Висим в задръстване – но в хиперлуксозни трамваи

20 нови мотриси пристигат от Полша, всички автобуси пък ще водят до метрото

по статията работи: Гергана Златкова | 25.11.2013 | 09:48
Висим в задръстване – но в хиперлуксозни трамваи
iNews/Радила Радилова

Първият от 20-те нови луксозни трамвая ще пристигне днес от Полша и ще е в движение след Нова година, това съобщи шефът на "Столичният електротранспорт" инж. Евгений Ганчев за "Монитор".

През това време ще бъдат обучавани ватмани, ще се монтира джипиес и т.н. Останалите трамваи ще дойдат до 7 месеца след осигуряването на финансирането от 33,5 млн. евро, а парите са от програма "Регионално развитие".

Новите мотриси ще са с климатик, който ще се включва автоматично при температура от 25 до 27 градуса. За по-добър комфорт при пътуването мотрисите ще имат и вентилационни системи – една при ватмана и втора при пътниците. Седалките трябва да са поне 40, а тапицерията им да е устойчива на вандализъм. Мотрисите ще имат електронна система за таксуване, свързана с джипиес приемници. 

Каросерията трябва да не корозира поне 12 г. Стъклата на прозорците трябва да са прозрачни, като се допуска да са затъмнени до 15 на сто. Трамваите трябва да имат най-малко 4 двукрили врати. В цената от 33,5 млн. евро влизат 20-те трамвая, износващите им се части и 10-дневно обучение на ватманите. 

Новите бързи машини ще се движат в края на следващата година по ремонтираните трасетата на бул. "България" и от Семинарията до Студентския град. Преди това те ще бъдат в движение по други линии.

Според изчисленията на заместник-кмета по транспорта с новите влакчета по "България" ще се превозват с 50% повече пътници. Трасетата по този булевард и от Семинарията до Студентския град са т.нар. бързи релсови пътища, по които трамваите трябва да развиват по-висока средна скорост от сегашната 13,5 км в час.

"Това е средната скорост на движение на този тип транспорт в по-голямата част на Европа", обясни изпълнителният директор на "Столичен електротранспорт" инж. Евгений Ганчев. Средната скорост ще се повиши благодарение на новите трасета и управлението на светофарите.

Трамваите от Полша ще вдигат максимум 70 км в час, като скоростта им ще се регулира със софтуер. Подобни полски трамваи се движат в Германия, Италия, Литва, Украйна, Беларус, Казахстан и Чешката република, Унгария, Румъния и Русия.

София трябва да има удобен довеждащ транспорт до метрото и затова от подземната железница са възложили проучване на потока от пътници.

Целта е да са направи проучване колко хора се возят с автобусите, трамваите и тролеите. Каква част от тях не могат да се качат в превозните средства в час пик.

Маршрутите на автобусите трябва да бъдат променени така, че хем да обслужват по-голяма част от хората, хем да осигуряват връзка с метрото.

Изследването ще се прави с интервю с 12 въпроса.

Те ще са от типа: колко често ползвате градски транспорт, колко често пътувате с метро, колко пъти се прекачвате, на какво разстояние живеете от метростанция и др. Анкетираните ще трябва да отговорят и на въпрос от сорта какво би ги накарало да слязат от колата си и да се качат на градския транспорт.

Данните от стандартизираното интервю ще бъдат вкарани в математически модел. Проучването ще се прави за работещите и за бъдещите линии на подземната железница – до ул. "Сребърна", както и до летището.

Промените в наземния градски транспорт ще се правят поетапно. Там, където метростанциите се строят, маршрутът на автобусите и тролеите ще бъде изменен преди пускането им в експлоатация. Целта е транспортът до тях да е по-удобен.

