Teзи българки ядат най-много бой

Оказва се, че домашното насилие не се проявява само в по-бедните семейства

по статията работи: Гергана Златкова | 06.01.2014 | 07:55

Мит е, че домашното насилие се проявява в по-бедните семейства или при хора с ниско образование. Мит е също, че повечето насилници са в малките градове и села.

Напротив - фенове на раздаването на юмручно право вкъщи има в семейства с висок социален статус - образовани хора със сериозни професии като лекари, юристи, инженери и пр., които са с добър имидж в обществото и сред колегите си.

Такава е статистиката на асоциация "Анимус".Пред "Телеграф" координаторът Рая Венциславова коментира, че не само жени са тормозени от съпругите си търсят помощ чрез горещата линия на асоциацията.

"Наистина повечето са жени, но в последно време зачестиха случаите на обаждания от мъже и най-вече от възрастни хора, бити от собствените си деца", твърди Венциславова. Данните на "Анимус" сочат също, че софиянци са отнели на перничани "палмата на първенството" за най-големи побойници. най-много жертви на домашно насилие има в столицата, откъдето идват три от всеки четири сигнала.

В повече от половината от случаите става дума за домашен тормоз - физически, психически и сексуален.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


46 david copperfield 06.01.2014 | 15:08
Това да биеш жена си е наистина чиста форма на деградация. Един истински мъж никога не би посегнал на бой, на своята половинка. Това го правят слабите мъже. Истинските винаги търсят решение на проблема с думи и разбиране. Ако не се разбираш с една жена, то напусни я, не я бий и унижавай. В крайна сметка в един определен етап от живота, хората се променят, взаимоотношенията също и не ви остава нищо друго, освен да си пожелаете всичко най-добро занапред. Побоища и демонстрация на сила... това вече е извратено.
45 тримилиона четиригодини 06.01.2014 | 14:50
това са едни думи, в които има много истина и смятам, че много хора трябва да те послушат. само по този начин ще може да стане ясно на хората, че това са проблеми, които трябва да бъдат решени час по-скоро.
44 главата празна 06.01.2014 | 14:49
да, това също е много голям проблем и реално погледнато не виждам как може да се реши този проблем. това е един проблем на много високо ниво.
43 трагичен край 06.01.2014 | 14:49
определено тук държавата трябва да се намеси, като сложат по един пъдар пред всеки дом, за да може да пази жените от лошите им мъже.
42 главата празна 06.01.2014 | 14:48
да, това са едни много сериозни ценности, които липсват и това е самата истина. хората трябва да станат по-човечни.
41 тримилиона четиригодини 06.01.2014 | 14:47
точно това се опитвам да кажа и аз. това не може вечно да продължава по този начин и трябва да се вземат някакви мерки да не се повтаря.
40 бартош курек 06.01.2014 | 14:47
да, това никак не е правилно което се прави и смятам, че трябва да има някакви наказания. това преминава всякакви граници и трябва да се пресече.
39 трагичен край 06.01.2014 | 14:46
нека да се разбере кои са тези хора и да бъдат наказани много сурово. срещу тези хора трябва да се водят дела, защото не може да продължава по този начин.
38 главата празна 06.01.2014 | 14:45
нека да се разберат кои са тези хора, защото на тях трябва да им бъдат наложени много солени глоби. това повече не може да продължава по този начин.
37 тримилиона четиригодини 06.01.2014 | 14:45
това повече не може да продължава по този начин и смятам, че на тези хора трябва да им бъде потърсена съдебна отговорност. това повече не може да продължава по този начин.
36 бартош курек 06.01.2014 | 14:44
това никак не е хубаво да се прави и смятам, че тези хора трябва да понесат някаква наказателна отговорност за това, че правят такива неща.
35 chest slava 06.01.2014 | 14:42
В по - бедните семейства винаги има повече драми и това е нормално, защото те имат доста проблеми . Само, че не е това начинът да ги оправят - чрез насилие...
34 подут венец 06.01.2014 | 14:28
Мисля, че заглавието е написано доста подигравателно, което не ми харесва . Тези жени трбява да са много силни , за да търпят мъжете им да ги бият .
33 ivan georgiev 06.01.2014 | 13:58
Нормално е най-много сигнали за домашно насилие да идват от столицата, все пак там е половината от населението у нас, а и както се казва там е "цветът на нацията".
32 Фанка Василева 06.01.2014 | 13:53
Те го отнасят поради много причини , аи нали знаеш кой посяга на жена, слабият и не мисля, че това е решение на проблемите в едно семейство. Трябва да се говори.
31 северозападнала мома 06.01.2014 | 13:43
Основен виновник в повечето случаи е стресът, както и разни пороци, с които въпросните хора не могат да се справят. По-агресивните и комплексирани натури си избиват негативната енергия у дома, опитват се да се почувстват значими в собствените си очи...
30 капаче калпаче 06.01.2014 | 13:16
