Имейл маркетингът – все по-важна част от маркетинг микса

Този канал е шест пъти по-ефективен от банер рекламата, смята Иво Николов

по статията работи: Елица Елефтерова | 07.04.2011 | 15:38

Имейл маркетингът, или изпращането на електронни писма до подбрана аудитория, за която дадена компания счита, че ще е полезна за нейния бизнес, е все по-важна част от маркетинг микса.

Около това мнение се обединиха участниците във форума "Интернет маркетинг с нулев бюджет", който се провежда в София с медийното партньорство на iNews.

По думите на Иво Николов, маркетинг мениджър в Интер Контакт България, имейл маркетингът е полезен, защото е директен маркетинг и има бърз и ефективен резултат. Той цитира статистика, според която за всеки похарчен долар в това направление се връщат средно по 42 долара.

Така според него имейл маркетингът е "шест пъти по-ефективен от банер рекламата например".

В същото време е важно да се има предвид, че имейл маркетингът е само част от всички канали, които се използват при една кампания. Това допълни в презентацията си маркетинг специалистът, посочвайки, че е важна ролята и на банерите, телефонните разговори с потенциални клиенти и т.н.

Според експертите при изпращаме на електронни писма е по-добре да се използва собствена, а не закупена база с данни за мейли, тъй като в закупените много често данните са стари и адресите не са актуални.

Около 10-20% от мейлите се променят годишно, подчерта Николов. Нужна е и непрекъсната актуализация и прочистване на тези данни, както и да се прави анализ и сегментация.

Банер-рекламата е един от все още подценяваните начини за събиране на електронни адреси.

Как може да се използва тя? Примерът, даден от Иво Николов, е свързан с предоставянето на информация за нещо, което изисква регистрация чрез мейл.

Тук е мястото да се спомене, че е от съществена важност регистрациите да не изискват ненужно много информация от потребителите – най-много четири компонента, смята маркетинг експертът. Сайтовете за групово пазаруване например изискват само мейл и град, за да съобразят офертите, които изпращат, без в същото време да отегчат регистриращите се в процеса на предоставяне на данни.

Според Николов за съдържанието на писмата е важно да се слагат активни линкове, но за да бъдат ефективни, те трябва да са само два и да са в началото и края на мейла. Освен това за България е важно да се пише на кирилица.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Draga Mateeva 08.06.2011 | 14:05
При провеждането на имейл маркетинг е добре да се имат предвид някои важни моменти. Например, да се изготвят своевременно анкетни проучвания и тестове, за да може по-ясно да се очертае таргет аудиторията. Важно е да се отбележи, че не е удачно да се пращат електронни писма с краткосрочно оферти покрай коледните празници, защото е твърде вероятно хората да не са си у дома, или ако са, то да са твърде заети с приемане на гости и празнични приготовления. Възможно е също въпросната оферта просто да се слее в морето предпразнични промоции и поздравления и изобщо да не хване погледа на получателя.
2 Георги Петров 07.04.2011 | 16:59
Ах, как не обичам спам съобщенията, които пощата ми не ги лови ... досадни са много. Преди 2 години те проникваха толкова често, че ми беше трудно да различавам кое е реално и кое спам съобщение. Хубаво е, че е-мейл пощите позатегнаха мерките и сега пощата ми е с по-малко предложения :)
1 V D 07.04.2011 | 16:31
Как няма да е важна част от маркетинг микса, като е безплатен или е свързан с минимални разходи за съответната фирма. Банерите привличат потребителите особено когато са анимирани, защото именно тази част от сайта виждат първо Интернет потребителите, когато се зареди на екранът им.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.8...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.61
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.