Проучването ще продължи 10 месеца и ще се прави от обединение "Транстро-инфра". За него "Метрополитен" ще плати 229 000 лв. без ДДС. Изследването ще се прави по препоръка на консултантите от "Джаспърс".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


20 Ceca V 25.11.2013 | 15:41
Поне висенето ще ни е една идея по-приятно, тя столицата едва ли ще станве някога по-малко населена.
19 Пипа Мидълтънова 25.11.2013 | 14:27
Шегата на страна, ама особено лятото си е истински ад! добре поне, че новите возила ще имат климатици, които да направят престоя една идея по-добър.
18 Пламена Христова 25.11.2013 | 14:02
"Висим в задръстване – но в хиперлуксозни трамваи" Важното е, че нещо се прави, а не че висим. Ние винаги ще попадаме в задръствания, но поне не мръзнем в раздрънкани трамвай и автобуси.
17 Ариана Оптимистикова 25.11.2013 | 13:45
хубаво е, че се модернизираме
16 Mary Bloody 25.11.2013 | 13:27
Столичани имат поводи да се радват в последно време - нови трамваи, нови автобуси, въобще за градския транспорт се отделят доста средства за нови машини.
15 Kremena kremi 25.11.2013 | 12:23
Нека, нека много добре ще стане с новичките трамваи;) Нямам търпение!
14 Изабела Белла 25.11.2013 | 12:23
"Трамваите от Полша ще вдигат максимум 70 км в час, като скоростта им ще се регулира със софтуер. Подобни полски трамваи се движат в Германия, Италия, Литва, Украйна, Беларус, Казахстан и Чешката република, Унгария, Румъния и Русия." -Чак не ми се вярва толкова да е яко! ;))
13 Анжелина ЖУЛИ 25.11.2013 | 12:23
Би било някаово българско чудо. По свет ахората като знам, как висят..тука си е направо бързо :))
12 Diana Nenova 25.11.2013 | 11:57
Хубаво е, че от Столична община започнаха да инвестират все повече средства в обновяването на градския транспорт. Ако се подобри и събираемостта от билетчетата на гратисчиите, то със сигурност ще има повече пари за подобни иновации.
11 viktor viktorov 25.11.2013 | 11:45
Сега ще е добре и ако може да не се разбиват от недобросъвестни пътници тези луксозни трамваи, за да са от полза на гражданите по дълго време.
10 Kremena kremi 25.11.2013 | 11:37
"Маршрутите на автобусите трябва да бъдат променени така, че хем да обслужват по-голяма част от хората, хем да осигуряват връзка с метрото." - Това ще е доста интересно и нелеко начинание бих казала;)
9 Изабела Белла 25.11.2013 | 11:37
Браво, нещо по-съвременно да се случи в тоя градски транспорт, е на само стари одрънкани трамваи и атвобуси. И е добре, че всички автобуси ще водят до метрото, така е доста удобно.
8 Анжелина ЖУЛИ 25.11.2013 | 11:37
"20 нови мотриси пристигат от Полша, всички автобуси пък ще водят до метрото "- Малии, ама чисто нови ли са или пак са 56 употреба? :)
7 p kehaiova 25.11.2013 | 11:26
Задръстванията в Столицата ги е имало и ще ги има. Сега поне хората ще пътуват по комфортно.
6 Vassil Kotsev 25.11.2013 | 11:20
то хубаво, ама за тролейте какво правим, че са на по 30 и повече години!
5 Viktor Ivanov 25.11.2013 | 10:52
Е, поне трамваите ни ще са качествени, то е ясно, че задръстванията не могат да бъдат избегнати така или иначе.
4 Баба Пъша 25.11.2013 | 10:37
Тези нови трамвай трябваше отдавна да дойдат в София . Толкова много нови неща се направиха в града, а едни трамвай не можахме да сменим толкова много време .
3 Старата Госпожа 25.11.2013 | 10:25
Най - накрая ще сменим част от старите трамвай с нови . Сигурно и в този показател сме на едно от последните места в Европа, което е много жалко .
2 чичо съби 25.11.2013 | 10:09
Тези задръствания в София вече минават всякакви граници . Кой го интересува дали ще има нови трамваи или не , след като ситуацията ще си остане същата .
1 Алекса Тенева 25.11.2013 | 09:53
Дано да е комфортно на пътниците .

ТВ програма

Кино

  • Сега Вечерното шоу
  • 22:00 Любов в окови 3 тв филм /20 епизод/
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /43...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:40 Господин Тау тв филм /29 епизод/п/
  • Сега "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.4
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.4
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.