„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги

Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали

по статията работи: Ростислава Иванова | 06.06.2017 | 17:58

Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.

Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.

Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.

Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.

Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.

Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.

Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.

Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.

При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.

Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.

Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.