домашно сексуално насилие - е това вече минава границата!
29 Katerina Dieva 06.01.2014 | 12:57
Най-страшното в тези ситуации е, че много от жертвите на домашно насилие въобще не търсят помощ, къде от срам, страх или пък заради децата, финансова и емоцианална зависимост.
28 Никол Георгиева 06.01.2014 | 12:47
О за домовете няма какво да говорим, те са под всякаква критика, много са малко тези в които има горе долу добри условия за живот. Знам за няколко в Габрово, Дряново и Трявна, които са хубави ,но там искат по 700- 800 лв на месец, защото са частни домове, същото важи и за София. Не могат да си позволят толкова много пари да дават хората. А в останалите в които не се дават толкова пари, условията, храната , отношението към възрастните е под всякаква критика. Но това, че те остаряват не означава, че ние като техни деца трябва се отнасяме толкова зле с тях, един ден и ние ще минем пои техният път и не се знае какво отношение ни чака. Майка ми ми казваше както се държиш с мен, така ще се държи с теб и детето ти, но по-гадно и излезе права.
27 доплеров ефект 06.01.2014 | 11:48
Уви, не само нашето общество страда от проблема с насилието в семейството. Това го има в другите европейски и западни държави.
26 Maya Davidova 06.01.2014 | 11:46
"Мит е, че домашното насилие се проявява в по-бедните семейства или при хора с ниско образование." - разбира се че е мит това твърдение. Насилието е вид психическа наклонност, не се определя от степента на образование или възпитание. В някои хора то е заложено и те не могат да го контролират. Факт е, че в бедните семейства има повече скандали породени от липсата на пари и средства за препитание, но в богатите семейства също има караници които прерастват към насилие макар че там материално-финансовата база е осигурена.
25 Пламен Панайотов 06.01.2014 | 11:09
"В повече от половината от случаите става дума за домашен тормоз - физически, психически и сексуален" - Това звучи много неприятно и мисля, че не може да продължава още дълго по този начин .
24 Батко Реджеп 06.01.2014 | 10:52
Мисля, че това са само последствия от други проблеми , от които страна нашето общество . Агресията често се дължи от това, че хората не получават толкова любов и внимание от хората , а тук вече нещата опират то ценности като морал, милосърдие и човечност .
23 г-жа Тенджеркова 06.01.2014 | 10:47
Това е така, понеже у нас няма читави домове за стари хора, които да са ни по джоба и когато има такива тежки случаи хората да могат да оставят роднините си на адекватни и компетентни грижи и то без да се притесняват за това, че ще са бити, крадени, малтретирани. Както вчера имаше случай с репортаж за дом за душевно болни! Има хосписи, където отношението и грижите са на ниво, но те са непосилни за джоба на повечето от нас, а пенсиите на възрастния човек са крайно недостатъчни.
22 Бони бон 06.01.2014 | 10:41
Ти остави, че психическия тормоз е нещо много силно, като оръжие, което използват, ами отделно някои си ги и побийват. У нас все още има много такива мъже.
21 Soul Food 06.01.2014 | 10:40
И на мен това ми е абсурдно! Как може да биеш ората, които са те отгледали!?! Що за изрод трябва да си?!
20 BornToBe Wild 06.01.2014 | 10:40
Чакай малко, държавата да не е някакъв дежурен орган дето да следи във всяко семейство какво се случва?! Стига с това комунистическо мислене, че държавата трябва да те обгрижва! Тези жени в крайна на сметка, ако сами не си потърсят помощ, няма КОЙ да им помогне, това е ясно на всички, дори на тях. Но докато мълчат и стискат зъби, не могат да очакват помощ от държава, органи и т.н.
19 Бони бон 06.01.2014 | 10:38
В България много от българските жени са принудени да живеят все още в закостенелия патриархт с мъже, които обичат да комуникират с тях чрез насилие и налагане на волята им. За съжаление, няма значение в кой век живееш, ако мисленето ти е закостеняло, изостанало и си силно властна и ограничена личност.
18 Soul Food 06.01.2014 | 10:37
"Данните на "Анимус" сочат също, че софиянци са отнели на перничани "палмата на първенството" за най-големи побойници. най-много жертви на домашно насилие има в столицата, откъдето идват три от всеки четири сигнала." - Как няма, там напрежението е тройно в сравнение с другите градове, а и има най-големия концентрация на хора. Ужас просто.
17 BornToBe Wild 06.01.2014 | 10:36
В случая няма значение, беден, богат - ако манталитета ти в на насилник, то ти си такъв във всички случаи. Много често има случаи на домашно насилиеи в богати фамилии, често мъжете там са властни и леко луди.
16 Баба Пъша 06.01.2014 | 10:27
Държавата не взема никакви по - сериозни мерки за справянето с домашното насилие . Много жени звънят на телефоните за тези проблеми, но едва ли по този начин ги разрешават .
15 Старата Госпожа 06.01.2014 | 10:11
За жалост домашното насилие в България е на лице от много време и все още то не може да бъде овладяно . Още по - лошо е, че зачестяват побоите от деца към родители, което е повече от абсурдно .
14 mitko velev 06.01.2014 | 10:07
Всичко опира най вече и до възпитанието на един човек, много зависи как са преминали първите седем години от живота му и на какво е бил свидетел.
13 Marti Aleksieva 06.01.2014 | 09:56
Относно родителите ни и насилието над тях има много причини. Имам роднини, които гледат възрастната си майка, но тя е толкова болна, че не може да стане от леглото и с всеки изминал ден става все по-зле. Дъщеря й и мъжът й я гледат, хранят я, преобличат я, измиват я до колкото е възможно, но с всеки изминал ден все по-изнервени стават, защото и те и тя се мъчат заедно. Друг е въпросът, че някой от нас имат жестоко отношение, аз не искам и ще се постарая да не посегна на майка ми, защото тя е човекът, който ти е дал живот и не трябва да бъде такава благодарността за всички грижи през годините. Но най-големият фактор за насилието е безпаричието на хората.
12 чичо съби 06.01.2014 | 09:55
Насилието в едно семейство не винаги е свързано непременно с бой . Доста мъже тормозят психически своите жени, което също е много голям проблем за тях .
11 нелепо съвпадение 06.01.2014 | 09:45
"Оказва се, че домашното насилие не се проявява само в по-бедните семейства" - Така е.. Колкото по бедни са хората, толкова повече са им обтегнати нервите , а тогава агресията и насилието са на една крачка разстояние .
10 Desislava Stoyanova 06.01.2014 | 09:30
така е, а за мен това, че богатите и образованите също тормозят жените си не е тайна, точно те знаят как да манипулират жените, защото им осигуряват един по-добър живот и това сякаш им дава право да тормозят жените и децата си както пожелаят..
9 Krist Novoselic 06.01.2014 | 09:30
Българските жени с нищо не са заслужили този бой, който отнасят от мъжете си . Техният живот не е никак лесен, защото са принудени да гледат децата си в трудни условия и едновременно с това, да отнасят бой е абсурдно .
8 tiha paranoq 06.01.2014 | 09:14
Никога не съм ставал сивидетел на домашно насилие и много се радвам от този факт , но мисля, че това в момента е проблем за много жени, които от страх, не искат да подават жалби .
7 Ния Кралева 06.01.2014 | 09:12
Домашно насилие има в повечето домове и не се дължи на социална класа , а на комплексите на мъжете .
6 крива вежда 06.01.2014 | 08:55
Домашното насилие е нещо, с което много трудно ще можем да се преборим . Мисля, че това е един от основните проблеми на нашето общество, на нашето семейство .
5 Marusq Laleva 06.01.2014 | 08:51
Насилието не е до бедност или богатство, а до човека, до възпитанието и моралните му принципи. Значение оказва и факта бил ли е насилван насилникът в детството си, ако да, това е сериозна предпоставка, че е приел това поведение за нормално и ще го приложи и върху семейството и децата си.
4 uchtiviq los 06.01.2014 | 08:51
Ужас, ужас, наистина, хората не спират да се пребиват, а иначе това да пребиеш родителя си не мога да го побере акъла ми честно ви казвам,какво долно и тъпо създание трябва да си,че да го направиш..
3 Фани Василева 06.01.2014 | 08:49
В интерес на истината и моите лични впечатления показват това - най-често насилници се оказват хора с добра професия и социален статус, за това някак си е трудно първоначално човек да повярва, че подобно нещо е възможно. Тези хора са често и добри психолози, тъй като манипулират жертвите си и този проблем остава дълго в тайна. Не мога да повярвам и кога станахме толкова жестоки към собствените си родители, зоито като не могат да се оправят сами зарязваме или пък малтретираме, за да им вземем парите. Не сме хора!
2 empty world 06.01.2014 | 08:38
При най - бедните скандалите винаги са в повече . Семействата се карат за какво ли не.. В повечето случаи , те самите не са виновни , а безпаричието и мизерията ги тласкат към насиелие един към друг . За жалост в България доста хора бият жените и децата си, а сякаш държавата е безпомощна в много от случаите и те продължават с години . Мисля, че трябва да променим голяма част от законите в тази област .
1 Пламена Христова 06.01.2014 | 08:27
Никак не е хубава тази новина, хората станаха толкова изнервени, зачестиха и случаите на хора, които си посягат над живота. Домашното насилие стана голяма, тревожно е, че и възрастните са малтретирани от своите деца. В повечето случаи никой не може да направи нищо, за да го намали. За мен всичко това се дължи на липсата на пари и мизерният начин на живот, който водим, скандалите които са предизвикани заради немотията най-често завършват с пребити или убити хора.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:20 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 04:35 Олтарите на България
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 06:00 Дворът с люлките игрален филм...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • Сега bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.