КЗП: „Изисквайте потвърждение на онлайн поръчката с предварително обявените параметри”

Тази препоръка даде председателят на Комисията за защита на потребителите

по статията работи: iNews.bg | 07.04.2018 | 10:30
КЗП:  „Изисквайте потвърждение на онлайн поръчката с предварително обявените параметри”
КЗП
Повече за:

Преди заплащането на онлайн покупка да се изисква потвърждение, че поръчката е приета с
анонсираните от търговеца параметри. Тази препоръка даде председателят на Комисията за защита на
потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по "Дарик” радио във връзка с пазаруването от електронни
магазини по време на празничните почивни дни, когато хората ще имат повече време за сърфиране в
мрежата и разглеждане на сайтове, а атрактивни Великденски оферти със сигурност няма да липсват.
"Често, особено големи електронни магазини с огромен асортимент, след като потребителят е "натоварил
кошницата си”, посочват, че поръчката е получена. Но това не означава, че тя е приета, тъй като в
последствие би могло да се върне информация към клиента, че някоя от стоките не е налична за дадения
период от време или че по-късно може да бъде доставена при други ценови параметри. Счита се, че
сделката е сключена тогава, когато действително е приета от отсрещната страна”, разясни Маргаритов. Той
допълни, че при сигнали от потребители по повод съмнения за заблуди относно цени, параметри на стока,
условия за продажба и доставка, КЗП извършва проверка и оказва съдействие хората да получат това, което
са си избрали.
"Потребителите все по-често се насочват към интернет като източник за пазаруване в различните
разновидности, които тази необятна територия предлага – както електронни магазини, така напоследък все
по-често и социалните мрежи, през които се споделят доста оферти за стоки и услуги”, изрази наблюдения
председателят на КЗП. Затова предупреди и за други капани там. Най-сериозен е рискът да попаднем на т.
нар. мними търговци – сайтове- или профили-фантоми, които се появяват само за определен период от
време, за да могат да акумулират печалби от нереални, несъществуващи оферти и след това да изчезнат.
"Регистрират се обикновено за кратък период от време, не съдържат достатъчно данни за стоящите зад
тях търговци и потребителите често се насочват към общуване през социалните мрежи. Когато
комуникацията се води само през някакъв чат от най-популярните, много лесно може да се окаже, че
всичко е само една илюзия и че насреща не стои реален търговец”, акцентира Маргаритов.
Председателят на КЗП обясни, че подобни сайтове могат да бъдат разпознати по адресите им, които
обикновено представляват комбинация от известна марка и нещо допълнително добавено към нея, като
завършват с разширение на някоя от държавите-членки на Европейския съюз. "Окончанието на URL
адреса не е показателно за това къде е регистриран даденият търговец. Потребителите винаги трябва да
се уверят, че комуникация може да се осъществи, освен през чат, и през друг, по-надежден канал – имейл,
телефон и т.н., за да има по-голяма сигурност, че търговецът реално съществува”, обърна внимание
Маргаритов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Малки истории
  • 16:40 Светът и ние
  • 17:00 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня
  • 19:00 Последният печели
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега Премиера: "Лекар в планината"
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Лице в лице"
  • 18:00 Премиера: "Малки убийства"
  • 19:00 bTV Новините
  • 20:00 Премиера: "Безмилостен град"
  • 21:00 Премиера: "Влад"
  • 22:30 Премиера: "Добрият доктор"
  • Сега Новините на NOVA
  • 16:10 Пресечна точка
  • 17:00 Намери ме (премиера)
  • 18:00 Семейни войни
  • 19:00 Новините на NOVA
  • 20:00 Черешката на тортата (нов сезон)
  • 21:00 Под прикритие
  • 22:00 Хавай 5-0
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета