Ню Йорк е от онези градове, в които имаш чувството, че може да се случи почти всичко. Това е място, подходящо за бизнес, но е и дом на толкова много хора. В Ню Йорк могат да се видят много неща за първи път.
Градът често е наричан Голямата ябълка и сякаш всеки е готов да отхапе парче от нея. Но някога задавали ли сте си въпроса какво точно значи Голямата ябълка и защо точно ябълка?
Според проучванията първия път, в които Ню Йорк е бил наречен по този начин, е в книгата "Wayfarer” на писателя Едуард Мартин, която излиза през 1909 г., съобщава Buzzle. Тогава позоваването изглежда по-скоро метафорично или поне така смятат двама етимолози, създатели на речник на американския жаргон.
По-късно, на 18 февруари 1924 г. спортният журналист Джон Фитцджералд пише статията "Около Голямата ябълка" в New York Morning Telegraph. Именно там е вторият път, в който Ню Йорк е наречен по този начин, a статията е посветена на случващото се на хиподрума в града.
Всъщност авторът научава това название от жокеи от Ню Орлиънс. Те мечтаели да се състезават в Ню Йорк, защото ябълките или по-скоро наградите, връчвани на победителите там, били наистина големи.
Няколко години по-късно, през 30-те години, джаз музикантите започнали да използват широко израза Голямата ябълка, с което го направили популярен. В сферата на шоубизнеса Ню Йорк бил мястото, на което всички изпълнители мечтаели да бъдат.
Дори в самия Харлем имало известен нощен клуб с името "Голямата ябълка", в който се изпълнявал джаз. Там се събирала наистина голяма публика и то само от истински ценители на този стил. Когато музикант успеел да си уреди участие в този клуб, това означавало, че е забелязан и оценен от големия пазар, т.е. славата му била гарантирана.
По това време имало и израз "На дървото може да има много ябълки, но само една е Голямата ябълка".
Освен с джаза името Голямата ябълка започнало да се свързва и с определен танц, който се изпълнявал в Харлем. Така постепенно терминът се превърнал в емблема на града.
През 1971 г. името било използвано за официална туристическа кампания. С времето градът започнал да губи своята слава и станал известен с нарастващата престъпност, бунтове и стачки. Кампанията използвала изображения на червени ябълки, за да покаже, че Ню Йорк е един весел и ярък град, в който спокойно могат да идват туристи. Доброволци дори раздавали хубави червени ябълки на туристите по улиците. Така названието Голямата ябълка се утвърдило.
От тогава градът привлича около 46 млн. туристи годишно, които харчат близо 28 млн. долара по време на престоя си.
Съществуват и редица други теории за това как Ню Йорк се е превърнал в Голямата ябълка. Една от историите разказва за жена на име Ев Клодин, която държала публичен дом в града в началото на 19 век. Жените работещи при нея били известни с названието "ябълките на Ева" и така се появило популярното име.