Copy - paste комуникацията в социалните мрежи не работи

Мрежите изграждат социална връзка с потребителите, коментира Ивелина Атанасова

по статията работи: Деляна Петкова | 28.06.2011 | 12:55
Copy - paste комуникацията в социалните мрежи не работи
Web and Events

На 1 юли в София ще се проведе workshop-ът SocialMe. iNews е медиен партньор на събитието. Темата е „Тайните на Facebook”. Но на събитието ще можете да разберете не само тайните на социалните мрежи, но и повече за оптимизацията на търсачките в Интернет и за методите на онлайн маркетинга.

Дни преди събитието разговаряме с Ивелина Атанасова, специалист по е-маркетинг и ПР-експерт. Тя ни разказа за социалните мрежи, какво трябва да е поведението на фирмите в тях и дали въобще се нуждаят от профил във Facebook, например.

Какво са и какво не са социалните мрежи?

Социалните мрежи не са безплатни, не са евтини, не са бързи и не са лесни. Не трябва да подценяваме социалните мрежи – те не са анонимни, не са епизодични и най-общо казано не са за всеки. Това, което трябва да отбележим е, че те не са манипулируеми и не са това, което ще бъде утре. Социалните мрежи за канал, чрез който бранд специалистите имат шанса да изградят емоционална връзка с потребителите си.

Какво е успешното поведение на фирми или медии в социалните мрежи?

Най-важното условие е комуникацията да бъде диференцирана и различна според социалната мрежа и профила на потребителите там. Да следва ясно определена цел и посока и да бъде подчинена на цялостна маркетинг стратегия. Определено не препоръчвам комуникацията от типа „copy-paste”. Второто условие е комуникацията с потребителите да е двустранна и да им бъде в полза – агресивните, директни рекламни съобщение с цел моментна печалба определено не са най-удачното маркетинг решение.

Всъщност нуждаят ли се фирмите от профил в социална мрежа?

Предвид че според последните данни всеки трети българин е във Facebook, мисля че всички големи компании вече имат профил в социалните мрежи. На по-малките, със сигурност им предстои. Въпросът е дали те имат желанието да управляват свой бранд профил, чрез който да навигират по определен начин дискусиите и комуникациите с потребителите си или ще предпочетат да се „оставят по течението”, без реално да управляват имиджа на марката си, рискувайки да понесат последствията си на по-късен етап.

Въпросът дали желаят да спечелят или да загубят от социалните мрежи е риторичен, но определено игнорирането на променящата се бизнес реалност не е удачно бизнес решение.

Потребителите се променят, пазарите също и утре печеливши ще бъдат онези компании, които са успели да реагират адекватно и да помагат, напътстват и съпровождат потребителите по пътя на техните пазарни решения, защото това е което те очакват.

Продава ли Facebook? Феновете стават ли реални клиенти?

Вероятността потенциалните клиенти във Facebook да се превърнат в реални е многократно по-висока от тази на потребителите, запознали се с рекламното ни послание във вестника, например. Причината е че Facebook дава възможността за изграждане на доверие, лоялност и емоционална връзка между бранда и потребителите.

Реалната продажба е изкуство и всичко опира до професионалните умения на бранд мениджъра да „затворят” сделката, както и да се възползват, в най-позитивния смисъл на думата, от преимуществата на социалните мрежи. В частност и Facebook.

Могат ли да се използват форуми като рекламен канал? Има ли опасения за етичността при пускането на рекламни съобщения във форум?

Форумите крият различни привилегии и определено една от тях е възможността да бъдат използвани като рекламен канал. Форумите са безплатни, изградени общности, в които потребителите споделят съдържание, опит и съвети. Това дава възможност на бранд мениджърите да докажат своята компетентност като експерти и да популяризират марката си, при това докато са в помощ на потребителите си.

Етичността при публикуване на рекламни съобщения във форума не е по-различна от общата бизнес етика с единствената разлика, че потребителите, които изграждат бизнес общността са изключително чувствителни към „външните” лица, които се наместват в комуникациите им и често са склонни да изолират и порицаят непоисканите търговски съобщения.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 V D 28.06.2011 | 14:14
Наистина много добро и интересно интервю! Според мен е важна и самата комуникация, между клиентите на дадена фирма. Така всеки може да изкаже мнението си към даден продукт, защото всички знаем че тяхното мнение е най-доброто и откровеното. Все пак служителите никога няма да говорят за недостатъците на продаваните от тях стоки и услуги. Важно е всяка фирма да има профил в социалните мрежи, защото това е настоящето!
2 Криси Митева 28.06.2011 | 13:47
Да, много точно и ясно зададени въпроси и ясно формулирани отговори. Мисля, че всяка фирма, която иска да просперира чрез реклама, особено ако се занимава с Интернет проекти или софтуерни продукти, трябва задължително да има профил в социалната мрежа. Определено директния контакт с потребителите, е много добър, създаването на дискусии, а защо не и обсъждането на проблемните сфери в стратегията или продукти на фирмата. Всичко това е в плюс. Даване на предложения и съвети от клиентите е най-добрата критика :)
1 Alen Popović 28.06.2011 | 13:24
Страхотно Интервю...Поздравления:)))

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.