Повече от половината домакинствата у нас имат достъп до интернет

Коя е най-популярната социална мрежа у нас?

по статията работи: iNews.bg | 08.12.2017 | 12:32
Повече от половината домакинствата у нас имат достъп до интернет

67,3% от домакинствата в България имат достъп до интернет. 85,3% от българите сърфират в интернет през смартфона си, а 36,1% браузват чрез лаптоп или таблет. Facebook е най-популярната социална мрежа у нас, а едва 20% от българите използват интернет за взаимодействие с органите на държавната администрация, предава репортер на БГНЕС.

Според резултатите на националната статистика от проведеното през 2017 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата. Данните показват, че 63,0% от българските домакинства разполагат с настолен компютър, лаптоп или таблет. 

През 2017 г. 58,8% от населението на възраст между 16 и 74 години използва компютър всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място. 

Най-активни потребители на компютри и интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като съответно 82,8 и 88,1% от тях използват компютър или интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Мъжете са по-активни при редовното използване на компютри и интернет в сравнение с жените. 

Хората, които редовно използват интернет, предпочитат мобилния телефон за достъп извън дома или работното място, сърфират чрез лаптоп или таблет.

Редовните интернет потребители най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 97.4% от тях посочват, че използват интернет за телефонни или видеоразговори, участие в социални мрежи, изпращане/получаване на електронна поща или споделяне на собствено създадено съдържание в уебсайт.

През 2017 г. делът на лицата, които пазаруват онлайн за лични цели, достига 17.7%. Жените са по-активни в онлайн пазаруването от мъжете - съответно 18.4 и 17.0%. Най-често онлайн са купувани дрехи и спортни стоки, като 73.3% от пазарувалите по интернет са поръчали такива артикули. На следващо място са закупуването на стоки за дома - 30.5%, и покупките, свързани с пътувания или хотелски резервации - 20.4%. Повечето стоки и услуги са били закупени от продавачи от България - 87.5%. От чужбина основно са купувани стоки - 85.7%, както и хотелски резервации и ваканционни пакети - 25.3%.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:20 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 04:35 Олтарите на България
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 06:00 Дворът с люлките игрален филм...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.