Ефектът на тълпата действа и в Twitter

Фондовите борси са подложени на същия ефект

по статията работи: Антония Михайлова | 11.10.2013 | 13:02

За последните 10 години социалните мрежи са изменили начините за комуникация между хората.

Анализирайки социалните мрежи, такива като Twitter, а също търговията на фондовите борси, изследователите от института "Нилс Бор" в Дания видели, че някои събития в обществото провокират еднакво поведение, сходно с реакцията при повечето групи непознати помежду си хора.

Обединява ги само наличието на акаунти в Twitter. Освен това съществуват общи черти между активността в Twitter и на фондовата борса.

Целта на изследването била да се разбере как именно функционират социалните мрежи. Преимуществото на Twitter е в това, че той обединява над 200 милиона потребители по цял свят, които пишат кратки съобщения за непосредствените си преживявания и впечатления. Тоест Twitter може да се разглежда като датчик на социалните настроения. По този начин учените имат възможност да изучат динамиката на поведението на личността в тълпата.

Изследователите са разработили програма, която позволява постоянно да се следи активността на потребителите в мрежата. Така успели да фиксират периоди на стабилна активност, когато нямало резки скокове. Но стига да се случи някое събитие, хората веднага реагират на него и настъпва кратковременен скок в интензивността на общуване. Авторите на изследването поясняват: именно социалните мрежи подбуждат непознатите един на друг хора да реагират по подобен начин на външни дразнители.

С други думи поведението на човека в социалните мрежи може да се сравни с поведението в тълпата – когато външни събития ни карат да реагираме бурно. И важното е, че подобни поведенчески шаблони се използват от хора, които не се виждат един друг, а са обединени само от това, че употребяват една социална мрежа.

Анализът на поведението на хората в социалните мрежи ще позволи на учените да създадат системи, които биха могли да обясняват и предсказват човешката активност не само в социалните мрежи, но и в други общества.

Анализирайки активността на фондовите борси, учените са стигнали до извода, че те са подложени на същите цикли, както и Twitter – има продължителни периоди на стабилна работа, а след това настъпва истински взрив на активност и продажбите потичат като лавина. Тоест фондовите борси са подложени на същия ефект на тълпата и в това отношение почти не се отличават от Twitter, заключава изследването.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


10 София Павлова 14.10.2013 | 10:24
Това е наистина много интересно!
9 Jessie Mokka 11.10.2013 | 20:25
Много интересно, не се бях замисляла.
8 David Hayemaker 11.10.2013 | 15:51
Важно е човек да има собствено мнение, което да налага на себе си. Лошо е когато важните решения се взимат от някой друг.
7 mitko velev 11.10.2013 | 15:12
Статията много ми хареса.
6 blue aquamarine 11.10.2013 | 14:40
"Анализирайки активността на фондовите борси, учените са стигнали до извода, че те са подложени на същите цикли, както и Twitter – има продължителни периоди на стабилна работа, а след това настъпва истински взрив на активност и продажбите потичат като лавина. Тоест фондовите борси са подложени на същия ефект на тълпата и в това отношение почти не се отличават от Twitter, заключава изследването." - Страхотно заключение, няма какво, не ти трябва да си учен, че да се усетиш! :)
5 BornToBe Wild 11.10.2013 | 14:39
Ами след, като в тия социални мрежи се получва един виртуален социум, нормалното да го има и ефекта на тълпата. То рекламодателите отдавна са го разбрали това;)
4 Лили Добромирова 11.10.2013 | 14:38
Искате да кажете, че хората реагират, като стадо овце след падаря си дори в социалните мрежи? Ами да, това не е някакви супер умното откритие.
3 Rosi Marinova 11.10.2013 | 14:31
Интересна статия...
2 velvet boots 11.10.2013 | 13:45
"Анализирайки активността на фондовите борси, учените са стигнали до извода, че те са подложени на същите цикли, както и Twitter" - доста неуместно сравнение, според мен.
1 мрачен интелектуалец 11.10.2013 | 13:14
Много хубава статия! В същото време и манипулацията става много по-лесна, защото всички потребители са на едно място и по този начин много по-лесно става манипулирането.

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Да бъдеш Майстора документален филм...
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • 15:30 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • Сега "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.9...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.62
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.