„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги

Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали

по статията работи: Ростислава Иванова | 06.06.2017 | 17:58

Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.

Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.

Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.

Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.

Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.

Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.

Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.

Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.

При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.

Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.

Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:00 Иде нашенската музика /п/
  • 06:00 Кратка история детски тв филм...
  • 06:55 Пътеки
  • 07:40 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • Сега "Мармалад" /п./
  • 05:00 "COOLt" /п./
  • 06:00 "Трансформърс: Роботи под...
  • 07:00 "Мястото.BG" - туристическо...
  • 07:30 "Приятели" - сериал, с.8 еп.1
  • 08:00 "Тази събота и неделя" - актуален...
  • 11:00 "Търси се" - токшоу с водещи Меги и...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Г-н Холмс" - с уч. на Иън...
  • 05:00 "Идеалното момиче" - с уч. на Анна...
  • 06:30 "Иконостас"
  • 07:00 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 08:00 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Повикът на любовта" - с уч. на Лия...
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета