Безсрочна стачка на железничарите от 24 ноември

Оздравителните мерки за БДЖ няма да дадат резултат, категорични са синдикатите

по статията работи: Апостол Апостолов | 07.11.2011 | 14:03

Безсрочна ефективна национална стачка започват железничарите от 24 ноември, обясниха синдикатите в сектора на специална пресконференция. По време на стачните действия влаковете ще спират всеки ден за по осем часа - между 8 и 16 часа. 

Причината за недоволството са новите мерки, които обяви ръководството на холдинг "Български държавни железници" в петък (4 ноември). Сред тях са планове за съкращаване на 2 хил. служители, поскъпване на билети и редуциране на влаковете в разписанието.

По време на пресконференцията бяха изразени съмнения, чемерките ще проработят - поскъпването на билетите ще доведе до нов отлив на пътници, а не до повече приходи, коментира Петър Бунев, председател на Синдикалната организация на железничарите в България.

Съкращаването на влаковете в разписанието пък ще наруши сериозно ежедневието на хората от малките населени места - те няма да могат да отидат навреме на работа или на училище, коментират от синдаката.

Що се отнася до идеята на мениджмънта на холдинга да предложи на две хиляди души доброволно да напуснат, като за сметка на това получат шест брутни заплати, Бунев прогнозира, че с разреждането на разписанието на влаковете, числеността на съкратените ще нарасне с поне още хиляда души до средата на следващата година.

Друг пункт, по който ръководителите на БДЖ бяха атакувани, е, че не са обявили публично заплатите си. "След като знаем, че един машинист получава брутна заплата от 629 лева, нека да чуем колко получава всеки един от мениджърите", заяви Бунев.

Синдикатите заявиха и своята готовност за преговори, пише Econ.bg. През март тази година железничарите отново бяха в стачна готовност, но успяха да се споразумеят с ръководството на холдинга. Ако исканията им бъдат изпълнени, синдикатите ще преосмислят позициите си.

Участие в събитието взеха представители на Синдиката на железничарите в България при КНСБ, Федерацията на транспортните работници при КТ "Подкрепа", Синдиката на локомотивния персонал в България, Съюза на транспортните синдикати в България и Националния железничарски синдикат при КТ "Подкрепа".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Златка Стоева 08.11.2011 | 17:20
Стискам палци стачните действия да спечелят някакви ползи. Това решение е меко казано несправедливо.
7 Draga Mateeva 08.11.2011 | 17:18
Как не ги е срам да оставят 2000 души без работа на тази криза. Повече от половината са хора , минали средна възраст. Обричат тях и семействата им на бедност.
6 Свежка . 08.11.2011 | 09:10
Свилене, а какво ти е мнението по отношение на малката подробност, че европейските парички ще стигнат само за погасяване на старите дружествени задължения и дотам. Нищо няма да се промени. Ще уволнят хиляди хора, които няма да успеят да се преквалифицират, ще изпълнят бюрата по труда, а доброто старо БДЖ, след като си погаси вересиите, ще продължи по старо му и отново ще генерира загуби. Съкращенията по никой начин няма да оправят трагичния мениджмънт на това дружество:(
5 Свилен Терзиев 07.11.2011 | 16:10
Ани, разбирам те накъде биеш, ама няма как да стане! Има едни пари, които трябва да дойдат от Европа за съживяването на железницата и изискването е да има съкращения, иначе няма да има пари! Точно и ясно. Така че все отнякъде трябва да се започне, иначе продължаваме да тъпчем на едно и също място.
4 Ани Г. 07.11.2011 | 15:57
Ами не просто хората си искат своето, защото не е лесно просто така да се уволнят 2000 човека персонал? Знаете го, предполагам. В този момент на криза, когато много трудно може да си намериш работа, всеки се държи здраво за работата си, независимо дали му харесва или не. Винаги сме действали така. Мисля, че един хубав и дълъг разговор между синдикатите и управата би бил много по-ефективен, а и така и ние няма да страдаме от цялата работа, които всъщност плащаме заплатите и на двете структури..
3 Borislav Bonev 07.11.2011 | 14:49
Така е било винаги и за съжаление продължава да е така - когато в една държава има спор между работници във фирма или фирма като цяло и държавата, потърпевш е само и единствено народа! Защо ние трябва да страдаме като един затлачен с годините проблем вече е намерил решение, а то просто не може да бъде сведено в действие? Защо вечно някой ще има недоволен и неразбран? Защо ни беше този Европейски съюз, като мисленето ни е толкова дълбоко балканско, че повече няма на къде?
2 Илиян Илиев 07.11.2011 | 14:35
Едно е сигурно-каквото и да направят железничарите съкращенията няма да им се разминат! А стачката е най-неподходяща точно в този момент. Нали докато стачкуват ще понасят загуби, затова че не работят!
1 Georgi Georgiev 07.11.2011 | 14:09
Аз не виждам какъв е проблема на железниците да продължат да работят. Съкращава се предимно персонал от администрацията. Не може БДЖ да работи на загуба всяка година и в крайна сметка да не прави нищо, за да избегне фалита.

ТВ програма

Кино

  • Сега Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • Сега Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.