"Ер Франс" създава по-конкурентна авиолиния за дълги разстояния, чрез която ще се опита да привлече обратно клиентите си, избрали превозвачи от Персийския залив. За плана съобщи новият директор на френския национален презовач Жан-Марк Жанелак, ц5итиран от британската телевизия ВВС. Новата линия все още няма име, но "Ер Франс" планира тя да извършва полети по нови и стари, но позабравени маршрути за икономична и бизнес класа.
За да се конкурира с други нискобюджетни превозвачи, "Ер Франс" ще наема пилотите и екипажите по различна схема в основната компания. "Придържането към статуквото не е опция, трябва ни динамика, за да си върнем лидерската позиция на пазара", посочи Жанелак.
Новото ръководство явно е решено да си върне пазарния дял след години на болезнени съкращения на работни места и сериозни пререкания със синдикатите, коментира ВВС.
Профсъюзът на кабинния екипаж SNPNC обаче се опасява, че служителите в новата авиолиния няма да имат същите преимущества и ще бъдат третирани като "второ качество" от работодателите.
"Ер Франс" планира до 2020 г. да купи 10 самолета за полети на дълги разстояния.