Как чрез интернет да стигнеш до точно определена публика?

Мартин Линков даде своя отговор на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет"

по статията работи: Елица Елефтерова | 07.04.2011 | 11:18

"Не е важно да стигнем до всички хора, а до тези, които ни трябват."

Думите са на родения през 1911 г. британец Дейвид Огилви, един от най-известните специалисти по маркетинг и реклама, поставил основите през 1948 на международната агенция за реклама, маркетинг и връзки с обществеността Ogilvy & Mather.

Именно това изречение използва за начало на своята презентация Мартин Линков, който е част от екипа на платформата за споделяне на съдържание favit.com. Линков взе участие в семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет", който се провежда в София с медийното партньорство на iNews.

Според специалиста съществуващите онлайн формати за комуникация дават точно тази възможност за достигане до желаната аудитория, за която е говорел и Огилви. Хубавото при тези съвременни канали за предаване на дадено послание е, че това се случва "без излишни разходи и с много малко усилия".

Линков посочи и различни конкретни примери:

Форумите

Важно за писането във форуми, пък и в останалите форми на комуникация с потребителите, е предаването на интересна информация или информация с добавена стойност. Минуси на форумите, "освен това, че са вече поостарели", е и това, че там съществува рискът да не можете да се защитите, в случай че ви "нападне” конкурент или недоброжелател.

Блогът

Това е много по-адекватен начин за комуникация и освен това се възприема много по-сериозно от клиентите. Един от плюсовете му е, че имате възможност да изказвате личното си мнение и по-важното - шансът да се утвърдите като експерт. Блоговете имат и положителното качество да пренасят информацията, която съдържат, до социалните мрежи.

Социалните мрежи

Според Мартин Линков не бива да се подценява суетата на клиента, а най-лесният начин за това са социалните мрежи. Те са много "вариативни" и позволяват най-различни форми за привличане на нови клиенти. Важното при тях е постоянството и отново съдържанието на информацията, казва специалистът.

Slideshare например позволява да се споделят презентации, които достигайки до повече потребители, може да създадат интерес. Linked In позволява разширяване на бизнес контактите и отново помага за намиране на партньори или нови клиенти.

Flikr, позната повече като платформа за споделяне на снимки, е доста пренебрегвана у нас, но всъщност има много потенциал, тъй като също позволява привличане на клиенти, които виждат например готови продукти. Освен това могат да се качват и снимки от семинари или събития на компаниите, които да работят като реклама на компанията. Дори отбори като Милан и Барселона използват сайта, заигравайки се с емоциите и суетата на хората.

Линков не пропусна и приложенията за мобилни телефони, които могат да бъдат използвани по подобен начин - forsquare позволява да популяризирате хотела или ресторанта си както и foodspotting – сайт само за споделяне, впечатленията от храната в различни ресторанти.

Това, което социалните мрежи създават, е възможност за предприемчивите да бъдат лидери на мнение, т.е. да разполагат с много информация, която да селектират и по този начин да привличат клиенти чрез доверие - нещо, "което е лесно, модерно и не струва никакви пари".

Дали е така, можете да проверите на практика. Във всеки случай дори и интернет маркетингът с нулев или почти нулев бюджет изисква своите специфични умения, отдаване на работата и познаване на клиентите. Ако пък фирмите успеят да стигнат до тях и да ги превърнат в своя лоялна аудитория в интернет, реалните и съвсем невиртуални ползи по всяка вероятност няма да закъснеят.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Спортните таланти на България:...
  • 15:30 Библиотеката
  • 16:00 Приключенията на един Арлекин тв...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Най-хубавите години от нашия живот...
  • Сега ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • 23:00 "Годзила: Кралят на чудовищата" -...
  • Сега "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Семейни кютеци" - с уч. на Дуейн...
  • 00:10 "Опасна клопка" - с уч. на Руби...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.