Microsoft анонсира новината, че е закупил от Intel разработчика Havok. Последният стои зад популярния 3D физически енджин, чиито бизнес модел се състои платен лиценз към различни архитектурни и гейм студия. Havoc е използван в над 600 различни заглавия – включително популярни франчайзи като Assassin's Creed, Call of Duty, Destiny, Dark Souls, The Elder Scrolls и дори притежаваната от Microsoft серия Halo.
Microsoft обяви, че е изключително доволен да прибави към своето портфолио технологията на Havok, която ще бъде съставна част и помагало за разработчиците на компанията и инструменти като DirectX 12 и облачната услуга Azure. Гигантът допълни също, че няма да прекрати работата с досегашните партньори на Havok, между които са и преки конкуренти на Microsoft като Sony и Nintendo.
"Ще продължим да лицензираме технологията на Havok и тя ще е на разположение на цялата ААА игрална индустрия", сподели гигантът пред IGN.
"Това означава, че ще продължим да я лицензираме и за количество конзоли, включително тези на Sony и Nintendo.”
На какви чудеса е способен Havok, следва: