Обновеният EcoSport – по-мощен, по-агресивен, вече и с 4х4 (СНИМКИ)

След фейслифта Ford вече пуска версия ST-Line и за най-малкия си SUV

по статията работи: Кристиан Костурков | 14.01.2019 | 15:29  7 Виж всички снимки
Обновеният EcoSport – по-мощен, по-агресивен, вече и с 4х4 (СНИМКИ)
Тони Тончев

През 2013 г. на европейския пазар се появи поредното малко SUV в лицето на Ford EcoSport. Автомобилът дебютира на Стария континент реално с второто си поколение, тъй като първото бе само за американския пазар. Така с EcoSport II марката хвърли ръкавицата на конкурентите в класа, които вече бяха завоювали определени позиции. Вероятно стратегически колата бе малко по-различна от останалите представители на класа. Докато те, предвид по-голямата си насоченост към представителките на нежния пол, бяха със сравнително по-меки и нежни линии, EcoSport изглеждаше някак си по-агресивен, по див. Тенденцията продължава и с фейслифта на модела, който се появи в края на миналата година. Леките видоизменения в екстериорния дизайн на модела всъщност са го направили още малко по-агресивен.

Предницата е претърпяла почти тотална промяна, въпреки че става дума за фейслифт. Фаровете са изцяло нови, не само като технология, но дори имат е леко изменение в дизайна, както и нова форма на LED дневните светлини. Същото важи и за тези за мъгла, които от кръгли в трапецовидно гнездо вече са нещо като неправилен триъгълник. Най-голямата промяна обаче е в радиаторните решетки. Те и преди това си бяха две, но малката бе горе между фаровете, а голямата, характерна за последните поколения на Ford – долу. След фейслифта нещата стоят точно по обратния начин. Освен това преди решетките бяха с успоредни линии, а сега те вече не се набиват толкова силно на очи, за сметка на модерните шестоъгълници тип пчелна пита. През редизайн е преминала също и бронята, а дори и предният капак. Всъщност цялостната идея на дизайнерите е била да заприлича EcoSport на по-големите SUV-та на Ford Kuga и Edge. И целта е постигната. Също така пръскалките за миене на челното остъкло вече не са на капака, а са скрити под него точно пред самото стъкло. А имат и подгрев, за да не замръзват през зимата.

Отстрани обновеният автомобил не е претърпял почти никакви промени. Изключение правят леко променените дръжки на вратите, както и праговете. Ако не броим обаче модификациите, които са оборудвани с някои от новите джанти, чиито размери са 17 или 18 инча.

2126278В задницата промени има, макар и не толкова сериозно колкото при предницата. С леко променен дизайн е бронята, както и интегрираните в нея габарит за мъгла и светлина за заден ход съответно от лявата и дясната страна. Ако човек познава колата, лесно ще забележи и новият спойлер, който е с по-модерен дизайн. Задните светлини са запазили формата си, но вече са с по-модерна визия. Дръжката или по-скоро бутонът за отваряне на вратата на багажника остава интегриран в панела на десните задни светлини. Самата врата продължава да се отваря настрани, а не нагоре като при повечето коли. Което и преди фейслифта бе едно доста интересно, но и удобно решение. Друго такова е, че от вътрешната си страна тапицерията на вратата е с голяма вдлъбнатина, която позволява тя да се затвори дори и от багажника някой от товарите малко да стърчи. Което реално увеличава и обема му, който е минимум 310 литра. Благодарение на една новост – подвижният под, той може да бъде увеличен до 344 литра (при някои модификации). Освен това така под въпросния под могат да се поставят по-дребни предмети. Ако задните седалки бъдат свалени пък пространството за товарене нараства до 1238 литра.

EcoSport продължава да има два варианта по отношение на задницата. При единия върху вратата е монтирано резервното колело, като така автомобилът изглежда по-офроудърски. Другият е без такова, като резервното колело (ако го има, а не е заместено от ремонтен комплект за спукана гума с пяна) е под багажника.

Обновеният EcoSport се предлага и с 12 нови цвята. Също така за по-голяма индивидуализация клиентите вече могат да изберат и двуцветна кола. В такъв случай покривът, колоните на стъклата, горната част на рамките на вратите, спойлерът и страничните огледала ще бъдат в различен от останалата част на автомобила цвят. Като комбинации са възможни между всички предлагани.

В по-оборудваните версии колата идва и с релси на покрива, на които може да бъде закрепена багажна кутия, велосипеди, ски и др. Те могат да бъдат черни, сребристи или пък в цвета на купето, включително и при двуцветните модификации.

2126287Промените в интериорния дизайн обаче са много по-големи спрямо екстериорния. В това отношение може да се каже, че имаме един изцяло нов автомобил. Вътрешното пространство доста наподобява това в изцяло новата Fiesta, която се появи на бял свят миналата година, което е някак си очаквано предвид факта, че EcoSport е стъпил именно върху нейната база. Нов е воланът, разполагащ и с отопление, който идва от останалите нови модели на Ford, както и при тях в средата имаме т.нар. свободно стоящ 8-инчов дисплей, нови и на различни спрямо преди места са въздуховодите, жабката е с нова форма, панелът за управление на климатичната система също е тотално различен, арматурното табло – също. Всички тези промени, освен по-красив, са направили EcoSport и по-удобен. В това направление "съдейства" и новият подлакътник отпред, който е по-голям, може да се използва и от пътника, отваря се и в него може да се поберат дори и по-обемисти неща от ключове – например таблет.

Местенца за багаж могат да се намерят и вътре в купето. Освен стандартната жабка и джобове във вратите, които между другото изобщо не са малки, отпред, място за дребни предмети има и в подлакътника. При някои модификации под предните седалки са налице малки чекмедженца, в които спокойно могат да се поставят разни предмети. Би се побрал дори таблет или малък лаптоп. На тавана пък има специална жабчица, където шофьорът може да си остави слънчевите или диоптричните очила.

2126282Паралелно с това автомобилът идва и с нови седалки, за да е още по-комфортна возията. Това важи както за предните, така и за задните. Нещо много важно за втория ред седалки е, че благодарение на високата им позиция сядането дори и на доста високи хора не е проблем и коленете им няма да се допират в облегалките на шофьора и пътника. Не, че преди фейслифта не беше същото, но тази характеристика на иначе малкият EcoSport не може да бъде пропусната.

С фейслифта EcoSport е станал още по-офроудърски автомобил. На първо място трябва да се отбележи задвижването на 4-те колела, което преди обновяването на модела липсваше и той се предлагаше единствено с предно предаване. Сега го има и с 4х4, като обаче тази система е налична единствено в автомобилите, задвижвани от изцяло новия 1.5-литров EcoBlue дизелов двигател с мощност от 125 к.с. Системата за задвижване на всички колела е от последно поколение, следи сцеплението на всяко едно от тях и може да предава въртящ момент към предните или към задните в съотношение 50 на 50. Също така, когато е необходимо, това се случва за 20 милисекунди, което спокойно може да се нарече мигновено. А така колата се държи и по-сигурно и стабилно на пътя, а не само извън него.

За офроуд способностите помага и големият просвет от 19 см, какъвто не се среща често при конкурентните модели. Раздутите калници и защитните лайсни, обхванали от всички страни долната част на купето, което също допринасят за по-приключенско усещане. Като напомнят и че EcoSport би могъл да ви закара и на места, които не са виждали асфалт. Така например пикникът в планината или риболовът на язовира изглеждат доста по-близки.

2126280Обновеният EcoSport прави много добро впечатление и с пътното си поведение. Когато е на асфалт, той се държи изцяло като обикновена лека кола, а не като кросоувър и то доста висок за класа си. Това прави особено голямо впечатление при пътища с повече завои, например в планината. Но това си има и обяснение. Все пак EcoSport е направен на базата на Fiesta, а самата тя е известна с много доброто си и стабилно пътно поведение. Това се постига и благодарение на допълнително сваленият надолу център на тежестта. В случая след трансформацията EcoSport не е загубил това качество и на практика при шофиране човек няма нужда да се съобразява с това, че кара доста висок автомобил.

Именно поради последния факт колата е изключително подходяща и за извън пътя. Черните пътища и дори липсата на такива няма да бъде проблем. Така човек спокойно би могъл да стигне до отдалечена вила, хижа или просто полянка за пикник, до които пътят е мираж. А ако автомобилът е и с 4х4, нещата стават още по-сериозни. Стига да не говорим, разбира се, за екстремен офроуд, където почти 100% от SUV-тата ще бъдат безсилни.

Новият EcoSport идва и с доста екстри и асистенти за шофьора и то още в базовата версия, за да предложи още по-лесно и приятно шофиране с помощта на модерни технологии. Подобреното трето поколение на инфоразвлекателната система SYNC на Ford е налична в обновената версия на малкия SUV. Както и преди тя е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. SYNC 3 се управлява от 8-инчовия дисплей в централната конзола, което обаче вече може да стане включително и с жестове "плъзване" и "прибиране с пръсти". Със SYNC 3 се предлага и свободно стоящ 6,5-инчов цветен сензорен екран. 4,2-инчов цветен екран е наличен в комбинация с Bluetooth свързаност и два USB входа.

2126286Нова е и аудиосистема B&O, която осигурява перфектно качество на звука с десетте си високоговорителя, включително субуфер в багажника. А аудиосистемата е и специално настроена за купето на EcoSport.

Фейслифтът на EcoSport идва за първи път и с темпомат с регулируем ограничител на скоростта, който помага на водачите да спазват ограниченията. Автоматичните фарове и чистачки със сензори за дъжд намаляват напрежението от шофирането и позволяват на водача да се концентрира по-добре върху пътя пред себе си. А отопляемият волан и климатик с електронен автоматичен контрол на температурата осигуряват още по-голям комфорт за него и пътниците.

Трябва да се отбележи и новият 4,2-инчов цифров дисплей в арматурното табло. Освен, че изглежда по-красиво от предишната си версия, който прави ключовата информация за шофирането по-леснодостъпна, и огледала с електрическо прибиране, които са с подгряване за бързо потегляне в студените зимни утрини.

Технологиите в помощ на водача включват още Системата на Ford за следене на мъртвата точка (BLIS), която предупреждава водача за приближаващи отзад автомобили, и стандартната Система за контрол на стабилността (RSC), която регулира въртящия момент на двигателя и спирачното усилие, за да помогне на водачите да поддържат контрол.

В EcoSport вече има въздушна възглавница за коленете на водача, както и нови странични, които осигуряват допълнителна защита за гръдния кош и са проектирани да насочат пътника далеч от удара. Налични са и такива тип "завеса” при евентуален страничен удар. EcoSport е по-обезопасен от всякога, благодарение на периметърната си аларма, която се предлага като стандартно оборудване.

2126284Новата гама EcoSport за първи път включва спортния вариант EcoSport ST-Line, които предлагат дързък стил и динамика на задвижване със спортни настройки наред с мощни и икономични бензинови двигатели EcoBoost и дизелови двигатели TDCi. Тази версия на модела идва с уникални брони и странични протектори, рамки на предните фарове с покритие в черен цвят, 17-инчови алуминиеви джанти с покритие Dark Tarnish, емблема ST-Line и боядисани покрив и странични огледала. Интериорът предлага уникален кожен скосен отдолу волан ST-Line, уникални седалки с частична кожена тапицерия и вложки от Miko ®-Dinamica – екологичен велур, направен от рециклиран полиестер – и червен шев, облицовани с кожа лост на ръчната спирачка и топка на скоростния лост, лайсни на праговете на вратите с надпис ST-Line и спортни педали от неръждаема стомана.

Освен със споменатият вече нов 1.5-литров дизелов двигател, към който се предлага и задвижване на 4-те колела, EcoSport може да бъде поръчан и с почти превърналия се вече в легенда 1-литров бензинов EcoBoost. Той се предлага в два варианта – със 125 и със 140 к.с., в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия. По-слабата версия може да бъде съчетана и с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която върви и с пера за смяна на предавките от волана.

По отношение на екстрите не може да не изброим инфоразвлекателната система SYNC, която се разбира много добре със смартфони, мултифункционалният кожен волан, автоматичният климатик, системата за аварийно спиране, регулируеми задни седалки, бордкомпютър, автоматично включване на аварийните светлини и отключване на вратите при инцидент, система за потегляне по наклон (налична само при версиите с автоматична скоростна кутия) и др. При по-горните нива на оборудване има също и бутон за стартиране и гасене на двигателя, безключов достъп до купето и багажника, навигация, полукожена тапицерия на седалките и др.

У нас цените на EcoSport започват от 32 900 лв. с ДДС, като цената е валидна за 1-литров EcoBoost със 125 к.с. в комбинация с механична скоростна кутия и задвижване само на предните колела. При дизеловите версии пък най-ниската цена е 39 800 лв. с налога. Тук става въпрос за 1.5-литров TDCi с мощност от 100 к.с. и отново механична предавателна кутия. По-мощната 125-коньова версия, която е и единствената с 4х4 може да се купи за 46 800 лв. при ниво на оборудване Titanium и за 50 600 лв. при ниво ST-Line. Най-скъпият бензинов вариант, отново ST-Line, струва 42 800 лв. и предлага мощност от 140 к.с.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.2, еп.4
  • 00:40 "Марлон" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:10 "Пожари" - сериал, еп.5
  • Сега "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "Честни измамници: Отново в...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.