КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни

Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет

по статията работи: iNews.bg | 15.07.2017 | 17:35
КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни
КЗП/Дарик

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.

"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.

При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика
  • 14:00 Религията днес
  • 15:00 Спортните таланти на България:...
  • 15:30 Библиотеката
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Загадки за начинаещи: Убийствен...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Необичайният живот на Тимъти...
  • 15:00 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.