Новата Corsa впечатлява с технологии

Петото поколение на градския Opel е получило подобрения навсякъде и взима екстри от по-големите

по статията работи: Кристиан Костурков | 11.01.2016 | 11:00
Новата Corsa впечатлява с технологии
Кристиан Костурков
Повече за:

Компактните градски автомобили се родиха при една отдавна забравена петролна криза. Става дума за времената в началото на 70-те години на миналия век. Тогава за нула време барелът поскъпва с 300% до умопомрачителните за онзи момент 12 долара. Това естествено вдига шоково цените на горивата, което поставя под сериозно съмнение бъдещето на потреблението на горива, а респективно и продажбата на коли. За да спасят бизнеса си, производителите на возила взимат стратегическото решение да разработят и пуснат на пазара малки автмобили с малки двигатели и съответно малка консумация на гориво. Така се ражда този клас коли, който днес не можем да си представим, че някога го е нямало.

През последните 40 години компактните градски автомобили се налагат сериозно и днес много производители разчитат значително на тях за продажбите и годишната си печалба. През тези 4 десетилетия се родиха и няколко емблеми на малкия клас. Една от тях е Opel Corsa. "Родил се” през далечната 1982 г. този автомобил вече премина през няколко трансформации, за да достигне до актуалното днес пето поколение на модела. То се появи у нас точно преди година (в Европа в края на 2014 г.) и веднага даде заявка, че няма никакво намерение да отстъпи на предшествениците си в което и да било отношение.

Corsa E, както е официалната идентификация на модела, идва с нов екстериорен дизайн, макар и запазил основните линии на предходното поколение, нов интериор, нови двигатели, нова ходова част и супермодерни технологии, присъщи за по-високите класове автомобили. Още на пръв поглед се забелязва известната прилика с Corsa D, но единствено в силуета. Ако човек се загледа дори малко, ще види, че няма нито един детайл, който да е идентичен с предишната модификация. Фарове, задни светлини, брони, предна решетка и т.н. А и колата определено е станала по-симпатична, но в същото време и по-агресивна на външен вид. Отпред компактният градски модел от Рюселсхайм определено е последвал тенденцията от хитовият лайфстайл модел Adam. Отзад Corsa E изглежда по-агресивно. В тривратата версия последното е още по-силно изразено заради по-стеснените форми на светлините.

5db537e6-936e-7287-7b6a-900a86391e66

Вътре в купето новото поколение на Corsa също е колкото симпатично, толкова и модерно. Виждаме сериозната промяна в арматурното табло. В него единствено се открояват най-важните елементи – скоростомерът и оборотомерът, а другите два традиционни индикатора – датчикът за температурата на мотора и нивомерът за горивото в резервоара вече са се "качили” най-горе и предоставят на шофьора данните дигитално, като така пестят място. Между двата големи кръга на скоростомера и оборотомера пък е намерил място голям дисплей, в който се изписват редица данни като среден и моментен разход на гориво, оставащ пробег до изчерпването на резервоара, средна скорост, данни за автомобила и неговото поведение от бордкомпютъра, индикацията за оставащ пробег до поредното сервизно обслужване, визуализира пътните значи, които се разчитат благодарение на камерата Opel Eye (ако е налична в оборудването на конкретната модификация), дори информация за екологичното поведение на шофьора и др.

Много приятно впечатление прави и фактът, че дизайнерите от Рюселсхайм са намерили идеалните пропорции за волана и бутоните по него, които доста улесняват шофьора, особено, ако за първи път сяда в тази кола. Последното важи и за централната конзола. Човек веднага ще забележи, че ги няма множеството бутони, характерни някога за моделите на Opel. Повечето от тях са заменени от цветен тъчскрийн, чрез който се командват и визуализират данните от инфо-развлекателната система, а също и някои от глезотийките в колата. Изключение прави климатикът, чието управление е поверено на 3 отделни мултифункционални бутона. Пропуснах да отбележа, че 7-инчовият цветен дисплей е съчетан с инфо-развлекателната система IntelliLink, която вече познаваме от Astra, Insignia и Mokka. И която може лесно да се свърже с вашия смартфон, независимо дали той използва Android или iOS. Чрез тази връзка IntelliLink може да ви пусне на дисплея лично вашия избор на навигация или пък музика за изпът от папките в телефона ви.

