Масови проверки на гумите и спирачките

Инспекторите ще следят за дълбочината на грайфера, за течове и изпускане на въздух от спирачната уредба и др.

по статията работи: Кремена Бедерева | 25.10.2011 | 11:49

Започват масови проверки на камионите и автобусите в цялата страна, съобщават от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Акцент при проверките са състоянието на гумите и изправността на спирачната уредба.

Инспекторите ще следят за разкъсвания по гумите, дълбочината на грайфера и закрепващите елементи на автомобилните колела. Те ще проверяват за течове и изпускане на въздух от спирачната уредба, наличието на пукнатини на спирачните дискове, дебелината на накладките и всички останали елементи, които имат отношение с безопасността на движението.

Целта на засилените проверки е повишаване на сигурността на превозните средства и гарантиране живота и здравето на гражданите през настъпващия зимен сезон, съобщават още от ИА "Автомобилна администрация".

Съгласно нормативните изисквания дълбочината на грайфера, трябва да бъде не по-малко от 1.6 mm. Когато гумите не отговарят на тези изисквания, спирачният път се увеличава драстично.

При мокри или заснежени настилки, спирачният път при гума с износен грайфер може да се увеличи с 20%. Много често точно това е причината за сериозни произшествия и жертви на пътя. Когато товарно превозно средство се движи с износени гуми, то губи странична устойчивост.

Заради това автомобилът може лесно да поднесе или да навлезе в платното за насрещно движение.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


9 Borislav Bonev 26.10.2011 | 11:09
Геогри Петров може иска да каже, че 50 тона е тира в товара - напълно е нормално. Според мен лично трябва да има проверки веднъж на всеки 2 месеца, за да увеличим сигурността на машините, особено на автобусите, които минават хиляди километри месечно.
8 Петър Сарафов 26.10.2011 | 10:55
Чак 50 тонна е много все пак говорим за автобуси и камиони, а не за танкове ;) Иначе си прав, че ако е качествена проверката трябва да има много глобени :)))
7 Rumen Ananiev 26.10.2011 | 00:16
Колеги прост пример от преди година проверка в германия на наш ТИР. Там проверките не знам дали ги знаете - спират те на пътя на някоя отбивка и има мобилен стенд голям на който се качва целия камион прави се пълна проверка като се свалят данни и от бордовия компютър който показал че има грешка със спирачките. Реално спирачките били нови но поставени в България нашите решили да спестят някой лев и вместо оригинални накладки просто подменили феродото и то не с лепене а с така познатото занитване..... Та на камиона му било забранено да се движи и откаран в най-близкия сервиз за поставяне на нови накладки и е написан и акт на шофьора. Познайте стойноста на всичко акт + смяна на накладки = 10 000 евро! Та въпроса е Колко хилядолетия са нужни за да ги стигнем? ами никога....
6 Георги Петров 25.10.2011 | 14:53
След 150 години можем да стигнем Австрия, но в сегашното и състояние. Българина въобще няма западното възпитание и култура и винаги ще гледа да минава между капките. Между другото въобще не чакайте гумата ви да се изтърка до 1.6 мм профил, защото спирачния път тогава е много по-голям, отколкото на една нова гума, която например е с 8 мм профил. Така че карането на гума с толкова малко профил е много опасно!
5 Стефан Димитров 25.10.2011 | 14:48
Като се има предвид, нашите строги контролни органи, и най важното е че в БГ няма вече корупциа напълно е възможно да спрът много камиони от движение, ама след 150години като се сменят 3 поколения и станем като в Австриа.До тогава карайте на назе война не ни требва ние сами ще се избием.Добре че спреха корупциата, и пред закона всички са равни.
4 Aleksandar Cvetkov 25.10.2011 | 14:44
Масови проверки на порфейлите
3 V D 25.10.2011 | 13:53
А пътищата кой ще почисти, когато падне следващият сняг? Хайде да не се правят на големите специалисти само, защото това е от най-голямо значение. Последният път станаха задръствания, не защото превозните средства бяха без гуми, а защото нямаше кой да изчисти снега, да посипе с пясък заледените места и да махне клоните от пътя. Затова да не ми се правят на много интересни, а да си поемат отговорността и както можем ние да плащаме за винетки и данъци, те така да се грижат за пътищата.
2 Илиян Илиев 25.10.2011 | 12:25
Хайде някой да ми каже как се мери дебелина на накладките? А как се намират пукнатини на спирачните дискове? Интересно наистина! Ако те спре полицаи и те подхване по тия показатели, не ти мърдат 5-6 часа проверки! Голямо разглобяване ще пада.
1 Георги Петров 25.10.2011 | 11:54
Ако си свършат работата добре, това ще означава, че ще има стотици глобени шофьори на автобуси и камиони, които карат с износени гуми. Те наистина са потенциални убийци на пътя, защото представете си една 50 тонна машина да не може да спре и да се засили към множество леко коли ...

ТВ програма

Кино

  • Сега Трите красавици игрален филм /п/...
  • 02:50 БНТ на 60 /п/
  • 04:00 Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:00 Иде нашенската музика /п/
  • 06:00 72-те най-сладки животни...
  • 06:55 Пътеки
  • 07:40 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • Сега "Защо точно той?"
  • 03:10 "Мармалад" /п./
  • 05:10 "COOLt" /п./
  • 06:00 "Малкото Пони: Приятелството е...
  • 06:30 "Как климатът създаде историята"...
  • 07:30 "Приятели"
  • 08:00 "Тази събота и неделя"
  • 11:00 "Търси се"
  • Сега Секс запис
  • 02:30 Целувка край лагерния огън /п/
  • 04:20 Нощна смяна /п/
  • 05:00 Мадагаскар 2 /п/
  • 06:30 Иконостас
  • 07:00 Нощна смяна
  • 08:00 Събуди се
  • 11:00 Съдебен спор
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета