С икономиите от АМ "Марица" и АМ "Тракия" строят АМ "Струма"

Това каза регионалният министър Росен Плевнелиев

по статията работи: Кремена Бедерева | 26.04.2011 | 15:36

Икономиите от строителството на магистралите "Марица” и "Тракия”, ще отидат за изграждането на АМ "Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира "Струма” по цялото й протежение.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след отварянето на ценовите оферти за Лот 2 на АМ "Марица” в Агенция "Пътна инфраструктура”, предаде Агенция "Фокус”.

"Минахме с премиера по "Тракия” по Лот 2 и по Лот 3 буквално със 70 км. в час и се шегувахме в колата, че сега остава тези 70 км. в час да ги докараме до 120 км. в час”, каза Плевнелиев.

По думите му гръцката компания "Актор” с цена 1,9 млн. лв. на линеен километър се справят идеално с изграждането на Лот 3 на "Тракия”. Няма никакви индикации, че те няма да се справят в бюджет, срок и качество.

Плевнелиев е доволен от професионалната работа на "Актор” по Лот 3 на "Тракия”, която е с около 2 месеца и половина пред графика си. По договор те трябва да приключат септември 2012 г. , но биха могли да свършат към края на юни 2012, когато и "Трейс” ще е готова с Лот 2.

Би могло, както е станало при Лот 2 на "Тракия”, АПИ да прецени да направи допълнителна експертиза върху решението на комисията за избор на изпълнител на Лот 2 на "Марица” и след това да се подпише договорът.

"При общ бюджет от 409 млн. лв. за Лот 1 и Лот 2 на АМ "Марица” ние сме на 256 млн. лв., тоест около 150 млн. лв. под бюджета. Като се прибавят и икономиите на "Тракия” , където имахме бюджет от 350 млн. евро, а договорихме за 248 млн. евро, икономиите са около 200 млн. лв.

Това са едни драматични, много високи икономии, които изненадват самите нас – само за "Марица” и "Тракия” от над 350 млн. лв. Икономията на Тракия ни даде възможност да дадем пари на метрото. Икономиите от Марица ще отидат за изграждането на магистрала "Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира "Струма” в цялото й протежение”, каза Плевнелиев.

По думите му, след като всички други големи инфраструктури проекти са договорени, "АМ "Струма” е "голямата хапка”.

В участъка Лот 2 на "Марица” от Димитровград до Харманли има около 1,5 км изместване на железопътна линия и три пътни възела. Много е важно изпълнителят да са си направили добре сметката как ще се премести жп линията, тъй като това трябва да стане от сертифицирана компания и по правилата на НКЖИ.

За "Марица” извън тези 67 км участък по ОП "Транспорт”, които сме на финала да договорим, тръжните процедури за консултантите вървят в график. Апликационната форма върви в график.

Има още три участъка от км 99 до км 108, за който АПИ преговаря с изпълнителя, за да се даде старт на изграждането на дясната лента, като правителството е осигурило финансиране. Участъкът от км 112 до 114 се строи в момента.

От км 114 до 117 ще се строят по договор от Световната банка с Министерството на финансите, като процедурата също е на финала. Целта е към юли 2013 г. всичките 117 км на магистрала "Марица” да бъдат изцяло завършени.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Пролет Генадиева 26.04.2011 | 17:04
Доста интересно! Спестява се от две магистрали и се започва трета, да можеше и другите неща да ни вървят, както магистралите и ремонтите на пътните настилки.
2 Данчо Георгиев 26.04.2011 | 16:15
Надявам се, че автомагистралите български, няма да се строят с некачествени материали, както се притесняваше Сергей Станишев. Защото ако това стане факт, ще трябва да връщаме пари на Европейския Съюз, защото в клаузите ясно личи уговорката за качественото изпълнение на проектите. Така че да не бързаме да се радваме на спестените парични средства от магистралите, а като станат готови, ще видим тяхната устойчивост на товари и климатични условия.
1 Алекс Г. 26.04.2011 | 15:40
Супер, много се радвам, че са направили икономии. А какво става с Автомагистрала "Хемус"? Тя трябва да е също приоритет, защото севера ще западне, в сравнение с южната част на България, където се строят най-много магистрали.

ТВ програма

Кино

  • Сега Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Симона Пейчева
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Малки истории
  • 15:00 Уча, зная и играя детско шоу
  • 15:30 И Бог създаде жената игрален филм...
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • Сега "Вероника Марс" - криминален,...
  • 15:00 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Гласът на България" - музикално...
  • 22:30 "Хотел Мумбай" - исторически,...
  • Сега "Коледно вдъхновение" - с уч. на...
  • 14:15 "Коледни двойки" (премиера) - с уч....
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "King's Man: Първа...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.