният разход след 658 км пробег беше 6.4 на 100. А колата съм карал на градско в София, а на извънградско по магистрала "Струма” до Благоевград, през Симитли, Банско, прохода Предела до Гоце Делчев и обратно. А след това по подбалканския път до Пирдоп и пак обратно до София. Т.е. съм минал през всякакъв тип пътища и смятам, че наистина 6.4 е реален среден разход за този автомобил. Вярно е, че колата не беше много натоварена – двама души и малко багаж, както и че не съм настъпвал много газта, само на няколко отсечки, за да видя какво може и да изпробвам полуавтоматичният режим на трансмисията. Но все пак смятам този разход за добър, що се отнася за кола с автоматична скоростна кутия.

1751877

В обновената версия на Peugeot 2008 обаче промените не са само външни. В автомобила вече е вкарана и системата Grip Control, позната преди това от по-големия "брат 3008. Тя е изключително полезна за автомобил тип кросоувър/SUV, тъй като придава допълнителни способности на кола, която няма задвижване 4х4. Целта на Grip Control е да помогне на шофьора при потегляне и движение в не най-приятните пътни условия извън асфалта, а също и през зимата. Системата разполага с 5 режима – стандартен, за офроуд, за пясък, за сняг и с изключен ESP. В зависимост от избора на водача, който се прави чрез позиционирания зад скоростния лост бутон, системата оптимизира тягата и приплъзването на предните задвижващи колела и така автомобилът по-лесно се измъква или движи в нестандартни условия. Освен това при по-добро сцепление на едното от тях, задвижващата сила се прехвърля в по-голяма степен към него. В определени условия и необходимост Grip Control придава паралелно с това и леко спирачно усилие върху някое от задните колела, за да стабилизира колата по време на движение. Точно тази функция имах възможността да изпробвам преди време, когато карах 3008 в най-гадното време през зимата – температура от 0 градуса и почти непрестанен снеговалеж и лапавица. И определено имаше разлика в поведението на колата при включен режим "Сняг” и при стандартния.

При новата 2008-ця по обясними причини нямаше как да изпробвам точно този режим, но пък ми се отдаде възможност за тези за офроуд и в по-голяма степен за пясък. Резултатът беше беше отличен. А най-добро впечатление ми направи моментът, когато трябваше да обърна колата на наклонен силно песъчлив черен път. За което ми трябваха няколко маневри и само при една от тях усетих за миг как едното колело тръгна да избуксува, но Grip Control-ът си свърши работата и оправи нещата.

1751887

Като цяло мога да отбележа, че това Peugeot 2008 остави у мен изключително приятни впечатления и смятам, че е отличен избор за хората, които търсят автомобил точно от този клас. Ако решите да се сдобиете с някой екземпляр, трябва да знаете още и че цените на базовия модел с 1.2-литров бензинов двигател с 82 к.с. започват от 26 578 лв. с ДДС. При вариантите с дизелов мотор, където базовият е 1.6 HDI със 75 к.с., най-евтиният струва 29 802 лв. с налога. Изпробваната от мен 2008-ца се предлага срещу 44 269 лв. Причината за доста по-високата цена е в много високото ниво на оборудване. Което, освен изброените вече екстри и глезотийки, включва също и системи като Active City Break, която ще спре сама колата при риск от сблъсък с предния автомобил (работи при скорост до 30 км/ч), Park Assist с камера за заден ход за автоматично паркиране, пактроници, 7-инчов сензорен екран, инфоразвлекателна система с 6 високоговорителя и функцията Mirror Screen, която позволява синхронизация със смартфон, 6 въздушни възглавници, мултифункционален волан, темпомат, навигация, двузонов климатроник, LED фарове, индикатор за налягането в гумите и др.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 В кадър
  • 22:30 Вечната музика
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Анет игрален филм /копродукция,...
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • 22:30 "Dancing Stars Extra" - зад...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.5
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.5
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Шеф под прикритие" (нов сезон) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.