1624211

Модерните технологии в Corsa E изобщо не свършват до тук. Тя разполага и с още куп полезни джаджи, популярни сред по-големите автомобили, като функцията за предупреждение за рязко спиращ автомобил пред нас, за неволно напускане на лентата, в която се движим и още куп важни за безопасността модерни асистенти. Петото поколение на модела е събрало доста иновации, характерни за "батковците”. Предни автоматични ксенонови завиващи фарове с LED дневни светлини, функцията за бързо размразяване на предното стъкло, стоп светлини и т.н.

Петото поколение на Corsa е претърпяло и сериозна еволюция на ходовата част. Инженерите на Opel са се постарали да подобрят почти всяка част от окачването. Така тя е станала по-стабилна и същевременно по-комфортна откъм возия. След като имах възможността да изпробвам новата Corsa в продължение на близо 800 км, останах с много добро впечатление от поведението й по различните типове пътища. Колата се държи много стабилно за класа си както в завои, така и при доста високи скорости на магистралата, надхвърлящи стандартното ограничение там. Новото поколение Corsa разполага и с преработена кормилна уредба, благодарение на което управлението е станало по-прецизно.

Паралелно с това при градско каране шофьорът разполага с настройка за волана CITY, която допълнително усилва сервото и прави управлението при по-бавна скорост или паркиране доста по-лесно. Тя се активира лесно чрез бутона, разположен на централната конзола. Доста полезна функция е и асистентът за паркиране. Ако случайно в някой момент, например в задръстване, на водача му стане неприятно звуковото предупреждение от датчиците на парктроника (каквито има отпред и отзад), той лесно може да деактивира функцията им с натискането на съответния бутон.

Corsa E идва и с нови двигатели. Акцентът пада върху 1-литровия 3-цилиндров ECOTEC Direct Injection Turbo. Той се предлага в два варианта – с мощност от 90 и 115 к.с., като и двата разполагат с въртящ момент от 170 Нм. В случая на изпробвания от мен автомобил имах възможността да изпитам по-слабата версия в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия. Която обаче в никакъв случай не може да се категоризира като слаба. Еластичността на агрегата е на много добро ниво, справя се отлично с купето както на старта, така и при нужда от по-бързо набиране на скорост, например при изпреварване. Е, не си представяйте ускорение като при 200 коня под капака, но за 90 си е идеално. В същото време двигателят е и доста икономичен, каквато естествено е била и една от основните цели на инженерите, които са го разработвали. С изхвърляните едва 104 гр СО2 на километър пробег агрегатът отговаря на еконормата Евро 6.

1624212

Моторът е оборудван серийно и със Start/Stop система, която много помага да спестим някой друг литър бензин в зардъстванията в града. В каталога на колата разходът при смесен цикъл с този двигател трябва да е 4.4 литра на 100 км. При мен нямаше как да се постигне толкова добър резултат, тъй като имах спътници през по-голямата част от пътуването. Постижението ми обаче също никак не беше лошо – 5.2 на 100, което за пълна с хора Corsa смятам за добър резултат.

След всичко казано досега мисля, че спокойно може да се направи извод, че новата Corsa е един много съвременен, адекватен на очакванията, икономичен и екологичен, комфортен и модерен автомобил, който изненадва с екстри и оборудване, които до съвсем скоро бяха присъщи на по-горните класове. В същото време у нас Corsa E се продава и на доста конкурентна цена. Базовата версия струва 18 795 лв. с ДДС. Най-скъпата модификация пък се продава срещу 38 490 лв. с налога, но тук вече си говорим за суперспортната версия OPC с 1.6-литров бензинов мотор с впечатляващите за това купе 210 к.с. 

e02738bd-c5bb-ec5d-fc61-818d2474bc17


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.8...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.61
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.